Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Al Gore Nobelprijs voor de vrede (https://forum.politics.be/showthread.php?t=96235)

De Rode Willem 12 oktober 2007 10:19

Al Gore Nobelprijs voor de vrede

Willem weent bitter. Hij is veroordeeld voor indoctrinatie in Groot Brittanië. In het vonnis bepaald de rechter negen punten waar Gore zich te buiten gaat aan veralgemeningen, aan onbewezen speculaties en het gebruik van incidenten om in zijn kraam passende conclusies te kunnen trekken. Men had evengoed het Vlaams Belang de nobelprijs voor het bevorderen van de integratie kunnen geven.

parcifal 12 oktober 2007 10:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem (Bericht 2992443)
Willem weent bitter. Hij is veroordeeld voor indoctrinatie in Groot Brittanië. In het vonnis bepaald de rechter negen punten waar Gore zich te buiten gaat aan veralgemeningen, aan onbewezen speculaties en het gebruik van incidenten om in zijn kraam passende conclusies te kunnen trekken. Men had evengoed het Vlaams Belang de nobelprijs voor het bevorderen van de integratie kunnen geven.

Dan begrijp je duidelijk de motivatie van het Nobel-comitee niet, of wil je het niet begrijpen.
Het ging trouwens om een gedeelde prijs voor Al Gore en het IPCC.

Nog eens voor de duidelijkheid :

Citaat:

The Nobel committee said it wanted to help the world focus on the threat it faced from climate change.
Announcing the winners, the chairman of the Norwegian Nobel Committee, Ole Danbolt Mjoes, said they had been chosen "for their efforts to build up and disseminate greater knowledge about man-made climate change and to lay the foundations for the measures that are needed to counteract such change".

parcifal 12 oktober 2007 10:26

dubbel

Libro 12 oktober 2007 10:35

Wat heeft Al Gore met vrede te maken?

parcifal 12 oktober 2007 10:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 2992494)

Je moet het eerder zien als een bijdrage aan conflictpreventie.

proxy2222 12 oktober 2007 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 2992494)

Inderdaad, wat een klucht! Tot zover mijn respect voor nobelprijzen.

Libro 12 oktober 2007 10:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 2992502)
Je moet het eerder zien als een bijdrage aan conflictpreventie.

Door zover te moeten doordenken geeft u zelf het antwoord op mijn vraag.

parcifal 12 oktober 2007 10:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 2992543)
Door zover te moeten doordenken geeft u zelf het antwoord op mijn vraag.

Ja, het is geen evidente keuze.
Et alors?

Libro 12 oktober 2007 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 2992552)
Ja, het is geen evidente keuze.
Et alors?

Wat is de bijdrage van Al Gore aan de wereldvrede? Hij maakt een tendentieuze flutfilm over klimaatverandering (terwijl zijn woning evenveel elektriciteit verbruikt als een hele middenklassewijk en hij heeft het scenario waarschijnlijk bedacht op de achterbank van zijn Lincoln Town Car) en hij krijgt meteen de Nobelprijs voor de Vrede. Heeft hij op de barricaden gestaan? Jaren in den bak gezeten voor zijn idealen zoals Mandela? Geweldloos verzet gevoerd zoals Ghandi? Neen! Dit is gewoon een politiek correcte keuze die de geloofwaardigheid van het Nobelcomité ondergraaft.

Kortaf 12 oktober 2007 11:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 2992581)
een politiek correcte keuze die de geloofwaardigheid van het Nobelcomité ondergraaft.

Dat zal de volgende dagen blijken! :-)

Libro 12 oktober 2007 11:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf (Bericht 2992595)
Dat zal de volgende dagen blijken! :-)

De media zullen er in elk geval niet kritisch tegenover staan.

parcifal 12 oktober 2007 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 2992581)
Wat is de bijdrage van Al Gore aan de wereldvrede? ...

Neen! Dit is gewoon een politiek correcte keuze die de geloofwaardigheid van het Nobelcomité ondergraaft.

Ja, en de Chinezen hadden ook serieuze kritiek toen de Dalai Lama de in 1989 de nobelprijs kreeg voor de vrede.
Hun argumenten leken sterk op de uwe.

Kortaf 12 oktober 2007 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 2992646)

Nee, ze zijn verschillend.

En nu gij.

pinbag 12 oktober 2007 11:22

Wel ik vind het best oke en begrijp niet waarom ze hier beginnen van indoctrinatie en toestanden... Precies of ons blind consumptie gekte verwaarloze schade toebrengt... (Ow wacht ze brengt wel schade toe)

En het is toch is al aangetoond dat er een aantal punten niet hellemaal 100% kloppen van die film van Al Gore.

Maar hij bracht het teminste in de aandacht. ( Thats what count.)

Annyway, ik heb de film niet gezien & opwarming van de aarde was al bekendt in de jaren 80.

Libro 12 oktober 2007 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 2992646)
Ja, en de Chinezen hadden ook serieuze kritiek toen de Dalai Lama de in 1989 de nobelprijs kreeg voor de vrede.

Kritiek zal er altijd wel zijn. Alleen: de Dalaï Lama voert al jaren met gevaar voor eigen leven een strijd voor de vrijheid van zijn volk, en die man gaat u op gelijke voet zetten met een kapitalistische nestbevuiler die vanuit zijn grote villa en luxelimousine een vermanend vingertje in de lucht steekt? Als u zo gaat debatteren, dan denk ik niet dat wij mekaar nog veel te zeggen hebben in deze discussie. Vaart wel en levet scone.

Libro 12 oktober 2007 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pinbag (Bericht 2992661)
Maar hij bracht het teminste in de aandacht. ( Thats what count.)

Annyway, ik heb de film niet gezien & opwarming van de aarde was al bekendt in de jaren 80.

Daar spreekt u uzelf wel tegen en het is nu ook niet zo dat er niemand vóór die C02-verhogende pelliculeverspilling van het broeikaseffect had gehoord, of dat er geen actie tegen werd gevoerd.

parcifal 12 oktober 2007 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Libro (Bericht 2992672)
Kritiek zal er altijd wel zijn. Alleen: de Dalaï Lama voert al jaren met gevaar voor eigen leven een strijd voor de vrijheid van zijn volk, en die man gaat u op gelijke voet zetten met een kapitalistische nestbevuiler die vanuit zijn grote villa en luxelimousine een vermanend vingertje in de lucht steekt? Als u zo gaat debatteren, dan denk ik niet dat wij mekaar nog veel te zeggen hebben in deze discussie. Vaart wel en levet scone.

Wat is de bijdrage van de dalai lama aan de wereldvrede?
Dát was in feite mijn vraag aan u.

pinbag 12 oktober 2007 11:47

Dek je nu echt dat de "gewone jan met de pet", het nog wist ?

Die dromen verder in hun 'train train de vie'.

En blijkbaar zijn soortelijke 'Drama'-docmentaires nodig als schocktherapie afgestemdt op "Jan met de pet".

Libro 12 oktober 2007 11:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 2992731)
Wat is de bijdrage van de dalai lama aan de wereldvrede?
Dát was in feite mijn vraag aan u.

Euhm, geweldloze strijd tegen onderdrukking? Ik weet niet hoor... Sorry, maar ik zie echt de meerwaarde van 'An Inconvenient Truth' niet, laat staan dat ik Al Gore geloofwaardig vind.

Montalcino 12 oktober 2007 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door proxy2222 (Bericht 2992529)
Inderdaad, wat een klucht! Tot zover mijn respect voor nobelprijzen.

Ik heb al jaren geen respect meer voor Nobelprijzen, sinds ik weet dat Adolf Hitler in 1938 genomineerd was voor die Nobelprijs voor de vrede.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be