![]() |
illegaal = wettelijk?
van hln.be (gebeten om te weten)(een open geest beleeft meer):
Citaat:
Mijn vraag is: kan dat zomaar? Als je hier illegaal bent, ben je dan toch wettelijk in orde? Is er een jurist in de zaal? Verderop in het eerste oranje-blauwe akkoord staat dat er geen nieuwe regularisatie komt (men heeft het begrepen dat de mensen dat niet meer willen). Maar is die green card voor illegalen dan geen verdoken regularisatie? |
Als illegalen zelfs recht hebben op gratis onderwijs zou je je inderdaad beginnen af te vragen of dat wel nog het gepaste woord is :-)
|
De bron http://www.hln.be/hlns/cache/det/art....bron=homeArt1
Het is idd erg, en nee, als men dergelijke wetten echt gaat goedkeuren, bestaat de mogelijkheid om hier nog illegaal te verblijven niet meer. Men noemt zichzelf kuisvrouw/man of bouwvakker en men heeft recht op een greencart. De deuren staan dan heel wijd open. Een zuiver verraad aan de Belgische bevolking. |
Citaat:
Je geeft aan dat je een knelpuntberoep beoefend en je kan blijven. Wel voor de meeste knelpuntberoepen moet je geen diploma's hebben en de meeste illegalle oefenen al een knelpuntberoep uit om hier te overleven. |
Citaat:
Mocht de langdurig werkloze Belgische bevolking bereid zijn om te werken voor zijn geld we zouden met dat probleem niet zitten, of zie ik dat verkeerd? |
Citaat:
Net door die postjes te vullen met anderen zullen de huidige werklozen nooit aan werk geraken ... Werklozen omscholen , en niet de plaatsen vullen met anderen ... |
Citaat:
De knelpuntberoepen zijn geen beroepen die je op de schoolbanken leert. En de meeste daarvan zijn of laag betaalde jobs of jobs met een hoog gevaren risico of jobs waar je papieren van de RVA voor moet hebben. Trouwens, als de werklozen echt te lui zouden zijn om te werken, dan zouden er nu heel wat minder werklozen zijn. Want men kan gewoon niet werkloos blijven uit luiheid, er is te veel controle. Maar een dokter kan je niet verplichten om als verpleger te gaan werken, dit is zelfs bij wet verboden. Maar het andere probleem is dat veel van die huidige illegale nu juist de kuisvrouwen en babysitters zijn van de politici. En dat men hun stemmen wil gaan gebruiken om het VB te bestrijden. |
Citaat:
Het probleem van de knelpuntberoepen is wel een pak ingewikkelder dan enkel werkloze omscholen. Voor sommige opleidingen is trouwens meer dan 1 jaar opleiding nodig en men kan ze pas echt inzetten op de bedrijven nadat ze meerdere jaren ervaring hebben opgedaan. Een goede kraanman bevoorbeeld heeft geen diploma, maar wel een RVA hijsbrevet en jaren ervaring met kranen voor hij een stuk met een zware kraan tussen twee gebouwen kan verplaatsen, zonder schade. |
Het is alleszins geen eenvoudige materie.. Het gaat immers over mensen...
|
Citaat:
|
Citaat:
Je moet ook zelf wel een beetje moeite doen he, je inschrijven en dan maar in je luie zetel hangen tot ze je als makke lammetjes werk komen brengen is niet de correcte manier... :| |
Citaat:
Men zal jou dus zeker geen werk op je schoot brengen, maar je kan wel een bij of herscholing aanvragen. Kan je de moderne techniek van de jaren 90 leren kennen. |
En eigenlijk moet ik nog meer Jantje z'n post volgen dan die van mij ;-)
|
Citaat:
|
Citaat:
Met de wetenschap dat ie 58 is, natuurlijk |
Citaat:
|
Citaat:
Dat hoorde natuurlijk allemaal in dat zelfde zinnetje, dus dat was me duidelijk ;-) |
Zalig.
En eindelijk. De beste manier om te integreren is door werk. Die illegalen zijn hier. En als ze dan werken - je kent dat wle: productief zijn - laat ze dan ook legaal blijven. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be