![]() |
Over 6 weekjes weer dat gezeur over Zwarte Piet of
de politiek correcte regenboogpiet!
Zwarte Piet dienst gewoon zwart te zijn. ![]() |
uhuh...
|
Uhuh en Zwarte Piet ?! 8O
|
Citaat:
|
Zwarte Piet ziet gewoon zwart van het roet in de schouwpijpen, maar wie zit er onder dat roet? Blank, zwart, ....?;-) Discrimineert de goede sint?
|
Ik wacht nog steeds op echte zwarte medemensen die de rol van Piet gewillig overnemen. In de plaats ervan zeuren ze maar en laten ze blanke mannen die rol "faken".
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Gaat de piet daar niet de dupe van zijn ??? :?
|
Sint-Maartensgemeente, dan hebben wij het al in alle rust gevierd!
|
Citaat:
|
Citaat:
Geft mei mor ne cognac want men pote doeng zeer van der heel den dag op te stoan! Zei de Sint. De kinderen verstonden hem ook , al keken ze wel raar. |
het feest van sinterklaas vind ik echt een prachtig feest.
ik heb (zoals de meesten hier wellicht) fantastische jeugdherinneringen aan het feest van sinterklaas. het schoentje zetten, een wortel erlangs voor het paardje, 's morgens vroeg vol spanning gaan kijken wat erin lag... en dan op de nederlandse TV live de aankomst van sinterklaas volgen, met honderden pieten, en een massa volk op de been... heel typisch voor de lage landen ook, sinterklaas. er schijnt trouwens een heidense oorsprong mee gemoeid te zijn waarbij sinterklaas gebaseerd zou zijn op odin die op zijn paard sleipnir door de lucht raast. onder invloed van het christelijke geloof zou men daar uiteindelijk 'sinterklaas' van gemaakt hebben die lekkers brengt voor de kindjes. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:55. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be