![]() |
Commie-girl wint Nobelprijs voor literatuur
De communiste Doris Lessing wint de Nobelprijs literatuur, - weer een linkse intellectueel (maar bestaat er wel zoiets als een rechtse intellectueel? Zit daar wel intellect?) In 2005 won Harold Pinter, ook al een marxist.
Nobelprijzen literatuur zijn zowat het geweten van de mensheid tegenwoordig. Pinter veroordeelde tijdens zijn dankspeech volledig terecht de illegale, brutale, fascistische vernietiging van Irak door Amerika en het VK. Hij heeft er daarna nog over geschreven. Dat is de rol van de belangrijke intellectuelen van onze tijd; zij geven de geschiedenis vorm door hun intellectuele beïnvloeding. Wat bewondert u zoal in het werk van Doris Lessing? |
Ken ik niet.
|
Bravo voor haar strijd voor de vrouwen,hoedtje af,of was dit een rechts thema:roll:
|
Het is in om links te zijn. Ik krijg geen meisje omdat ik niet op een charmante manier George Bush haat.
|
Nog nooit van gehoord.
|
Citaat:
Haar boekjes zijn allemaal in pocket-uitgave te verkrijgen. Kost nen euro of drie. Ge kunt dus, als ge wilt. |
Citaat:
|
Citaat:
Wat is overigens uw favoriet book van Lessing? |
Citaat:
|
Citaat:
De meeste mensen lezen Marx op hun 15, 16 of zo. Dan beginnen ze met moeilijker werk dat marxistische inzichten hanteert. Rond hun 30 doen ze voor de show soms wat conservatief. En wanneer ze de jaren der wijsheid bereiken, zijn ze linkser dan ooit. Maar goed, als Canopus in Argos te complex was toen, kunt ge nog altijd eens opnieuw proberen hé. Niet iedereen is even scherp van geest op jonge leeftijd. Geeft niks hoor. Boeken zijn er vooral om herlezen te worden. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Tegenwoordig is er een gebrek aan goede schrijvers en mensen die zich inzetten voor de vrede.
Dus hebben ze ervoor gekozen om schrijvers die voor een idoleologie gaan uit te kiezen. Vorig jaar hetzelfde met die Turk waar nooit iemand over gehoord had maar in eigen land in de gevangenis vervolgd werd. Dit jaar is er kans dat Al Gore de nobelprijs voor de vrede krijgt voor zijn film |
Citaat:
Meestal ken ik de winnaars ook niet, maar Pinter dus wel en zeker Doris Lessing. Lees niet vaak een boek 2 keer; The grass is singing 2 keer gelezen. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik ben er pas in gaan verdiepen rond mijn 23 +- en volgens mij kan het de meeste jongeren geen barst schelen. De meesten denken dat de zon rond de aarde draait... |
Ik heb het communistisch manifest gelezen toen ik 16 was. (Of 17.)
Das Kapital heb ik eens in gebladerd. Maar ik gaf toch de voorkeur op 'The wealth of nations'. |
Citaat:
|
Citaat:
Eender welk boek van Ludwig von Mises echter :cheer: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:31. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be