![]() |
spoor-rituelen
ik vraag me af,
vlak voordat een trein vertrekt, zie je de conducteur een sleuteltje steken in een kastje op een paal die op het perron staat... waarom doet die da? ne serieus, wat is dat? |
Mss om een signaal te geven aan het station dat hij vertrokken is.
|
dat is dan wreed pre-historisch.
tegenwoordig gaat toch alles automatisch. |
Citaat:
|
Hier zie ik dat nooit...
|
Mss eens vragen aan eentje...:-D
|
Citaat:
Waarom begint, als de trein remmend het station binnenrijdt, de meerderheid van de passagiers met een onweerstaanbare drang mee in de richting van de trein te wandelen? |
Awel, ge moet er eens eentje aan de praat houden nadat hij het sleuteltje heeft omgedraaid...
Altijd leuk om ze dan die wegrijdende trein te zien nahollen... (er staat dan maar één deur meer open) |
Citaat:
|
Citaat:
Sorry maar die vlaggen die je tentoonstelt kan ik niet thuisbrengen? Bestaan die landen wel? :twisted: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik moet trouwens zeggen dat het in het stationnetje van mijn vroegere gemeente ook zo was. Die trein stopte altijd een flink eind voor het station. Dus iedereen al op weg in de richting dat de trein rijdt en tegen dat het ding begint te remmen vliegen er koppen tegen deurtjes en probeert iedereen zich vast te houden aan wat dan ook. :cheer: met de auto naar het werk :cheer: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Je moet er maar eens op letten. Probeer in een middelmatig tot groot station, daar waar je zit/staat te wachten, naar voor te stappen en te blijven staan. Pas dan valt het op dat de mensen met z'n allen de richting van de trein meewandelen voor die tot stiltstand komt.
(Alstie echt bijna stilstaat, pas dan gaan ze naar de deur die het dichts bij hen staat, maar daar gaat het nu niet over) |
Citaat:
<--En mijn locatie wordt wel enigzins weggegeven door mijn locatie<-- ;-) |
Citaat:
|
Citaat:
Als de conducteur een sleuteltje in dat ding steekt, duurt het exact 15 seconden voor het licht voor de trein op groen springt (tenzij er een andere trein in de weg staat, uiteraard). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:12. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be