![]() |
De Turkse voetbalploeg FC Anadol is door de Belgische voetbalbond geschorst. Het voorbije seizoen moest men de match al vijf keer vroegtijdig stopzetten wegen gewelddadigheden op het veld tegenover andere spelers. Ook een scheidsrechter kreeg privé al enkele doodsbedreigingen uit het kamp van deze "fair-players". Het bestuur van de gekwelde sportievelingen zal het hier niet bij laten en tekend beroep aan tegen het verdict.
|
Toeval???? Don't think so... En dit is niet het enige geval en niet alleen dit seizoen alleen halen ze niet altijd het nieuws!
Cheers en VB 4-ever!! |
hilarisch in Ter Zake:
één van die Turkse spelers als antwoord op de schorsing nav de talloze vechtpartijen op en rond het veld: "wij heben niets gedaan, dit is enkel omdat wij Turken zijn, niets anders" wanneer gaan die mensen eens in hemelsnaam beginnen nadenken? |
Zowat iedere match van Antwerp, brugge zijn er vechtpartijen met holigans die zo blqank zijn als de pest. Mogen we hieruit concluderen dat alle blanken zwijnen en vechtersbazen zijn ? Dacht het niet nee. Krak hetzelfde gaat op voor dat Limburgse migrantenploegske.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb jouw nooit woorden in de mond gelegd. |
Citaat:
Iedere match, ieder jaar zul je bedoelen. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De enigste die altijd veralgemeniseren zijn mensen zoals jij. Denk je dat ik de voetbal vandalen goedkeur wanneer het belgen zijn? Absoluut niet, vuil uitschot dat is het en ze zouden nooit meer in een stadion mogen rondhangen en alle schade betalen die ze aanrichten of als ze hun onopgepakt vriend niet willen aanwijzen ook voor zijn veroorzaakte schade laten opdraaien zonder pardon. Wil dit zeggen dat ik het nu heb over elke mens ter wereld? Nee, ik heb het enkel over degene die dit doen. |
Citaat:
|
Citaat:
Voor een handvol migranten moet men geen zo'n inspanningen doen. Ze moeten de regels volgen, of ze mogen het aftrappen. Ze zijn al bevoorrecht genoeg in de 1e plaats. Dat ploegje mocht nooit gemaakt worden in de eerste plaats. Trouwens, pak de hooligans aan zoals ze in Engeland deden, 't zal rap gedaan zijn! |
De kern van de zaak is dat men niet kan dulden dat sport ontaardt in een vechtpartij, bedreigingen enz.
Het kan mij niet schelen of het om Turken gaat of om Belgen. Het kan mij niet schelen of het om Brugge, Anderlecht of Anadol gaat. Wat ik wel niet neem is dat men met onnozele argumenten afkomt als 'het is omdat ik een Turk ben'. Voor die onnozele argumenten zijn er dan wel weer verzachtende omstandigheden: ze worden uitgelokt door het misselijke klimaat van politieke correctheid, een uitvinding van mensen die met goede bedoelingen elke ordening binnen een maatschappij om zeep helpen. Wat van belang is, is hoe wij omgaan met elkaar. Soms zijn daar regels voor nodig. Die regels kunnen niet gebaseerd worden op afkomst, nationaliteit of wat dan ook maar moeten enkel gebaseerd worden op een gezonde samenleving. Een overtreding van die regels kan dus ook niet vergoelijkt worden met een verwijzing naar afkomst, nationaliteit of wat dan ook. |
Wedden dat er binnenkort een klacht ligt bij het Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding? :wink:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Moest de spelers van een eersteklasser dat zo openlijk doen zou de club waarschijnlijk ook geschorst worden. |
Citaat:
|
Citaat:
beste juleke, het zijn de TURKSE SPELERS die vechten, niet de supporters!! In Turkije wordt voetbal misschien zo gespeeld, maar in de beschaafde wereld worden er geen privé bedreigingen geuit aan den arbiter, of andere tegenspelers. Turken lopen nu eenmaal ook een paar decennia achter, net zoals de moslims. We leven al in de 21ste eeuw, en die mannen nog in de 19de |
Citaat:
Maar FC Anadol is een typisch voorbeeld van een gedrag dat bijna uitsluitend voorkomt bij Turken en Noord-Afrikanen, die houding waarbij ze zich voortdurend geviseerd voelen, zich door het minste laten krenken in hun trots, en alles persoonlijk opnemen. Als jij zegt 'Nee sorry dat gaat niet' dan roepen zij 'Wallah wallah wat hebt gij tegen ons ras!?' Die mannen mogen zich daar wel eens over beginnen bezinnen. Het is nergens goed voor om er constant zo opgefokt bij te lopen. De rest moet er zich eens over bezinnen waar dit gedrag vandaan komt. Iemand die zich constant geviseerd voelt, zal wellicht ook meer dan eens geviseerd geweest zijn. |
Citaat:
voor de rest ben ik akkoord met wat u schrijft |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:45. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be