Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Volgende week prinsenverkiezingen, daarna koningsverkiezing? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=9606)

VlaamseBelg 20 februari 2004 14:33

Vroeger was ik compleet tegen het koningshuis gekant, dat mensen zomaar geld krijgen omdat ze per ongeluk de juiste (?) vader hebben, vond ik verschrikkelijk.

Maar ik ben overtuigd door de argumenten dat de handelsmissie's van onze eerste familie onze economie echt deugd doen, en dat het ons land enige uitstraling biedt.

Aan de andere kant ben ik echter een overtuigd democraat, en daarom pleit ik ervoor om de koninklijke familie 4-jaarlijks te vervangen door een nieuw verkozen familie. Ik en mijn gezin zijn alvast kandidaat, de Pfaffs en de Planckaerts ongetwijfeld ook.

Pelgrim 20 februari 2004 14:36

Ik had al ja gekozen voor ik de tweede optie had gelezen. Dzu. Ik wil ook koning worden.

Knuppel 20 februari 2004 14:37

Een koning is voor niks nodig. Ik zou dus niet weten waarvoor we er eentje zouden moeten kiezen.

Raf 20 februari 2004 14:38

Neen, de huidige koninklijke familie voldoet perfect.

Distel 20 februari 2004 14:40

Dumpen, dat koningshuis.

Philips Inc. 20 februari 2004 14:43

Ik oewil oek koning oemworden!!!!!! :twisted:

Tijd voor een nieuwe keizer vind ik eigelijk ... :wink:

Philips Inc. 20 februari 2004 14:43

Of een graaf van Vlaanderen ;-)

Knuppel 20 februari 2004 14:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf

Ze voldoet idd perfect aan het volstrekt overbodig zijn.

Raf 20 februari 2004 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:

Welnee, ze vervult een culturele functie.

Distel 20 februari 2004 14:49

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel

Dat ze dat dan maar doen met hun eigen centen, en zonder onze ambassadeur te spelen.

Pelgrim 20 februari 2004 14:49

Culturele functie? Ja, een op de lachspieren werkend comedie theaterstukje.

Een van de duurste producties ooit :wink:

Raf 20 februari 2004 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:

Dat ze dat dan maar doen met hun eigen centen, en zonder onze ambassadeur te spelen.

Pfff, gierigaard! Voor die paar euro's dat jou dat op een jaar kost... Dan zijn er zaken die véél geldverslindender zijn, zoals het onderhouden van dat onoverzichtelijke kluwen van regeringen en deelregeringen en subregeringen...

Distel 20 februari 2004 14:55

Citaat:

Citaat:

Pfff, gierigaard! Voor die paar euro's dat jou dat op een jaar kost... Dan zijn er zaken die véél geldverslindender zijn, zoals het onderhouden van dat onoverzichtelijke kluwen van regeringen en deelregeringen en subregeringen...

Vlaanderen onafhankelijk en dat is opgelost.
Trouwens, bij mekaar opgeteld zijn het dikwijls die kleine prullen waar ik maandelijks het meeste geld in steek...

Distel 20 februari 2004 14:55

Niets houdt u natuurlijk tegen om mijn deel te betalen.

Raf 20 februari 2004 14:56

Citaat:

Citaat:

Of België terug unitair :wink:

Distel 20 februari 2004 14:57

Citaat:

Citaat:

Of België terug unitair :wink:

Ik verkies haalbare oplossingen. 8)

VlaamseBelg 20 februari 2004 15:16

Citaat:

Citaat:

Awel, voor die paar euro's koop ik geregeld een looto-biljet. Stem dus maar op mij, dan zal ik de culturele uithangen, ik kan met twee handen tegelijk schudden, ik zal het dus niet slechter doen.

Vlaamse democraat 20 februari 2004 15:22

Mijn keuze staat er weeral niet tussen. Ik hoef geen koning, democratisch verkozen of niet. ge denkt toch niet dat ik ook nog eens ga betalen om om de vier jaar nog eens een koningsverkiezing te organiseren :twisted:

Philips Inc. 20 februari 2004 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bijna Ex-NVA-er
Mijn keuze staat er weeral niet tussen. Ik hoef geen koning, democratisch verkozen of niet. ge denkt toch niet dat ik ook nog eens ga betalen om om de vier jaar nog eens een koningsverkiezing te organiseren :twisted:

Noemen ze dat niet een "president" :wink: :twisted:

Vlaamse democraat 20 februari 2004 15:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Philips
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bijna Ex-NVA-er

Noemen ze dat niet een "president" :wink: :twisted:

Zo dacht ik er ook over maar dat is geen familie, dat is één persoon.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be