![]() |
In een voorstel dat de EU erdoor wil krijgen voordat de nieuwe lidstaten bij de EU komen wordt enorm veel macht gegeven aan bedrijven om P2P File-Sharers aan te pakken. Bedrijven kunnen bijvoorbeeld de huizen van P2P gebruikers binnenvallen of de bankrekeningen van deze mensen vastzetten. Hiervoor moet geen bewijs zijn van illegale activiteiten, het is al genoeg als je simpelweg deze applicaties gebruikt.
Artikel |
Citaat:
Indien ik een moord zou hebben gepleegt mogen ze mijn huis niet eens binnen zonder een onderzoeksbewijsje. Dit krijge ze nooit voor mekaar. In geval van wel kunnen we nog heel wat jaartjes rustig onze gang gaan en downloaden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat ze wel uw huis mogen binnenvallen wanneer ze denken dat ge niet braaf genoeg zijt.
|
Citaat:
|
Citaat:
Mijn punt was eigenlijk: dat we moeten oppassen want voor je het weet zitten we wel degelijk in een soort politiestaat waar geen onderzoeksbewijsje nodig is. |
Citaat:
En mijn enige punt was eigenlijk dat ik niet geloof dat men het voor mekaar krijgt en dat bedrijven zomaar mogen binnenvallen en indien ze het wel voor mekaar krijgen gaat het nog heeel lang duren. Thats it. |
Citaat:
Maar de staat is een andere zaak. En dat was eigenlijk mijn punt. |
Citaat:
|
Het is al een jaar geleden dat ik nog iets illegaal heb gedownload, dus dat zou mij ook verwonderen :wink:
|
Citaat:
Het kot gaat te klein zijn :lol: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Lieve mensen,
ter plekke binnenvallen en bankrekeningen blokkeren lijkt me nogal heavy. Zijn er Amerikaanse lobbygroepen aan het werk in EU misschien ? Maar search and destroy van de computer(s), dat is niet zo ver van de werkelijkheid dacht ik. En niet in de zin waarop dat bij MS af en toe gebeurt, wanneer hun Windows Update nog eens kuren heeft, of spullen terugzet die voor eeuwig hadden moeten verdwenen zijn, maar wel een situatie waarbij bedrijven kunnen "aanvallen" wanneer ze zich benadeeld voelen. Gedaan met de Linux-/Beos-/MacOS*-/*BSD*-/OS2-/^MS-machines: search and downgrade ;-) Snel dit weekend nog naar http://www.fosdem.be, volgend jaar misschien verboden ;-) |
|
En da's nu een negatief aspect van federalisering. De superstaat in dienst van de grote bedrijven, die alles tot in de huiskamer controleert.
Het is een trade-off natuurlijk. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be