Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Petitie : Vlaanderen Onafhankelijk (https://forum.politics.be/showthread.php?t=95738)

Online 2 oktober 2007 18:18

Petitie : Vlaanderen Onafhankelijk

Als u zich niet kan vinden in de petitie "Leefbaar België" kan u hier tekenen :

www.VlaamseOnafhankelijkheid.be

jovada 2 oktober 2007 18:53

... en da's gebeurd!

duveltje382 2 oktober 2007 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jovada (Bericht 2971285)
... en da's gebeurd!

Idem

Antoon 2 oktober 2007 20:58

Deze lijst doet al weken de ronde, en er zijn nog maar 6500 namen ingechreven. Niet goed bezig.

Pietje 2 oktober 2007 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 2971808)
Deze lijst doet al weken de ronde, en er zijn nog maar 6500 namen ingechreven. Niet goed bezig.

Vlaanderen wordt dan ook niet onafhankelijk, de meerderheid vd bevolking wenst dat ook niet. Daar zou ik veel geld durven op zetten (gesteld, dat ik het had)

baseballpolitieker 2 oktober 2007 21:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 2971887)
Vlaanderen wordt dan ook niet onafhankelijk, de meerderheid vd bevolking wenst dat ook niet. Daar zou ik veel geld durven op zetten (gesteld, dat ik het had)

Weddenschapje?

baseballpolitieker 2 oktober 2007 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Antoon (Bericht 2971808)

Weken in dezelfde kringen, niet moeilijk. En ook niet vergeten dat dit een peiling voor verandering is, die andere voor behoud.

liberalist_NL 2 oktober 2007 21:40

Leuk.

Jaani_Dushman 2 oktober 2007 22:32

Citaat:

Vlaanderen wordt dan ook niet onafhankelijk, de meerderheid vd bevolking wenst dat ook niet.

Met de toenemede botsingen, is dat niet relevant meer. De vraag is nu: is een meerderheid van de bevolking die België wil behouden? Ik denk het niet.

Animalman 2 oktober 2007 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 2972118)
Met de toenemede botsingen, is dat niet relevant meer. De vraag is nu: is een meerderheid van de bevolking die België wil behouden? Ik denk het niet.

Over die relevantie valt te discussiëren, Jaani. Toegegeven, de huidige situatie is de term 'patstelling' waard, maar Belgie is de internationale referentie als het op compromissen aankomt. Hoe langer deze profileringsdrang en splitsingsrethorique wordt aangehouden, hoe onverschilliger een belangrijk deel van de bevolking er tegenover zal staan. (niet de radicalen uiteraard)
Volgens mij is er voor Belgie ook geen toekomst meer. De vraag is ook of het de bevolking nog kan schelen.

jOOSt 2 oktober 2007 23:07

Citaat:

Was dat dan wel zo met de onafhankelijkheid van België?

Savatage 2 oktober 2007 23:09

Citaat:

Wishfull thinking? ;-)

Knuppel 2 oktober 2007 23:26

Citaat:

Pffffffffffffffffffffft.............

Citaat:

0110 voor België

Zanger Helmut Lotti pleit voor een '01.10-concert' voor België dat de eenheid van ons land moet benadrukken.
Bent u voor dit idee gewonnen?

Nee 77,58%

Ja 22,42%

[Aantal stemmen : 4523]
http://www.standaard.be/Meningen/Pol...aspx?poll=5432

proxy2222 2 oktober 2007 23:30

Citaat:

:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Droom maar lekker verder in je eigen wereldje.

Jaani_Dushman 2 oktober 2007 23:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Animalman (Bericht 2972148)
De vraag is ook of het de bevolking nog kan schelen.

Pakweg de helft van de mensen hebben zich nooit iets aangetrokken van het lot van België. Vlaams-nationalisten en vurige België-verdedigers zijn altijd in de minderheid geweest.

Maar die "dode massa" zou stilaan eens de balans kunnen doen overslaan. Want België wordt gelijkgesteld met communautaire strubbelingen. Federaal kan er door communautaire kwesties geen regering gevormd worden, terwijl de Vlaamse, Waalse, Duitstalige,... regeringen vlotjes verderwerken.
De splitsing van België wordt zo een manier om te ontsnappen aan eeuwigdurende communautaire spanningen (of zelfs patstellingen).

De vraag is niet meer "waarom moet België gesplitst worden?", maar dat wordt wordt nu: "Wat is nog de meerwaarde van België?".

giserke 3 oktober 2007 00:56

0110 voor België

Zanger Helmut Lotti pleit voor een '01.10-concert' voor België dat de eenheid van ons land en moet benadrukken.
Nee 77,59%

Ja 22,41%

Gun 3 oktober 2007 01:00

stab 3 oktober 2007 02:20

Citaat:

Waarom geen referendum?

Montalcino 3 oktober 2007 07:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 2972408)
0110 voor België

Zanger Helmut Lotti pleit voor een '01.10-concert' voor België dat de eenheid van ons land en moet benadrukken.
Nee 77,59%

Ja 22,41%

Helmut Lotti? Was die vroeger geen lid van het NSV?

Animalman 3 oktober 2007 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino (Bericht 2972517)
Helmut Lotti? Was die vroeger geen lid van het NSV?

Ja, maar hij moet tenslotte, bij gebrek aan weer een nieuwe cd (Lotti goes away) zijn overwegend bejaard (en dus grotendeels belgicistisch) publiek laten zien dat hij ècht wel de ideale schoonzoon is.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be