Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   illegaal = wettelijk? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=96071)

sn00py 9 oktober 2007 06:20

illegaal = wettelijk?

van hln.be (gebeten om te weten)(een open geest beleeft meer):

Citaat:

Indien bepaalde vacatures niet kunnen worden ingevuld met eigen of Europese arbeidskrachten kunnen green cards verleend worden aan niet-EU-burgers. Opvallend is dat personen die illegaal in ons land verblijven ook in aanmerking kunnen komen indien ze over de nodige vaardigheden beschikken.

Mijn vraag is: kan dat zomaar? Als je hier illegaal bent, ben je dan toch wettelijk in orde? Is er een jurist in de zaal?
Verderop in het eerste oranje-blauwe akkoord staat dat er geen nieuwe regularisatie komt (men heeft het begrepen dat de mensen dat niet meer willen). Maar is die green card voor illegalen dan geen verdoken regularisatie?

bentje 9 oktober 2007 06:24

Als illegalen zelfs recht hebben op gratis onderwijs zou je je inderdaad beginnen af te vragen of dat wel nog het gepaste woord is :-)

Jantje 9 oktober 2007 06:29

De bron http://www.hln.be/hlns/cache/det/art....bron=homeArt1

Het is idd erg, en nee, als men dergelijke wetten echt gaat goedkeuren, bestaat de mogelijkheid om hier nog illegaal te verblijven niet meer.
Men noemt zichzelf kuisvrouw/man of bouwvakker en men heeft recht op een greencart.

De deuren staan dan heel wijd open. Een zuiver verraad aan de Belgische bevolking.

Jantje 9 oktober 2007 06:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sn00py (Bericht 2985278)
van hln.be (gebeten om te weten)(een open geest beleeft meer):

Mijn vraag is: kan dat zomaar? Als je hier illegaal bent, ben je dan toch wettelijk in orde? Is er een jurist in de zaal?
Verderop in het eerste oranje-blauwe akkoord staat dat er geen nieuwe regularisatie komt (men heeft het begrepen dat de mensen dat niet meer willen). Maar is die green card voor illegalen dan geen verdoken regularisatie?

Het is geen algemene regulariesatie, het is gewoon het kompleet afschaffen van het statuut van illegale.
Je geeft aan dat je een knelpuntberoep beoefend en je kan blijven.

Wel voor de meeste knelpuntberoepen moet je geen diploma's hebben en de meeste illegalle oefenen al een knelpuntberoep uit om hier te overleven.

Laya 9 oktober 2007 06:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 2985287)
Een zuiver verraad aan de Belgische bevolking.

Hoe bedoel je dat?
Mocht de langdurig werkloze Belgische bevolking bereid zijn om te werken voor zijn geld we zouden met dat probleem niet zitten, of zie ik dat verkeerd?

manta 9 oktober 2007 07:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Laya (Bericht 2985307)
Hoe bedoel je dat?
Mocht de langdurig werkloze Belgische bevolking bereid zijn om te werken voor zijn geld we zouden met dat probleem niet zitten, of zie ik dat verkeerd?

Als men de huidige werkloze bevolking gebruikt om die lege plaatsen in te vullen heeft men geen extra volk nodig .
Net door die postjes te vullen met anderen zullen de huidige werklozen nooit aan werk geraken ...
Werklozen omscholen , en niet de plaatsen vullen met anderen ...

Jantje 9 oktober 2007 07:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Laya (Bericht 2985307)
Hoe bedoel je dat?

Dat zie je idd verkeerd.
De knelpuntberoepen zijn geen beroepen die je op de schoolbanken leert.
En de meeste daarvan zijn of laag betaalde jobs of jobs met een hoog gevaren risico of jobs waar je papieren van de RVA voor moet hebben.

Trouwens, als de werklozen echt te lui zouden zijn om te werken, dan zouden er nu heel wat minder werklozen zijn. Want men kan gewoon niet werkloos blijven uit luiheid, er is te veel controle.

Maar een dokter kan je niet verplichten om als verpleger te gaan werken, dit is zelfs bij wet verboden.

Maar het andere probleem is dat veel van die huidige illegale nu juist de kuisvrouwen en babysitters zijn van de politici.

En dat men hun stemmen wil gaan gebruiken om het VB te bestrijden.

Jantje 9 oktober 2007 07:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 2985309)
Als men de huidige werkloze bevolking gebruikt om die lege plaatsen in te vullen heeft men geen extra volk nodig .
Net door die postjes te vullen met anderen zullen de huidige werklozen nooit aan werk geraken ...

Veel werklozen hebben een diploma A2 of hoger en men mag en kan hen dus niet verplichten een omscholing naar een minder diploma te volgen.
Het probleem van de knelpuntberoepen is wel een pak ingewikkelder dan enkel werkloze omscholen.
Voor sommige opleidingen is trouwens meer dan 1 jaar opleiding nodig en men kan ze pas echt inzetten op de bedrijven nadat ze meerdere jaren ervaring hebben opgedaan.
Een goede kraanman bevoorbeeld heeft geen diploma, maar wel een RVA hijsbrevet en jaren ervaring met kranen voor hij een stuk met een zware kraan tussen twee gebouwen kan verplaatsen, zonder schade.

Chipie 9 oktober 2007 08:07

Het is alleszins geen eenvoudige materie.. Het gaat immers over mensen...

van exaerde herman 9 oktober 2007 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 2985309)

ik ben werkloos en heb me laten inschrijven als werkzoekende.we zijn nu 2 maand verder en ik heb nog geen reactie op mijn inschrijving ontvangen.ik ben 58 jaar en dacht dat men de oudere aan het werk wilde krijgen.ik kan niet anders dan akkoord zijn met wat u zegt.

bentje 9 oktober 2007 09:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van exaerde herman (Bericht 2985431)
ik ben werkloos en heb me laten inschrijven als werkzoekende.we zijn nu 2 maand verder en ik heb nog geen reactie op mijn inschrijving ontvangen.ik ben 58 jaar en dacht dat men de oudere aan het werk wilde krijgen.ik kan niet anders dan akkoord zijn met wat u zegt.

Je moet ook zelf wel een beetje moeite doen he, je inschrijven en dan maar in je luie zetel hangen tot ze je als makke lammetjes werk komen brengen is niet de correcte manier... :|

Jantje 9 oktober 2007 09:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door van exaerde herman (Bericht 2985431)

58 jaar is de leeftijd dat de meeste mensen op brugpensioen gaan.
Men zal jou dus zeker geen werk op je schoot brengen, maar je kan wel een bij of herscholing aanvragen. Kan je de moderne techniek van de jaren 90 leren kennen.

bentje 9 oktober 2007 09:09

En eigenlijk moet ik nog meer Jantje z'n post volgen dan die van mij ;-)

Jantje 9 oktober 2007 09:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bentje (Bericht 2985440)
En eigenlijk moet ik nog meer Jantje z'n post volgen dan die van mij ;-)

leg uit?

bentje 9 oktober 2007 09:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 2985442)
leg uit?

Ik had eerst iets zo van, verd*mme, kom van je luie reet af, maar je hebt gelijk, er zijn zoveel dingen die ze dezer dagen aanbieden: lessen, bijscholingen, zelfstudies, etc waarmee je rustig op brugpensioen kan gaan en daarbovenop jezelf nog wat verrijkt hebt.
Met de wetenschap dat ie 58 is, natuurlijk

Jantje 9 oktober 2007 09:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bentje (Bericht 2985449)
Ik had eerst iets zo van, verd*mme, kom van je luie reet af, maar je hebt gelijk, er zijn zoveel dingen die ze dezer dagen aanbieden: lessen, bijscholingen, zelfstudies, etc waarmee je rustig op brugpensioen kan gaan en daarbovenop jezelf nog wat verrijkt hebt.
Met de wetenschap dat ie 58 is, natuurlijk

Je moet er dan ook nog de wetenschap bij doen, dat de meeste bedrijven je eens boven de 45 gewoon niet meer willen aannemen, met de staat op kop. daar is de maximum leeftijdsgrens voor de meeste posten zelf 30 jaar.

bentje 9 oktober 2007 09:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 2985462)
Je moet er dan ook nog de wetenschap bij doen, dat de meeste bedrijven je eens boven de 45 gewoon niet meer willen aannemen, met de staat op kop. daar is de maximum leeftijdsgrens voor de meeste posten zelf 30 jaar.

Dat hoorde natuurlijk allemaal in dat zelfde zinnetje, dus dat was me duidelijk ;-)

AdrianHealey 9 oktober 2007 09:42

Zalig.
En eindelijk.

De beste manier om te integreren is door werk. Die illegalen zijn hier. En als ze dan werken - je kent dat wle: productief zijn - laat ze dan ook legaal blijven.

bentje 9 oktober 2007 10:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2985495)
Zalig.
En eindelijk.

Wat is "zalig en eindelijk"?

sn00py 9 oktober 2007 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bentje (Bericht 2985553)
Wat is "zalig en eindelijk"?

Ik denk dt hij efkes op een andere site gezeten heeft....:lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be