Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Spanje doet er alles aan om aanslagen uit te lokken (https://forum.politics.be/showthread.php?t=95860)

Natxo 5 oktober 2007 09:12

Spanje doet er alles aan om aanslagen uit te lokken

Madrid doet er alles aan
om aanslagen uit te lokken!

Vandaag, 5 oktober 2007, komen Eurovolksvertegenwoordiger voor Sinn Fein, Barbre De Brun, en lid van de partij, Pat Rice, op bezoek bij Arnaldo Otegi die opgesloten zit in de gevangenis van Martutene. Zij zouden vergezeld worden door Pernando Barrena en Rufi Etxebarria.

Voor deze laatste twee zal dat onmogelijk zijn, want ze werden gistermiddag, 4 oktober 2007, gearresteerd op een vergadering van het voltallige partijbestuur van Batasuna te Segura (Gipuzkoa).

Meteen werd het voltallige bestuur van de partij (22 personen) gearresteerd. Onder hen: Joseba Permach (zie foto: Permach in politiewagen), Juan Joxe Petrikorena, Rufi Etxeberria, Juan Kruz Aldasoro, Ibon Arbulu, Patxi Urrutia, Jon Garai, Marije Fullaondo, Imanol Iparragirre, Anjel Mari Elkano en Jean-Claude Aguerre.

Dit is ongehoord en een regelrechte provocatie. Madrid doet er alles aan om aanslagen uit te lokken!

Arnaldo Otegi zit al in de cel sinds juni 2007, en Joseba Álvarez en de vertegenwoordigster van de amnestiebeweging, Oihana Agirre, werden al op 2 oktober 2007 gearresteerd.

Intussen is Spanje van naam veranderd: España wordt Birmaña

http://blog.seniorennet.be/euskalherria/

AdrianHealey 5 oktober 2007 11:46

Madrid doet er alles aan om aanslagen uit te lokken!

'Ze provoceren, dus mogen we aanslagen plegen.'

Flippend Rund 5 oktober 2007 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2977337)

Wie beweert dat?

AdrianHealey 5 oktober 2007 11:56

Tussen de regels door lezen: part 1.

StevenNr1 5 oktober 2007 11:59

Ik snap uw redenering maar ze klopt niet ;-)

StevenNr1 5 oktober 2007 11:59

O ja, schandalig van de Spaanse overheid trouwens.

AdrianHealey 5 oktober 2007 12:00

Ik verwacht ook niet dat er intelligente mensen zijn die die redenering oprecht maken.

StevenNr1 5 oktober 2007 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2977372)
Ik verwacht ook niet dat er intelligente mensen zijn die die redenering oprecht maken.

Euh?

Flippend Rund 5 oktober 2007 12:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2977357)
Tussen de regels door lezen: part 1.

Mensen dingen in de mond leggen die ze helemaal niet bedoelen, part 1.

Natxo 5 oktober 2007 12:44

Spanje doet er alles aan om aanslagen uit te lokken

Citaat:

Beste Adrien, blijkbaar uit "A",

Ik kijk er niet meer van op dat mij bepaalde uitspraken in de mond gelegd worden. In plaats van de voltallige top van Batasuna te arresteren, zou Madrid er beter werk van maken om de dialoog terug op gang te brengen, als ze vooralsnog vrede willen, want het ziet er naar uit dat stemmenwinst in het vooruitzicht van de verkiezingen van maart 2008 alle proiriteit krijgen (een dode meer of minder is blijkbaar bijzaak). Ik denk er zo niet over: 1 dode is er 1 teveel, en alle aanslagen moeten veroordeeld worden.) Als de repressie in Mianmar aangeklaagd wordt, waarom mag de repressie in
España (Birmaña) niet aangeklaagd worden. Selectieve verontwaardiging?

sn00py 5 oktober 2007 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Natxo (Bericht 2977529)
Beste Adrien, blijkbaar uit "A",

Ik kijk er niet meer van op dat mij bepaalde uitspraken in de mond gelegd worden. In plaats van de voltallige top van Batasuna te arresteren, zou Madrid er beter werk van maken om de dialoog terug op gang te brengen, als ze vooralsnog vrede willen, want het ziet er naar uit dat stemmenwinst in het vooruitzicht van de verkiezingen van maart 2008 alle proiriteit krijgen (een dode meer of minder is blijkbaar bijzaak). Ik denk er zo niet over: 1 dode is er 1 teveel, en alle aanslagen moeten veroordeeld worden.) Als de repressie in Mianmar aangeklaagd wordt, waarom mag de repressie in
España (Birmaña) niet aangeklaagd worden. Selectieve verontwaardiging?

De vraag stellen is ze in dit geval beantwoorden.

kelt 5 oktober 2007 15:55

Citaat:

uiteraard is dat een rampzalige "gevolgtrekking",die terroristen graag doen,ik vrees ook het ergste :-(

Het "conflict" in Baskenland was eenvoudigweg aan het uitwaaien(bomaanslag/slachtofferstatistieken bewezen dat)

Verwijzen we even naar de houding van de Britten,die altijd BEWEZEN terroristen te vuur en te zwaard nagejaagd hebben,maar die de laatste 15 jaar mensen die "er mee te maken hadden",maar die eerlijk leken in hun streven er komaf mee te maken ,als gesprekspartners hebben aanvaard (Sinn fein-->ira en UDP-->milities)

De oogst is binnen in Noord-Ierland,Spanje zal niet oogsten op de huidge manier!

Sinistra 6 oktober 2007 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Natxo (Bericht 2977068)
Madrid doet er alles aan

om aanslagen uit te lokken!

Vandaag, 5 oktober 2007, komen Eurovolksvertegenwoordiger voor Sinn Fein, Barbre De Brun, en lid van de partij, Pat Rice, op bezoek bij Arnaldo Otegi die opgesloten zit in de gevangenis van Martutene. Zij zouden vergezeld worden door Pernando Barrena en Rufi Etxebarria.

Voor deze laatste twee zal dat onmogelijk zijn, want ze werden gistermiddag, 4 oktober 2007, gearresteerd op een vergadering van het voltallige partijbestuur van Batasuna te Segura (Gipuzkoa).

Meteen werd het voltallige bestuur van de partij (22 personen) gearresteerd. Onder hen: Joseba Permach (zie foto: Permach in politiewagen), Juan Joxe Petrikorena, Rufi Etxeberria, Juan Kruz Aldasoro, Ibon Arbulu, Patxi Urrutia, Jon Garai, Marije Fullaondo, Imanol Iparragirre, Anjel Mari Elkano en Jean-Claude Aguerre.

Dit is ongehoord en een regelrechte provocatie. Madrid doet er alles aan om aanslagen uit te lokken!

Arnaldo Otegi zit al in de cel sinds juni 2007, en Joseba Álvarez en de vertegenwoordigster van de amnestiebeweging, Oihana Agirre, werden al op 2 oktober 2007 gearresteerd.

Intussen is Spanje van naam veranderd: España wordt Birmaña

http://blog.seniorennet.be/euskalherria/

SF en Batasuna zijn gewoon politieke groeperingen die terroristen steunen en dit altijd zullen blijven doen. Waarom zou er met zulke groepen gepraat moeten worden? Baskenland zal altijd deel uit blijven maken van Spanje zoals Ulster integraal een provincie zal blijven van het Verenigd Koninkrijk. Leer er best mee leven of anders maak je je beter van kant...

nabat54 7 oktober 2007 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra (Bericht 2979977)
SF en Batasuna zijn gewoon politieke groeperingen die terroristen steunen en dit altijd zullen blijven doen. Waarom zou er met zulke groepen gepraat moeten worden? Baskenland zal altijd deel uit blijven maken van Spanje zoals Ulster integraal een provincie zal blijven van het Verenigd Koninkrijk. Leer er best mee leven of anders maak je je beter van kant...

Kun je mij nu eens uitleggen waarom "Ulster" een provincie is van de UK?
Neem eerst een atlas, kijk, geografisch eens en stel dan vast dat het 2 eilanden zijn....en leg me dan eens uit waarom "Ulster" bij de UK zou moeten behoren. Ik ben benieuwd.

Natxo 7 oktober 2007 19:28

Citaat:

Ik heb niet de minste neiging om mezelf van kant te maken, of steun jij mensen die zichzelf willen van kant maken en zal je dit altijd blijven doen?

Er moet gepraat worden om nog meer slachtoffers te vermijden, zowel van de kant van ETA als van de, oh zo democratische, staat Spanje, waar ook regelmatig slachtoffers vallen (foltering, overlijdens in cel in bijzonder verdachte omstandigheden, willekeur...)
Als ik Bask was, zou ik me dus moeten afvragen waarom er met de opdrachtgevers van de doodseskaders (de Spaanse regering en het staatsterrorisme) moet gepraat worden.

Door te praten is de uitzichtloze situatie in Ierland intussen opgelost.

evilbu 7 oktober 2007 19:35

Citaat:

Staatsnationalist:boo:

Sinistra 7 oktober 2007 22:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 (Bericht 2981947)
Kun je mij nu eens uitleggen waarom "Ulster" een provincie is van de UK?
Neem eerst een atlas, kijk, geografisch eens en stel dan vast dat het 2 eilanden zijn....en leg me dan eens uit waarom "Ulster" bij de UK zou moeten behoren. Ik ben benieuwd.

Omdat de meerderheid van de bevolking dat wil men beste.

Ongeveer 60% van de bevolking in Ulster bestaat uit ingeweken Schotse Presbyterianen die het protestants Christelijk geloof aanhangen. Ik denk dat het wel vrij logisch is dat die mensen niet in 1 land willen leven met mensen die de Antichristelijke dictator uit Rome als hun leidend voorbeeld zien.

Jaani_Dushman 7 oktober 2007 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra (Bericht 2982834)

Ongeveer 60% van de bevolking in Ulster bestaat uit ingeweken Schotse Presbyterianen die het protestants Christelijk geloof aanhangen. Ik denk dat het wel vrij logisch is dat die mensen niet in 1 land willen leven met mensen die de Antichristelijke dictator uit Rome als hun leidend voorbeeld zien.

Het zijn dus eigenlijk een soort Sudeten-Britten, als jet ware... :roll:

Burkide 7 oktober 2007 22:33

Citaat:

Dat ze dan de Republicans steunen. Er zijn zelfs protestantse IRA-leiders geweest. Die zullen hen het katholicisme niet door de strot jagen ;-)

nabat54 8 oktober 2007 00:51

Citaat:

Aha, eindelijk een antwoord op mijn vragen van oderstaande draad.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=83614&page=6
De meerderheid van Ulster wil dat.

Heb jij eigenlijk al eens een boek gelezen over Ierland ??
Jouw 'Ulster' is eigenlijk 6 counties van de oorspronkelijke 9 counties die deel uitmaakten vn de provincie Ulster. Weet je waarom het er maar 6 zijn ? Wel omdat de Britten/ protestanten vonden dat hun meerderheid te klein zou zijn mocht men alle 9 counties blijven behouden bij de UK na de oorlog van 1916.

"Noord-Ierland" is een kunstmatig gedrocht, De meerderheid in Ierland wil een vereniging van de 26 en de 6 counties. Jouw geloofsgenoten zijn een
minderheid op dat eiland, en dat gedrocht is decenia lang in stand gehouden via een "vuile" politiemacht en het Brits leger.
Als je ergens een militaire bezetting uitvoerd, moet je achteraf niet komen 'bleiten' als je een militair antwoord terug krijgt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be