![]() |
220.000 dollar voor 24 liedjes!
Citaat:
Tijd voor een paar copyright aanpassingen... |
"Delen is slecht."
:? Afschaffen, dat copyright & die patenten! 8-) |
Citaat:
|
Bands moeten maar wat meer live er iets van bakken. En daar wat aan verdienen. Nu maken ze gefilterd gedoe dat live op NIKS trekt. Geen medelijden mee.
|
Citaat:
|
Eigen schuld, geen medelijden.
De wet is duidelijk, en wie tegen beter in toch copyright wetten aan zijn laars lapt, verdient het om gestraft te worden. |
$220,000, dat is niet mals :?
Blijkbaar was ze er veel beter vanaf gekomen indien ze net als enkele duizenden voorgangers een deal maakte met RIAA. |
het zal ze leren. Ze zouden beter langs hier ook beginnen met een jacht op al die dieven.
|
Citaat:
Men weet dat men niet illegaal mag kopiëren of downloaden ... Maar waneer is het legaal en waneer illegaal ??? De meeste mensen denken simpelweg , gratis downloaden is legaal ... Trouwens ,als hier een rondvraag zou gebeuren wie er al eens muziek heeft gedownload zou het resultaat verbazend hoog liggen ... |
Citaat:
|
Citaat:
-Downloaden -Downloadmap niet sharen |
Citaat:
In België is downloaden ook illegaal. |
Citaat:
Copyright schenden is copyright schenden. Stelen= misdaad En dan moet je niet komen bleiten als ze je pakken. Je weet dat het illegaal is, dus betalen ga je wanneer je gevat wordt. |
Het downloaden van films en muziek is niet illegaal. Het downloaden van software wel. Het verspreiden ervan is in alle gevallen illegaal. Daarom moet je uitkijken met sharen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Copy, share & download more! 8-) |
Ik heb een gevoel dat de muziekindustrie nogal graag hard van stapel loopt. Inderdaad: er wordt veel illegaal gedownload en daar moet iets tegen gedaan worden. Anderzijds: er wordt ook veel legaal gedownload tegen betaling. Die markt stijgt ook.
Vroeger waren er ook mensen die een plaat uit de bib gingen lenen en thuis op casette overnamen. Die casette werd dan meestal nog gekopieerd en rondgedeeld. Dat hebben veel mensen volgens mij in hun jeugd gedaan, zonder te beseffen dat ze de wet overtraden. Iedereen pikeert maar op de "stoute" downloaders, maar in principe mag je zelfs nog geen CD uitlenen. Men kan niet alles controleren, dus heb ik het gevoel dat wie ze pakken, ze blijkbaar voor alles willen laten opdraaien en dat vind ik verkeerd. Nu 24 liedjes noem in niet op grote schaal frauderen. Dat men die vrouw duidelijk maakt dat ze verkeerd bezig is, lijkt me juist, maar ik geloof dat deze boete werkelijk buiten verhouding staat met de werkelijk geleden schade. Dus: beter meer overtreders een redelijk, betaalbaar bedrag laten betalen voor deze overtreding, dan enkelen hard aanpakken. Persoonlijk blijf ik nog liever met traditionele CD's zweren. Dan blijft muziek een beetje tastbaar. Muziek downloaden is misschien de toekomst. Maar ik blijf er bij dat als je echt om een bepaalde artiest geeft, je er iets voor over moet hebben. Deze mensen moeten per slot van rekening er van leven. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be