Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Kraker logeert achter filmdoek bioscoop (https://forum.politics.be/showthread.php?t=96064)

Winterhamer 8 oktober 2007 18:36

Kraker logeert achter filmdoek bioscoop

Kraker logeert achter filmdoek bioscoop

Een kraker uit Groningen heeft een wel heel vreemde plek gevonden om te bivakkeren. De man schittert namelijk sinds een aantal dagen achter het witte doek van bioscoop Images in de stad.

Achter het enorme filmdoek is een opberghok gesitueerd. In deze ruimte, slechts door een dun wandje van het bioscoopscherm in de grote zaal gescheiden, huist de kraker.

De bioscoop zit erg in zijn maag met de ongenode gast. De brandweer en de politie geven echter niet thuis. Zij mogen niet optreden tegen de indringer.

Het wordt extra zuur voor de cinema, want ze mogen niet eens hun eigen opberghok betreden. Ze zijn nu bang dat het ten koste gaat van de veiligheid van de bioscoopgangers. Als de kraker bijvoorbeeld besluit te gaan koken in het hok, zou dit een groot gevaar kunnen opleveren. Ook staan er nog enkele dure filmprojectoren in het hok.

Men heeft nog geprobeerd met de man in contact te komen. De kraker deed de deur echter niet open.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/82730

Winterhamer 8 oktober 2007 18:36

Citaat:

De brandweer en de politie geven echter niet thuis. Zij mogen niet optreden tegen de indringer.
Pardon ???
Citaat:

Het wordt extra zuur voor de cinema, want ze mogen niet eens hun eigen opberghok betreden.
waaat ???

sn00py 8 oktober 2007 18:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Winterhamer (Bericht 2984613)
Pardon ???

waaat ???

Is er hier een Nederlander die dat kan uitleggen?

De schoofzak 8 oktober 2007 18:56

Als ze de rechtsregels zodanig in mekaar steken dat er geen evenwichten zijn tussen de mensen of groepen van mensen, dan zal de boel verzieken, verrotten tot de etterbuil vuil openbreekt.

Evenwichten tussen eigenaren en huurders; tussen eigenaren en krakers; tussen handelaren en klanten tussen .... zoveel.

Maar de laatste jaren zien we niet veel van die evenwichten.
Goed bestuur noemen ze dat.
En van verschieten ze dat er proteststemmen komen.

Mambo 8 oktober 2007 19:02

Ik geloof er geen zak van.

HAMC 8 oktober 2007 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 2984688)
Ik geloof er geen zak van.

Pas op he Mambo, het is in Holland hé. :D

Mataiva 8 oktober 2007 19:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sn00py (Bericht 2984627)
Is er hier een Nederlander die dat kan uitleggen?

Ik weet nu niet hoe het in Nederland zit maar volgens het Belgisch recht kan de bioscoopuitbater de persoon er inderdaad zelf niet uitzetten, anders maakt deze zich schuldig aan woonstschennis. Woonstschennis beschermt immers de privé-sfeer van de persoon en niet de woonst, ook als die op een onrechtmatige manier is verkregen.

Mambo 8 oktober 2007 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 2984698)
Pas op he Mambo, het is in Holland hé. :D

Ik denk dat hollanders u nog rapper dan belgen buiten gooien.

duveltje382 8 oktober 2007 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 2984789)

En nooit afgevraagd waarom die krakker er eigenlijk zit,of het nu in België of in Nederland is ?:roll:

Figy 8 oktober 2007 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Winterhamer (Bericht 2984612)
Men heeft nog geprobeerd met de man in contact te komen. De kraker deed de deur echter niet open.

Hij wou misschien geen interviews geven "achter de schermen". :twisted:

manta 8 oktober 2007 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2984817)
En nooit afgevraagd waarom die krakker er eigenlijk zit,of het nu in België of in Nederland is ?:roll:

Om steeds de nieuwste films te zien zeker ...:?

Anderzijds zal het geen leuke woonst zijn , met de hedendaagse geluidsinstallaties ...8O

the outlaw torn 8 oktober 2007 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 2985056)
Anderzijds zal het geen leuke woonst zijn , met de hedendaagse geluidsinstallaties ...8O

nu ja, mss wou hij een beetje filmmuziek beluisteren, en als je dichtbij kan wonen, bij de plek waar ze het gratis geven , waarom niet ? :-P

the outlaw torn 8 oktober 2007 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Figy (Bericht 2984898)
Hij wou misschien geen interviews geven "achter de schermen". :twisted:

Een nederlands versie van:

Het Leven Zoals Het Is : Kraker

the outlaw torn 8 oktober 2007 22:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2984817)

Gratis woonst en ze kunnen je er niet uitzetten, ..... je zou gek zijn om het niet te doen. :-P

the outlaw torn 8 oktober 2007 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 2984789)

dat denk ik ook

manta 8 oktober 2007 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mataiva (Bericht 2984740)
Ik weet nu niet hoe het in Nederland zit maar volgens het Belgisch recht kan de bioscoopuitbater de persoon er inderdaad zelf niet uitzetten, anders maakt deze zich schuldig aan woonstschennis. Woonstschennis beschermt immers de privé-sfeer van de persoon en niet de woonst, ook als die op een onrechtmatige manier is verkregen.

En wat dan met de privé van de bioscoopeigenaar ???

En een "woonst" moet wel aan bepaalde normen voldoen hé , zoals aangehaald , brandveiligheid ... Maar ook sanitair en dergelijke ...
Straks gaan ze de eigenaar nog beschuldigen van huisjesmelken ...:?

Mitgard 8 oktober 2007 22:36

erg dat sommige mensen geen woning kunnen betalen hé.

forumspook 8 oktober 2007 23:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mataiva (Bericht 2984740)

als ik mij nu opsluit in uw keuken, terwijl dat u weg bent, en ik zet daar een groot slot op de deur, dan mag u niet meer binnen "bij mij" ?:lol:
Beter voorbeeld: ik ken mensen die een kast van een camping-car in hun voorhof hebben staan, waarmee ze elk jaar op vakantie gaan.Maar in de rest van het jaar staat dat leeg.Als daar nu een kraker in gaat wonen, mogen ze die dan niet buitenzetten ?

AdrianHealey 8 oktober 2007 23:57

Hela. Ze mogen die kerel - in België - er niet 'zomaar' uitzetten, maar de eigenaar mag wel een bevelschrift dat stelt dat die dat moét verlaten.

Jan van den Berghe 9 oktober 2007 06:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Winterhamer (Bericht 2984613)
Pardon ???

waaat ???

Ook in België is het zo dat een kraker niet zomaar door de politie kan worden uitgezet. Dat moet immers dan via gerechterlijk bevel gaan. Vaak zien eigenaars op tegen de hele procedure voor de rechtbank (die hun alleen maar kost, daar er toch niets terug te vorderen valt van de kraker(s)) en dus laten ze maar begaan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be