![]() |
Welke Nederlandstalig dialect/tongval/variant hoort u het liefst?
Welke Nederlandstalig dialect/tongval/variant hoort u het liefst?
|
noord limburgs, ik ben er zelf een halve.
|
Antwerps in het bijzonder en Brabants in het algemeen.
Hoewel ook Zeeuws zijn charme heeft. |
Heb getwijfeld tussen West-Vlaams en Schoon Vlaams ;)
|
Antwerps is en blijft 'mijn' taaltje.
Maar eerlijk, hoe langer ik nu hier woon, hoe meer appreciatie ik krijg voor het westvlaams, best wel grappig taaltje ook. (eens ge het begint te verstaan toch:-)) Edit : Eigenlijk ongelooflijk hoe snel kinderen dat dus overnemen, ik moet al soms echt goed naar mene zoon luisteren, wil ik hem verstaan. Die spreekt al vrij vloeiend antwerps met een westvlaamse slag. Wat op zich rare, vaak vooral lachwekkende combinaties oplevert soms. |
Ik vind het West-Vlaams enorm "zacht" klinken.
|
Het Noord-Kempisch , tussen Antwerpen en Turnhout . Rond Hoogstraten zo . Da's het mooiste dialect van heel de wereld !
|
Afrikaans? ;)
|
Westvlaams en limburgs en natuurlijk ook Antwerps
|
Stiekem vind ik elk dialect wat ik versta prima, of dat nu Twents, Brabants, AN, verkavelingsVlaams of nog iets heel anders is maakt me niet uit.
|
Citaat:
Jammer dat die keuze er niet bijstaat , want da's een mooi klinkende variant ...8-) |
Ik heb Limburgs opgeschreven, maar eigenlijk bedoel ik dus West-Kempisch. Kempisch is zowel Noord-Limburgs als Oost-Antwerps. Westen is streek Mol, Geel en Lommel, maar ook tot aan Neerpelt en Bree (andere dialectfamilie wel) hoor ik dit graag, met hun typische a.
|
het lelijkste dat ik ooit live gehoord heb was Leuvens Brabants :oops:
Ik vind Surinaams prachtig. "Oewat jij willen met je blote b*****?" |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Toch niet iedereen vind zijn primair dialect het mooist :)
|
Wat is Hollands toch populair :lol:
|
Je bent Poldernederlands vergeten. :twisted:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be