Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vlaams Blokkers moeten Leman symbolische schadevergoeding be (https://forum.politics.be/showthread.php?t=9624)

Groen Valkje 20 februari 2004 17:41

Vlaams Blokkers moeten Leman symbolische schadevergoeding betalen

BRUSSEL 20/02 (BELGA) = De Brusselse burgerlijke rechtbank heeft twee leden van het Vlaams Blok, met name Jozef Van Assche en Stijn Knut, veroordeeld tot het betalen van een symbolische euro schadevergoeding aan Johan Leman, voorzitter van de vzw Foyer. Aan de Foyer zelf moeten ze 248 euro betalen wegens lasterlijke uitspraken over beiden op TV-Brussel, in Humo en in enkele publicaties van het Blok in 2001.Dat meldt de Foyer vrijdag in een mededeling. De Foyer is een multicultureel ontmoetingscentrum in Sint-Jans-Molenbeek. Johan Leman is er voorzitter van. In de publicaties hadden de Blokkers het over financieel gesjoemel, zwartwerk en software zonder licentie bij de Foyer. De rechtbank heeft nu geoordeeld dat die beweringen flagrant onjuist waren. Toch kent ze de indieners van de klacht slechts lichte schadevergoedingen toe omdat Leman, toen nog voorzitter van het Centrum voor Gelijkheid van Kansen, als publiek figuur verondersteld werd tegen een stootje te kunnen. "Men mag zich niet laten verleiden tot beledigende of lasterlijke uitlatingen, wat onmiskenbaar het geval was", schrijft de rechtbank in haar vonnis.

luc broes 20 februari 2004 18:00

Dat is nogal wat anders als Agusta !!

sebby 20 februari 2004 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes

So? leugens en onrecht zijn toch leugens en onrecht? Of mag alles dan maar? Liever 1 ding bestraft dan géén.

Sseppe 20 februari 2004 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sebby
Citaat:

So? leugens en onrecht zijn toch leugens en onrecht? Of mag alles dan maar? Liever 1 ding bestraft dan géén.

We kunnen het misschiens nog een hebben over het sjoemelen met Visa kaarten en de gevolgen dier eraan gegeven zijn. We zullen het maar laten zeker.......... alhoewel sjoemelen is sjoemelen.

luc broes 20 februari 2004 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rood Valkje
. "Men mag zich niet laten verleiden tot beledigende of lasterlijke uitlatingen, wat onmiskenbaar het geval was", schrijft de rechtbank in haar vonnis.

Dat is juist, maar waarom mag men Annemans met de dood bedreigen?

Knuppel 20 februari 2004 21:48

Citaat:

Citaat:

. "Men mag zich niet laten verleiden tot beledigende of lasterlijke uitlatingen, wat onmiskenbaar het geval was", schrijft de rechtbank in haar vonnis.

Omdat de Rode Valk daar niks op tegen heeft?

ancapa 22 februari 2004 17:02

ik zal u twee euro opsturen... maar verwacht twee tegoedbonnen terug :lol: Pater Leman zuiver vanaf nu nog de rest :lol:

ja dat is belangrijker dan Agusta of 150.000 euro belastingen niet betalen en vijf jaar na elkaar geen belastingsaangifte doen ! Probeer dat eens als modale Belg 8O

Kotsmos 22 februari 2004 17:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
ik zal u twee euro opsturen... maar verwacht twee tegoedbonnen terug :lol: Pater Leman zuiver vanaf nu nog de rest :lol:

ja dat is belangrijker dan Agusta of 150.000 euro belastingen niet betalen en vijf jaar na elkaar geen belastingsaangifte doen ! Probeer dat eens als modale Belg 8O

FFS probeer nu toch eens twee seconden niet dom over te komen. Omdat weetikveelwie ooit voor miljoenen gefraudeerd heeft, mag ik morgen van u 1000 euro komen pikken, omdat dat toch veel minder erg is? Relevantie, meneer, veel te vermoeiend, daar doen wij niet aan mee!

Seba 23 februari 2004 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa

FFS probeer nu toch eens twee seconden niet dom over te komen. Omdat weetikveelwie ooit voor miljoenen gefraudeerd heeft, mag ik morgen van u 1000 euro komen pikken, omdat dat toch veel minder erg is? Relevantie, meneer, veel te vermoeiend, daar doen wij niet aan mee!

LOL, dit probeer ik Blokkers zoals Ancapa nu al een jaar uit te leggen, maar ze snappen het blijkbaar nog niet

TomB 23 februari 2004 17:30

Citaat:

Citaat:

Waarom gaat u ervan uit dat doodsbedreigingen aan het adres van Annemans worden goedgekeurd door alle mensen die achter de veroordeling van Knut & Co staan?

zarathustra 23 februari 2004 18:50

Citaat:

a) je hebt inderdaad gelijk, het is niet omdat de ene 1000€ steelt dat andere wel 1 € mag stelen. Het is dan ook logisch dat ze veroordeeld zijn als het strafbare feiten waren

b) Maar je verliest hier wel 1 belangrijk feit uit het oog. Deze mensen zijn veroordeeld wegens persoonlijke acties. Wat dingen zoals Visa, Agusta, Milieuboxen, Delcroix-gedoe, de man die zijn belastingen niet betaalde (naam ontgaat me even),... echter een 10 tal gradaties erger maakt dan dit feit is dat het daar ging over geld van 'de mensen', de gemeenschap. Iets wat hen ter goeder trouw was toevertrouwd en dat ze flagrant hebben misbruikt.

Ik hoop dat ik het goed uitdruk. Nuja, vrij irrelevant topic.

Kotsmos 23 februari 2004 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra
Citaat:

a) je hebt inderdaad gelijk, het is niet omdat de ene 1000€ steelt dat andere wel 1 € mag stelen. Het is dan ook logisch dat ze veroordeeld zijn als het strafbare feiten waren

b) Maar je verliest hier wel 1 belangrijk feit uit het oog. Deze mensen zijn veroordeeld wegens persoonlijke acties. Wat dingen zoals Visa, Agusta, Milieuboxen, Delcroix-gedoe, de man die zijn belastingen niet betaalde (naam ontgaat me even),... echter een 10 tal gradaties erger maakt dan dit feit is dat het daar ging over geld van 'de mensen', de gemeenschap. Iets wat hen ter goeder trouw was toevertrouwd en dat ze flagrant hebben misbruikt.

Ik hoop dat ik het goed uitdruk.

Ja hoor. Tuurlijk was Agusta belangrijker. De veroordelingen dan ook zwaarder. Ik vond het enkel vrij bespottelijk dat Agusta hier überhaupt genoemd werd.

zarathustra 23 februari 2004 18:58

goed, dan zijn we het eens \o/

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be