Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   7.000 zweepslagen voor homoseksuelen in Saoedi-Arabië (https://forum.politics.be/showthread.php?t=95831)

sn00py 4 oktober 2007 15:45

De Sharia - nu in het echt

@Bolsjewiek, dit is geen definitie van wikipedia, maar real life:
Om alle misverstanden omtrent de Sharia uit de wereld (of uit het forum) te helpen:
van hln.be:
Citaat:

7.000 zweepslagen voor homo's in Saoedi-Arabië

Tot elk 7.000 zweepslagen zijn twee homoseksuelen in Saoedi-Arabië veroordeeld, omdat ze seks met elkaar hebben gehad. De Saoedische krant Okaz schrijft dat de bewakers van de gevangenis van de stad Al-Baha in het zuiden van het koninkrijk begonnen zijn met het toedienen van de zweepslagen.

De straf van beide mannen wordt niet in een keer uitgevoerd, maar is over verschillende dagen verspreid. De Justitie in het koninkrijk Saoedi-Arabië steunt zich op een uiterst strenge toepassing van het islamitisch recht (sharia). Deze bestraft homoseksualiteit en voorhuwelijkse betrekkingen tussen man en vrouw. (belga/hln)

HAMC 4 oktober 2007 15:52

Wel, dat zal hun leren.

hermanvk 4 oktober 2007 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sn00py (Bericht 2975671)
Om alle misverstanden omtrent de Sharia uit de wereld (of uit het forum) te helpen:
van hln.be:

Ik vraag mij af of je zoiets zowieso kunt overleven....
Wat een beestigheid.. Daar is geen ander woord voor.

En de hele vrije wereld op zijn kop natuurlijk, met eisen voor een boycot...
Oorverdovend, die stilte, vind je niet?

circe 4 oktober 2007 16:30

Ik denk niet dat je dat overleeft.

Misschien dat ze het daarom in verschillende stukjes gaan uitvoeren? Of zou dat zijn omdat de zweepslager anders een stijf armke krijgt?

Ondertussen spelt Saudi Arabia wèl de les aan Europa, in verband met het niet toepassen van de MENSENRECHTEN:

http://www.brusselsjournal.com/node/2543

Dycore 4 oktober 2007 16:34

Gebeurt ook regelmatig in Iran. Vorige keer waren het zelf twee MINDERJARIGE homo's. Veroordeeld tot de galg.

stropkeuh 4 oktober 2007 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sn00py (Bericht 2975671)
van hln.be:

Stelletje BARBAREN. En dat noemt zich koninkrijk.:twisted: :evil:
En hun profeet was ne grote vieze vuile smerige pedofiel die zijn tengels nie van kinders kon afhouwe.
Die moeste ze ook eens aangepakt hebben.
En die moslims die zich aan onze meiden vergrijpen dan, ze voor hoer uitschelden en het schijnhuwelijk als prostitie dekmantel gebruiken, en die marrokaanse loverboys... Zijn die beter dan die homo's dan?
Moeten we eens het principe oog om oog toepassen soms?
Weg met de Islam. Buitenzwieren die gasten, weg met de moskees !!!!

jOOSt 4 oktober 2007 16:51

7.000 zweepslagen voor homoseksuelen in Saoedi-Arabië

Tot elk 7.000 zweepslagen zijn twee homoseksuelen in Saoedi-Arabië veroordeeld, omdat ze seks met elkaar hebben gehad.
De Saoedische krant Okaz berichtte donderdag dat de bewakers van de gevangenis van de stad Al-Baha in het zuiden van het koninkrijk woensdagnacht met het toedienen van de zweepslagen zijn begonnen.
De straf van beide mannen wordt niet in een keer uitgevoerd, maar is over verschillende dagen verspreid. De Justitie in het koninkrijk Saoedi-Arabië steunt zich op een uiterst strenge toepassing van het islamitisch recht (sharia). Deze bestraft homoseksualiteit en voorhuwelijkse betrekkingen tussen man en vrouw.

Bron: HLN

Ik heb niks tegen de Islam, het is een godsdienst net zo idioot als andere en zolang ze mij maar niet lastig vallen met die zever, maar wat vinden niet-extreme moslims van dit? Waarom worden hier geen actie´s tegengevoerd? Kan dit soort dingen zomaar door de beugel?

manta 4 oktober 2007 16:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk (Bericht 2975705)
Ik vraag mij af of je zoiets zowieso kunt overleven....
Wat een beestigheid.. Daar is geen ander woord voor.

Tuurlijk , ze doen het verspreid over een aantal dagen ... Ze zullen regelmatig een pauze inlassen om die wat terug bij positieven te krijgen ...
Dan heeft de internationale pers véél tijd om er uitgebreid over te berichten ... Dan roept heel de wereld "schande" en kunnen ze de straf omzetten in iets anders ... (Nadat ze de nodige fondsen en dergelijke hebben gekregen ...)

Hertog van Gelre 4 oktober 2007 17:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt (Bericht 2975852)
Tot elk 7.000 zweepslagen zijn twee homoseksuelen in Saoedi-Arabië veroordeeld, omdat ze seks met elkaar hebben gehad.
De Saoedische krant Okaz berichtte donderdag dat de bewakers van de gevangenis van de stad Al-Baha in het zuiden van het koninkrijk woensdagnacht met het toedienen van de zweepslagen zijn begonnen.
De straf van beide mannen wordt niet in een keer uitgevoerd, maar is over verschillende dagen verspreid. De Justitie in het koninkrijk Saoedi-Arabië steunt zich op een uiterst strenge toepassing van het islamitisch recht (sharia). Deze bestraft homoseksualiteit en voorhuwelijkse betrekkingen tussen man en vrouw.

Ik heb niks tegen de Islam, het is een godsdienst net zo idioot als andere en zolang ze mij maar niet lastig vallen met die zever, maar wat vinden niet-extreme moslims van dit? Waarom worden hier geen actie´s tegengevoerd? Kan dit soort dingen zomaar door de beugel?

Ik hoop ook dat iedereen beseft dat deze twee mannen dit niet overleven.

Esperanza 4 oktober 2007 17:16

Ik vrees dat ze zelfs het einde van de eerste dag niet zullen halen.

jOOSt 4 oktober 2007 17:22

Eventjes de advocaat van de duivel spelen...zou er een demonstratie gedaan mogen worden in Brussel tegen de te strenge toepassingen van de sharia in Moslimlanden?

jOOSt 4 oktober 2007 17:23

correctie: ...in bepaalde Moslimlanden? Niet in al die landen is dit het geval.

Mambo 4 oktober 2007 17:25

Hopelijk houden ze van kinky

Andro 4 oktober 2007 17:41

Voor elke zweepslag een bom.

hurricane 4 oktober 2007 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jOOSt (Bericht 2975852)

Wraakroepende praktijken.
Eens te meer het bewijs dat de islam een achterlijke godsdienst is.
Op die manier gaan ze zichzelf niet symphatiek maken.
Hopelijk gaan er weer wat ogen open.

Bhairav 4 oktober 2007 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 (Bericht 2975977)

Zo zijn de eventuele homo's onder de slachtoffers hiervan meteen verlost van een eventuele marteling... Slim gezien!

sn00py 4 oktober 2007 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 (Bericht 2975977)

Aan uwen avatar tezien, zoudt ge beter niet naar gindse oorden trekken gij...

Bhairav 4 oktober 2007 19:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sn00py (Bericht 2976157)
Aan uwen avatar tezien, zoudt ge beter niet naar gindse oorden trekken gij...

Dat heeft u goed gezien!

duveltje382 4 oktober 2007 19:05

Die gene die 7000 zweepslagen moet uitdelen,zal wel een lam armke er aan over houden denk ik:?
Hoeveel mensen moet die staffen per dan?:roll:

Andro 4 oktober 2007 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 2976021)
Zo zijn de eventuele homo's onder de slachtoffers hiervan meteen verlost van een eventuele marteling... Slim gezien!

Mallerd. ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be