![]() |
Weduwe pensioen enkel maar voor vrouwen?
Ik heb mij laten wijs maken dat enkel vrouwen recht hebben op dit soort pensioen,hoe komt dit en waarom is dat zo ?
Is het dan wel te verenigen met de gelijkheid tussen man en vrouw? |
Dat is juist, mannen krijgen een weduwnaar pensioen. =D
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Een vrouw kan alleen een "weduwepensioen" krijgen voor zover ze zelf geen pensioen ontvangt. M.a.w. alleen vrouwen die zelf nooit gewerkt hebben, kunnen genieten van het pensioen van hun overleden echtgenoot. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
http://socialsecurity.fgov.be/NL/soc...m#toepassing_1 Het kostte me nauwelijks twee minuten om deze link te vinden. |
Citaat:
Wel mag ze maar een zeker inkomen per jaar zelf verdienen, anders verliest ze dat pensioen. Wat ik een beetje raar vind, maar zo is het wel. Van pensioen krijgt ze iets rondom de 900 of 950€ en datzelfde werkt ze ook nog eens bij op haar werk. Circa een 1900€ samen dus. + nog eens de 7 miljoen frank van de verkoop van hun huis en ze zwiert ze nogal door deuren en vensters momenteel. Maar ja. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zij is 44 jaar en haar overleden man was 67 dacht ik. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben wel bezig over de zuster van mijn vrouw. teveel duvels al vandaag? Enne een beetje vriendelijker kan ook wel. |
Citaat:
|
En plots zwijgt Duveltje123456 in alle talen... Foutje ingezien? Een verontschuldiging zou hier niet misstaan, me dunkt...
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be