Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Forummer van de week (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=169)
-   -   Diplomatius is de vierentwintigste forummer van de week (https://forum.politics.be/showthread.php?t=96144)

Pluche 10 oktober 2007 16:02

Diplomatius is de vierentwintigste forummer van de week

Het is weer woensdagavond, tijd voor de nieuwe forummer van de week, Desiderius heeft Diplomatius als opvolger gekozen!

Diplomatius beschrijft zichzelf als volgt:

In het politieke landschap kan ik mezelf moeilijk als behorend tot deze of gene zijde omschrijven. Persoonlijk houd ik ook niet zo erg van de links-rechts tweedeling en zal men mij er op kunnen betrappen zowel ‘linkse’ als ‘rechtse’ standpunten te verdedigen.Hoewel een groot voorstander van democratische principes, zou ik mezelf daarom eerder als een technocraat omschrijven, wars van de ‘grote ideologieën’. Partijpolitiek an sich is niet aan mij besteed, al was het maar omdat zulks in de realiteit vaak de individuele (filosofische) vrijheid ondergeschikt maakt aan partijbelangen.Om toch enigszins een beschrijving van mijn ideeëngoed te geven: in de politiek-filosofisch-sociologische driehoek, kan ik me (onder meer) vinden in de analyses van Jürgen Habermas.De communautaire discussie is minder aan mij besteed. Rabiaat flamingantisme is mij alleszins vreemd en komt mij vaak misplaatst over.

Persoonlijk

Na de klassieke humaniora afgewerkt te hebben, volgde een studie Rechten aan de KULeuven, hoewel geneeskunde en psychologie eveneens op de keuzelijst stonden. Het studentenleven bracht mij – naast een diploma – vooral op persoonlijk vlak een verrijking door de contacten met mensen, gedachten en meningen allerhande. De keuze om als advocaat te gaan werken werd na mijn studie vooral beïnvloed door de voorliefde voor het pleidooi.Op dit moment eist mijn werk zowat het grootste deel van mijn tijd op, zodat hobby’s eerder beperkt zijn.
Als U dus gedurende enkele uren geen antwoord krijgt op Uw vragen, dan betekent dat dus dat mijn werk mij daartoe verplicht. Maar geen nood – ik tracht naar goed vermogen aan Uw verzuchtingen te voldoen. :wink:In mijn vrije tijd tracht ik nog steeds een levensgenieter te zijn, hetgeen onder meer betekent dat er af en toe een stevige pint (hoewel liever andere dranken) mag en moet gedronken worden, al dan niet vergezeld van andere culinaire geneugten. Tevens ben ik een fervent motorrijder en kan je mij ook wel eens tegenkomen op een dansvloer-met-zuiderse-muziek.

Pluche 10 oktober 2007 16:04

De traditionele openingsvraag: hoeveel per maand eet je frieten en wat is je lievelingssaus?

Pluche 10 oktober 2007 16:05

Welke zangers/zangeressen/groepen mogen zich uw tot hun fan noemen?

Dronkoers 10 oktober 2007 16:08

Hoeveel pinten kunt gij drinken voor ge dubbel ziet?

Diplomatius 10 oktober 2007 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pluche (Bericht 2988555)
De traditionele openingsvraag: hoeveel per maand eet je frieten en wat is je lievelingssaus?

Zelden meer dan 2 keer per maand eigenlijk...

En de lievelingssaus: samoerai-saus !

Dronkoers 10 oktober 2007 16:09

Wat is uw snelste dat ge al gereden hebt op uw moto? en hoe voelt dat aan?

Dronkoers 10 oktober 2007 16:09

Wat vind ge van de Hasseltse jenever?

Dronkoers 10 oktober 2007 16:11

Heb je al een vriendin?

Pluche 10 oktober 2007 16:11

In welke leeftijdscategorie val je?

Pluche 10 oktober 2007 16:12

Welk merk motor heb je?

Pluche 10 oktober 2007 16:13

Vertel eens wat meer over Jürgen Habermas?

Dronkoers 10 oktober 2007 16:14

Zijt ge een dure advocaat? (ge weet maar nooit eh ;-) )

Dronkoers 10 oktober 2007 16:15

Wat versta je onder Zuiderse muziek?

Diplomatius 10 oktober 2007 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pluche (Bericht 2988557)
Welke zangers/zangeressen/groepen mogen zich uw tot hun fan noemen?

Hola, da's best een lange en heel diverse lijst... En daar zitten evenzeer klassieke componisten tussen.

Om er enkele te noemen:

Rock & harder:
U2 (all time favorite)
Depeche Mode
Paradise Lost
Machinehead
Tool
Smashing Pumpkins
de oudere Therapy
Prong
White Zombie
...

Electro en aanverwanten:
Groove Armada
Justice
DJ Shadow
Trentemoller
UNKLE
...

Klassiek
Monteverdi, Orlandus Lassus, Bach (de vioolpartitas zijn ongeëvenaard), Samuel Barber,...

Ergens tussenin

Lamb
Norah Jones
Hooverphonic
Ozark Henry
...

1handclapping 10 oktober 2007 16:17

Dingeroo : zuidelijker bestaat niet..

Pluche 10 oktober 2007 16:19

Je zegt dat je zowel rechtse als linkse idealen hebt:

Wat zijn u 3 grootste linkse en uw 3 grootste idealen in de politiek?

Dronkoers 10 oktober 2007 16:22

Bezoekt ge vaak festivals/fuiven/optredens/discotheken?

Diplomatius 10 oktober 2007 16:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 2988562)
Hoeveel pinten kunt gij drinken voor ge dubbel ziet?

Sedert mijn studententijd heb ik een beetje een 'dégoût' overgehouden aan bier. Af en toe drink ik het nog wel es (lees: als ze mij een pint in mijn handen duwen), maar liever wijn en sterke dranken.

En dubbel kijken, dat is erg zeldzaam bij mij ;-)

De laatste keer dat het echt 'erover' was, toen waren er een kleine 25 consumpties 'verorberd' :oops:

Diplomatius 10 oktober 2007 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 2988566)
Wat is uw snelste dat ge al gereden hebt op uw moto? en hoe voelt dat aan?

euhm... 270 km/u. :oops:

En dat voelt levensgevaarlijk. De druk van de wind is dan ook enorm. Ik heb namelijk geen kuip.

Bij die snelheid begint mijn tweewieler behoorlijk te 'driften'...

tot 240 km/u : eigenlijk best 'vet' :mrgreen:

Diplomatius 10 oktober 2007 16:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 2988569)
Wat vind ge van de Hasseltse jenever?

De fruitjenevers zijn niet aan mij besteed, maar de Heidebitt en de Extra Smeets gaan er op een koudere herfstnamiddag op een verwarmd terrasje best wel in. :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be