Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Na 120 dagen: is dit het einde van België (https://forum.politics.be/showthread.php?t=96029)

Montalcino 8 oktober 2007 09:39

Na 120 dagen: is dit het einde van België

Naar analogie met de onderwerpen na 100 en 110 dagen.

Denkt u dat deze regeringscrisis het einde van België is.

Montalcino 8 oktober 2007 09:41

Resultaten van 100 dagen: 47% denkt ja
110 dagen: 29% denkt ja

En nu?

bentje 8 oktober 2007 09:52

Net zoals ik voordien stemde...
Nog steeds niet :-(

Pietje 8 oktober 2007 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino (Bericht 2983328)

Nee, natuurlijk niet.

Knuppel 8 oktober 2007 10:59

Dat 'natuurlijk' zou ik toch maar weglaten.

De problemen zullen pas goed beginnen als de Belgische geliefden samen in de boot zitten....met één paar krukken om aan wal te gaan.

Nederlandse Leeuw 8 oktober 2007 11:45

Het ziet er naar uit dat oranje-blauw er wel komt. De eerste ronde ging gewoon te snel en de Franstaligen dachten dat ze iets te willen hadden; daarom mislukte Leterme. Zijn nieuwe aanpak is voorzichtiger: eerst andere dingen afhandelen die minder moeilijk zijn (buitenland eerst, daarna binnenland. Vreemde volgorde, toch slim;-) ).

En als deze tweede ronde geen regering oplevert, tja... dan denk ik dat ik ja ga stemmen voor het einde, maar nu dus nog niet.:-(

vlijmscherp 8 oktober 2007 12:23

neen, nu zeker niet, maar wat in 2009?
en wat gaan NVA doen? ofwel stappen ze uit het kartel ofwel gaan ze een verpletterende nederlaag tegemoet in 2009.

Anna List 8 oktober 2007 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 2983836)
neen, nu zeker niet, maar wat in 2009?
en wat gaan NVA doen? ofwel stappen ze uit het kartel ofwel gaan ze een verpletterende nederlaag tegemoet in 2009.

ik gok voor 2009 op een kiesvereniging vb ldd n-va en enkele onafhankelijken uit cd&v, sp-a en vld

circe 8 oktober 2007 13:14

De vlamingen zullen weerom toegeven. Nee dus.

-------------------------------------------------------

Als bij de volgende federale verkiezingen BHV niet is gesplitst. Is het dan nog nodig om te gaan stemmen?

Voor de Vlaamse regering wil ik nog de moeite doen.

-=EXCALIBUR=- 8 oktober 2007 13:18

Er komt nooit een splitsing want er zouden dan teveel "postjes" verloren gaan. Iets wat geen enkele partij graag ziet... Dus vergeet het maar. ;-)

Knuppel 8 oktober 2007 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- (Bericht 2983982)
Er komt nooit een splitsing want er zouden dan teveel "postjes" verloren gaan. Iets wat geen enkele partij graag ziet... Dus vergeet het maar. ;-)

Je lijkt er trots op te zijn dat Belgique bij elkaar wordt gehouden terwille van de postjes.

-=EXCALIBUR=- 8 oktober 2007 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2983994)
Je lijkt er trots op te zijn dat Belgique bij elkaar wordt gehouden terwille van de postjes.

Waaruit concludeer je dit?

Cyrano 8 oktober 2007 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2983518)
Dat 'natuurlijk' zou ik toch maar weglaten.

De problemen zullen pas goed beginnen als de Belgische geliefden samen in de boot zitten....met één paar krukken om aan wal te gaan.

De laatste politieke technieken staan voor niets. De patient is al dood maar hij weet het nog niet. De notaris mag het nog niet weten. Eerst moet de kluis geledigd worden en de meubelen in stilte verhuisd.

Als je de geschiedenis leest dan merk je dat de kantelmomenten bijna altijd een tijdje voor de officiële historische datum voorvielen.

J�*ren later zullen we allemaal zeggen : 'Natuurlijk wisten wij dat. Wij zagen het aankomen.'

Anna List 8 oktober 2007 13:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano (Bericht 2984034)
De laatste politieke technieken staan voor niets. De patient is al dood maar hij weet het nog niet. De notaris mag het nog niet weten. Eerst moet de kluis geledigd worden en de meubelen in stilte verhuisd.

Als je de geschiedenis leest dan merk je dat de kantelmomenten bijna altijd een tijdje voor de officiële historische datum voorvielen.

J�*ren later zullen we allemaal zeggen : 'Natuurlijk wisten wij dat. Wij zagen het aankomen.'

je schijnt dat niet te geloven ... en toch ... in de jaren voor de val van de muur zijn er enkele veel te prachtige moderne hotels gezet ... in Oost-berlijn ... ook een grote BMW garage trouwens ...

dus mocht je nu bedrijfszetels zien (springen) net over gewestgrensen of zoiets ...

baseballpolitieker 8 oktober 2007 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2983884)
ik gok voor 2009 op een kiesvereniging vb ldd n-va en enkele onafhankelijken uit cd&v, sp-a en vld

Ik denk dat het grootste deel van de CD&V echt wel Vlaams is en dat er maar een kleine minderheid echt nog belgicisten zijn.

baseballpolitieker 8 oktober 2007 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino (Bericht 2983335)

En nu?

Nog minder!:lol: Hoe langer het duurt, hoe meer vertrouwen we erin krijgen!:-D :-D

Pelgrim 8 oktober 2007 15:54

Welke regering er ook komt, het is maar een kleine moeite om ze te doen vallen. Redenen en methoden genoeg.

We moeten beginnen met wat meer op straat te komen. Blijkbaar zijn de VVB leden allemaal oude zakken die niet meer uit hun schommelstoel durven komen. In vroegere tijden zouden er nu al meerdere marsen op Brussel gehouden zijn geweest.

De barricaden op!

Mitgard 8 oktober 2007 16:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino (Bericht 2983328)

het einde van belgië denk ik niet.
misschien wel het einde van de NVA... :lol:

I amsterdam 8 oktober 2007 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Montalcino (Bericht 2983335)

En nu?

Hoeveel maanden hebben ze nog nodig om een regering te vormen:roll:
Ze doen alsof Belgie groter is dan Europa ,aan de onderhandelingstijd te zien.

Het einde van Belgie zien we niet dit jaar.Toch is dit het begin van de afgang
die de komende jaren tot een einden zal leiden.

I amsterdam 8 oktober 2007 16:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 2984331)
Welke regering er ook komt, het is maar een kleine moeite om ze te doen vallen. Redenen en methoden genoeg.

We moeten beginnen met wat meer op straat te komen. Blijkbaar zijn de VVB leden allemaal oude zakken die niet meer uit hun schommelstoel durven komen. In vroegere tijden zouden er nu al meerdere marsen op Brussel gehouden zijn geweest.

De barricaden op!

Als het onderhandelingsresultaat niet voldoet aan de wensen van de Vlamingen ,zullen oranje en gele marsen de splitsing doen afdwingen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be