Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Terroristen betogen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=9576)

Mustapha 19 februari 2004 22:19

JERUZALEM --Vannacht hebben in Jeruzalem meer dan 5.000 Israëli's gedemonstreerd tegen de geplande evacuatie uit de joodse nederzettingen in de Gaza-strook.

De manifestanten eisten het ontslag van de Israëlische premier Ariel Sharon. Die heeft vandaag een ontmoeting met Amerikaanse regeringsvertegenwoordigers over de evacuatie van de joodse kolonies.
----------

Kolonisten, Hét probleem van het probleem in Palestina.
Zij dwarsbomen altijd.

TomB 19 februari 2004 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
JERUZALEM --Vannacht hebben in Jeruzalem meer dan 5.000 Israëli's gedemonstreerd tegen de geplande evacuatie uit de joodse nederzettingen in de Gaza-strook.

De manifestanten eisten het ontslag van de Israëlische premier Ariel Sharon. Die heeft vandaag een ontmoeting met Amerikaanse regeringsvertegenwoordigers over de evacuatie van de joodse kolonies.
----------

Zij dwarsbomen altijd.

Hoor ik u hier zeggen dat de Amerikanen lobbien voor een evacuatie van de joodse colonies?

Pascal L. 19 februari 2004 22:40

Citaat:

----------

Zij dwarsbomen altijd.

ge zou u moeten schamen, die mensen terroristen noemen ... maar ja, ge zijt ook niet van de snuggersten eh mustapha

Mustapha 19 februari 2004 23:07

Mensen die betogen TEGEN evacutie uit de BEZETTE gebieden zijn evenveel terrorist als een andere.

Distel 19 februari 2004 23:14

Citaat:

Mensen die betogen TEGEN evacutie uit de BEZETTE gebieden zijn evenveel terrorist als een andere.

Waarmee we meteen uw idee over vrije meningsuiting kennen.

Max 19 februari 2004 23:15

Neen dat zijn activisten. Wanneer ze zich zouden laten ontploffen in een Palestijnse moskee of markt omdat ze tegen de evacuatie zijn ,dán pas zijn ze terroristen. :wink:

Mustapha 19 februari 2004 23:53

Distel ik wil jouw dus niet meer horen als moslims of moslimas op straat komen om te betogen.
Enig protest daarentegen zou mij eveneens plots een gedacht geven van hoe u tegenover vrijheid van meningsuiting staat.

Met jullie selectieve democratie altijd :wink:

maddox 20 februari 2004 00:11

Jahwoll Mein Furher Mustapha.

Alleen jouw welwillende stemmen mogen op dit forum verschijnen.
Gaat een leuk onderonsje worden met Filo.

Max 20 februari 2004 00:20

Ook naar kwesties zitten kijken? :P

Seba 20 februari 2004 00:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max
Neen dat zijn activisten. Wanneer ze zich zouden laten ontploffen in een Palestijnse moskee of markt omdat ze tegen de evacuatie zijn ,dán pas zijn ze terroristen. :wink:

uw antwoord op dit Mustapha?
bij mijn weten zijn er bij die betoging geen Palestijnse slachtoffers gevallen?

Watje 20 februari 2004 01:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Max

uw antwoord op dit Mustapha?
bij mijn weten zijn er bij die betoging geen Palestijnse slachtoffers gevallen?

Waarom zou je jezelf laten ontploffen, als je over tanks beschikt waarin je in alle veiligheid Palestijnen met huis en al kunt platrijden?

(met mijn excuses aan Musta om impulsief te antwoorden in zijn plaats)

lyot 20 februari 2004 09:18

zeg Basayev,

ik begrijp wel dat je die kolonisten als bezetters zou kunnen beschouwen, maar niet dat je ze als terroristen bestempelt..Kan je dat even verklaren aub ?

Ik ga ermee akkoord dat de Israelische regering & leger zich in zekere mate bedienen van 'staatsterrorisme' om de wil van de Palestijnen te breken, maar hoe de kolonisten dat precies doen zie ik niet meteen in.. Enligthen me..

RomeoAvioli 20 februari 2004 17:40

Lieve mensen,

begrijp ik het goed dat we de Palestijnen kunnen zien als zware jongens die in een gevangenis opgesloten zitten, waar ze hier en daar een paar 'voordelen' hebben: ze beschikken over een grote waszaal met proper water, een refter met een paar mooie tafels en... elke dag een lekkere maaltijd (x 3) met dessertje op de middag.

En zijn de kolonisten dan een paar mensen die voornamelijk van buiten het land komen, en uit vrije wil verkiezen om zich te vestigen binnen de gevangenis. Niet om het lot van de zware jongens te delen, maar om de waszaal met proper water, de mooie tafels in de refter, en alle dessertjes in te pikken, en als het eens biefstuk friet is, of lekkere tagliatelli, die ook naar binnen slaan. Omdat ze zich in een onvriendelijke omgeving bevinden, zijn ze permament omgeven door bewakers, die de zware jongens van hen moeten afkloppen als ze te dicht komen ?

En bestaat er een wet (of iets anders zoals een VN-resolutie), die stelt dat de kolonisten daar eigenlijk niets te zoeken hebben, en de gevangenen moeten met rust laten ?

Ik zou in geen van beider groepen schoenen willen staan - voor zover de gevangenen daarover al zouden beschikken. Maar een ongeïnformeerde gedachte is toch wel dat de kolonisten er uit vrije wil komen wonen zijn, en eigenlijk ook wel wegkunnen. Zonder twijfel gaat het 'TE KOOP of TE HUUR' bordje regelmatig moeten vervangen worden, om de geadverteerde prijs te verlagen of omdat de letters er af zijn gegaan door wind en weer. De gevangenen daarentegen hebben niet echt veel keuze, of ben ik daar ook verkeerd in ?

Oh, wat is het toch leuk om er op ongeinformeerde manier te kunnen over denken, en niet ter plekke moeten geconfronteerd worden met het probleem, niet voor een dag, of een week, maar voor het leven...

Distel 20 februari 2004 17:46

Citaat:

Distel ik wil jouw dus niet meer horen als moslims of moslimas op straat komen om te betogen.
Enig protest daarentegen zou mij eveneens plots een gedacht geven van hoe u tegenover vrijheid van meningsuiting staat.

Heeft u mij dan horen protesteren tegen betogingen van moslims? Tenzij dan tegen het geweld dat daarmee wel eens gepaard gaat?

Bakkebaard 20 februari 2004 21:45

gewoon weg met diejen sharon.
das hitler van den 21ste eeuw. voor een kleine vergelijking: er staat daar nu ook een muur e. Als de Berlijnse muur geen belletje doet rinkelen....

C uit W 20 februari 2004 21:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
das hitler van den 21ste eeuw. voor een kleine vergelijking: er staat daar nu ook een muur e. Als de Berlijnse muur geen belletje doet rinkelen....

:lol:
Hitler heeft die zeker gezet? :P

Bakkebaard 20 februari 2004 22:00

neen, want ij was genen metser.
nee, ma kijk maar watter gebeurt is na hitler en de gevolgen ervan e.
da gebeurt nu ook.
oke, de russen zaten er wel ook voor iet tussen. ma moest hitler het nie in zijnen kop krijgen mensen te vermoorden, was den oorlog ook nooit nodig, en later ook die muur nie.

nu is er oorlog, er staat al een muur. wat komter nog? gaskamers ofzo (als dat dan nog nie bestaat).

een ander voorbeeld daarvan is 11 september. door die aanslagen is amerika nu zo sterk bezig tegen het internationaal terrorisme (oorlog in irak, en dergelijke) maar het begon oorspronkelijk met Osama Bin Laden

Max 20 februari 2004 22:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard

Wat heeft Hitler met de Berlijnse muur te maken? :?

//edit: ok had misschien eerst de 2de pagina moeten lezen :wink:

Woutertje 21 februari 2004 15:28

Citaat:

Als de democratie u hier niet aanstaat pak uw koffers en het 1e beste vliegtuig richting 1 of ander Arabisch land. Wij laten onze politiek niet beïnvloeden door een minderheid van slechts 3.000.000 mensen met een bepaald geloof. Ondanks alles blijven wij Israël steunen en als u dat stoort verhuis dan Beste mustapha.

Fonske 21 februari 2004 16:34

Citaat:

Ondanks alles blijven wij Israël steunen.
Wij? Spreek is voor uw eigen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be