Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   ABC excuseert zich voor "Housewives" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=95825)

Gun 4 oktober 2007 15:06

ABC excuseert zich voor "Housewives"

Waar gaan we naartoe?

Blijkbaar wordt elke grap tegenwoordig gebruikt om de publieke opinie te beïnvloeden.

- Meer dan 50.000 (Vijftigduizend) op 3 dagen tijd omwille van een onnozele grap?
- Een minister die een klacht indient, heeft hij echt niets anders te doen?
- ABC dat zich verontschuldigt

Waar gaan we naartoe?

Citaat:

04/10/07

De Amerikaanse tv-omroep ABC heeft zich geëxcuseerd voor een grap in de serie "Desperate housewives". In de uitzending van zondag maakte Susan (Teri Hatcher) zich vrolijk over de kwaliteit van de geneeskunde op de Filipijnen.

Susan was radeloos toen een dokter zei dat haar menopauze aangebroken was. "Laat je diploma's zien. Ik hoop dat ze niet uit de Filipijnen komen", riep ze verontwaardigd uit.

De Filipijnse minister van Volksgezondheid had de voorbije dagen aangekondigd dat hij een officiële klacht zou indienen tegen de programmamakers.

Er hadden ook al meer dan 50.000 mensen een internetpetitie tegen tv-zender ABC ondertekend.

ABC anticipeerde op een officiële klacht van de Filipijnse overheid tegen de denigrerende scène.

"We bieden onze excuses aan. We willen de integriteit van de Filipijnse geneeskunde niet in twijfel trekken. We overwegen om de bewuste scène te schrappen uit de serie", aldus ABC.

Libro 4 oktober 2007 15:09

8O Oh jeetje...

HAMC 4 oktober 2007 15:18

Doemme toch, als dat maar goed komt.

manta 4 oktober 2007 15:25

Of tot wat "politiek correct denken" leiden kan ...:roll:

Chipie 4 oktober 2007 15:39

Da's bijna zo erg als een verkeerd nationaal volkslied zingen...

freespirit 4 oktober 2007 15:41

Er zit nog een waarheid in de uitspraak ook. Sommige dokters op de Filippijnen zijn erbarmelijk opgeleid. Die minister had beter gezwegen, dan had hij de aandacht niet op die erbarmelijke medische zorg van zijn land gelegd.

baseballpolitieker 4 oktober 2007 16:04

Steun allemaal sarcasme-for-ever! De nog niet bestaanden organisatie die pleit voor de ondersteuning van sarcasme in de gemeenschap!8-)

hermanvk 4 oktober 2007 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 2975557)
Waar gaan we naartoe?

Waar gaan we naartoe?

Inderdaad zeg... we moeten er hoogstdringend werk maken:
een grap is een grap.
Trouwens als die Filipijner dat als een affront aanziet, is het misschien wel omdat het klopt?

'Wat niet al lachend kan gezegd worden, is de waarheid niet'
meen ik me nog te herinneren uit de tijd dat ik 't Pallieterke las.

In plaats van klacht in te dienen, zou die politieker beter zijn collega's op trommelen, zien wat er aan de hand is en dan gepaste maatregelen nemen.
En gepaste maatregelen nemen, is niet een klacht indienen tegen een grapje.

En ABC:
Die moeten ook maar eens de vinger op de wonde leggen en zich afvragen of ze zich inderdaad moeten verontschuldigen voor een grap.
Nog een stap verder en wij zijn terug bij de stomme film, waar je NIETS meer hoort en dus ook NIEMAND meer kan beledigen. :roll:

Alles in aanbidding voor de heilige PoCo Godheid.

hermanvk 4 oktober 2007 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2975724)
Steun allemaal sarcasme-for-ever! De nog niet bestaanden organisatie die pleit voor de ondersteuning van sarcasme in de gemeenschap!8-)

Hebben we een website nodig?
Waar kunnen wij onze bijdrage storten?
Waar kunnen wij stemmen?
Welke filmsterren kunnen wij voor onze kar spannen?
Politiekers?
Andere would-be belangrijke personen: BV's, BN's... Bx's?

baseballpolitieker 4 oktober 2007 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk (Bericht 2975741)
Hebben we een website nodig?
Waar kunnen wij onze bijdrage storten?
Waar kunnen wij stemmen?
Welke filmsterren kunnen wij voor onze kar spannen?
Politiekers?
Andere would-be belangrijke personen: BV's, BN's... Bx's?

Ik denk dat we heel het vb achter onze kar kunnen spannen maar uit marketing overwegingen zou ik dat toch niet doen.:-)

We zouden er eens echt werk van moeten maken eh!:-D De mensen snakken naar zoiets, allé een bepaalde groep toch!;-)

hermanvk 4 oktober 2007 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2975749)
Ik denk dat we heel het vb achter onze kar kunnen spannen maar uit marketing overwegingen zou ik dat toch niet doen.:-)

Weet niet hoor... er bestaat geen slechte reclame. Alles wat je in het nieuws brengt, is meegenomen. ;-)

Citaat:

We zouden er eens echt werk van moeten maken eh!:-D De mensen snakken naar zoiets, allé een bepaalde groep toch!;-)
Ja die fascistische, nazistische, uiterst-rechtse, islamhatende, [vul zelf alle niet poco-welgevallige tendenzen en strekkingen aan] bende. :rofl:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be