Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   spoor-rituelen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=96098)

styllo_ben 9 oktober 2007 17:43

spoor-rituelen

ik vraag me af,

vlak voordat een trein vertrekt, zie je de conducteur een sleuteltje steken in een kastje op een paal die op het perron staat...

waarom doet die da?

ne serieus, wat is dat?

baseballpolitieker 9 oktober 2007 17:44

Mss om een signaal te geven aan het station dat hij vertrokken is.

styllo_ben 9 oktober 2007 17:47

dat is dan wreed pre-historisch.

tegenwoordig gaat toch alles automatisch.

baseballpolitieker 9 oktober 2007 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben (Bericht 2986450)
dat is dan wreed pre-historisch.

tegenwoordig gaat toch alles automatisch.

Geen idee, het enige zinnige wat ik kan bedenken.:-)

Bovenbuur 9 oktober 2007 17:53

Hier zie ik dat nooit...

baseballpolitieker 9 oktober 2007 17:54

Mss eens vragen aan eentje...:-D

Starkan 9 oktober 2007 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben (Bericht 2986439)
ik vraag me af,

vlak voordat een trein vertrekt, zie je de conducteur een sleuteltje steken in een kastje op een paal die op het perron staat...

waarom doet die da?

ne serieus, wat is dat?

Hèhè, nog zo eentje:

Waarom begint, als de trein remmend het station binnenrijdt, de meerderheid van de passagiers met een onweerstaanbare drang mee in de richting van de trein te wandelen?

Desiderius 9 oktober 2007 18:39

Awel, ge moet er eens eentje aan de praat houden nadat hij het sleuteltje heeft omgedraaid...

Altijd leuk om ze dan die wegrijdende trein te zien nahollen... (er staat dan maar één deur meer open)

Bovenbuur 9 oktober 2007 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starkan (Bericht 2986526)
Hèhè, nog zo eentje:

Waarom begint, als de trein remmend het station binnenrijdt, de meerderheid van de passagiers met een onweerstaanbare drang mee in de richting van de trein te wandelen?

Omdat zowel het afdak als de bankjes een eind voor het einde van het perron ophouden, er hier al teveel mensen staan en ik er toch voorin weer uit moet zodat ik misschien net een aansluiting eerder heb. Op die andere stations doe ik dat niet.

styllo_ben 9 oktober 2007 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 2986465)
Hier zie ik dat nooit...

pak jij weleens de trein? En waar doe je dat? in welk land?

Sorry maar die vlaggen die je tentoonstelt kan ik niet thuisbrengen? Bestaan die landen wel? :twisted:

styllo_ben 9 oktober 2007 19:56

Citaat:

Hèhè, nog zo eentje:

die kuddegeest gaat ooit nog zorgen dat we met zijn allen op een keer argeloos een ravijn in gaan lopen...

Jazeker 9 oktober 2007 20:00

Citaat:

In de richting van of in de tegenrichting. Uit mijn serieus minder gekoesterde verleden van treingebruiker heb ik onthouden dat een trein dus nooit eens stopt op dezelfde plaats. Dus op de trein zelf al zorgen dat je dicht bij de trappen bent, kan je connectie met een andere trein redden.

Jazeker 9 oktober 2007 20:03

Citaat:

Ik moet trouwens zeggen dat het in het stationnetje van mijn vroegere gemeente ook zo was. Die trein stopte altijd een flink eind voor het station. Dus iedereen al op weg in de richting dat de trein rijdt en tegen dat het ding begint te remmen vliegen er koppen tegen deurtjes en probeert iedereen zich vast te houden aan wat dan ook.

:cheer: met de auto naar het werk :cheer:

berre 9 oktober 2007 20:10

Citaat:

ik vraag me af,

waarom doet die da?

ne serieus, wat is dat?

ik denk dat dat voor de deuren is.

Anna List 9 oktober 2007 20:33

Citaat:

ik vraag me af,

waarom doet die da?

ne serieus, wat is dat?

het perron moet op slot, anders vertrekt het ipv de trein ... dat weet t kleinste kind al ! :roll:

baseballpolitieker 9 oktober 2007 21:10

Citaat:

Hèhè, nog zo eentje:

Dat doe ik nooit... Maar ja als je mij wil vinden in een trein ga je dan ook in het voorste rijtuig mogen zoeken!:-)

Starkan 9 oktober 2007 21:28

Je moet er maar eens op letten. Probeer in een middelmatig tot groot station, daar waar je zit/staat te wachten, naar voor te stappen en te blijven staan. Pas dan valt het op dat de mensen met z'n allen de richting van de trein meewandelen voor die tot stiltstand komt.

(Alstie echt bijna stilstaat, pas dan gaan ze naar de deur die het dichts bij hen staat, maar daar gaat het nu niet over)

Bovenbuur 9 oktober 2007 22:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben (Bericht 2986689)
pak jij weleens de trein? En waar doe je dat? in welk land?

Sorry maar die vlaggen die je tentoonstelt kan ik niet thuisbrengen? Bestaan die landen wel? :twisted:

Ik ben student dus heb OV dus neem de trein, maar hier in de bewoonde wereld kan het sleuteltje in de trein zelf omgedraaid worden. Die vlaggen horen bij mijn persoonlijke identiteit, die mag je weer tonen sinds zelfs de schoondochter van onze staatshoer (zo moet ik haar wel noemen, ik protesteer tegen discriminatie op basis van al dan niet koninklijk zijn) uitdrukkelijk van mening is dat we geen eenheidsworst zijn. (links is Benelux, rechts is knutsel voor Vlaanderen-Nederland)
<--En mijn locatie wordt wel enigzins weggegeven door mijn locatie<--
;-)

ingenious 9 oktober 2007 23:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Starkan (Bericht 2986967)
Je moet er maar eens op letten. Probeer in een middelmatig tot groot station, daar waar je zit/staat te wachten, naar voor te stappen en te blijven staan. Pas dan valt het op dat de mensen met z'n allen de richting van de trein meewandelen voor die tot stiltstand komt.

(Alstie echt bijna stilstaat, pas dan gaan ze naar de deur die het dichts bij hen staat, maar daar gaat het nu niet over)

ik doe dat ook soms. ik zet me meestal in een uiterste wagon, omdat het daar vaak rustiger is. dus meestal een ferm eindje het perron op. maar ge gaat ook niet te ver staan, omdat ge ook niet wilt terugwandelen. als dan de trein aankomt, kan je ongeveer inschatten waar hij gaat stoppen, en wandel je daar naar toe. uiteraard gaat de trein nog sneller. eens hij je passeert zie je dat er plaats is op het stukje dat voorbijkwam, en dus wandel je daar naar toe. je ziet, dat is allemaal beredeneerd. allez, bij mij toch, de rest volgt mij gewoon uiteraard.

DaBlacky 9 oktober 2007 23:28

Citaat:

ik vraag me af,

waarom doet die da?

ne serieus, wat is dat?

Aangezien niemand hier blijkbaar het antwoord weet, zal ik het placeren.

Als de conducteur een sleuteltje in dat ding steekt, duurt het exact 15 seconden voor het licht voor de trein op groen springt (tenzij er een andere trein in de weg staat, uiteraard).

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be