Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Barroso's les (https://forum.politics.be/showthread.php?t=96275)

Sjaax 12 oktober 2007 20:34

Barroso's les

Citaat:

Barroso's lesson to the UK

At the same time, the commission president urged Downing Street to become "fully committed to the EU".

"I find it frankly strange that the debate on this side of the Channel so often seems to suggest that the UK is fundamentally at odds with the Continent", Mr Barroso said at St Anthony's College Lecture on Thursday evening.

"Europe needs the UK as much as the UK needs Europe", he added, pointing to a series of policies – such as climate change, the fight against poverty in Africa or globalisation - where both, London and Brussels, speak with one voice.

The commission president questioned the British traditional view of Europe as a market more than as a set of institutions.

"To run a market across 27 countries, you of course need effective institutions", Mr Barroso argued in his speech, adding "those who want to reduce the EU to a market don't even understand markets".

The Portuguese politician defended a strong commission as well as a strong European Court of Justice, describing them as guardians of free and fair competition.
Bron: http://euobserver.com/9/24955

Barroso heeft voor één keer verstandige opmerkingen gemaakt: "To run a market across 27 countries, you of course need effective institutions, those who want to reduce the EU to a market don't even understand markets".

Bovendien maakt het afwijzen van het Europese handvest door het VK Europa ongelooflijk ongeloofwaardig. Welke indruk maakt Europa bijvoorbeeld op moslims? Over een paar simpele basiswaarden waar de Europeanen naar behoren te handelen, kunnen we het niet eens worden. Geen wonder dat veel moslims minachting hebben voor de Europese culturen. Zij vechten elkaar onderling de tent uit.

willem1940NLD 13 oktober 2007 17:27

Verzin iets beters dan moslims als "argument".

kalima01 14 oktober 2007 09:42

Barosso is maar met een ding bezig : zichzelf opvolgen.
De enige grote winnaars van dat bureacratisch waterhoofd dat de naam Europa draagt is een leger van tienduizenden overbetaalde ambtenaren waarvan niemand prcies weet wat ze daar uitrichten

Eddy B 14 oktober 2007 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax (Bericht 2993837)
Bron: http://euobserver.com/9/24955

Barroso heeft voor één keer verstandige opmerkingen gemaakt: "To run a market across 27 countries, you of course need effective institutions, those who want to reduce the EU to a market don't even understand markets".

Bovendien maakt het afwijzen van het Europese handvest door het VK Europa ongelooflijk ongeloofwaardig. Welke indruk maakt Europa bijvoorbeeld op moslims? Over een paar simpele basiswaarden waar de Europeanen naar behoren te handelen, kunnen we het niet eens worden. Geen wonder dat veel moslims minachting hebben voor de Europese culturen. Zij vechten elkaar onderling de tent uit.

Jij maakt jezelf hier toch wel tot een lachertje he. In 90% van de oorlogen in de wereld is de oorzaak de islam... en jij wil die als scheidrechter of neutrale partij laten toekijken? lol man, goed gek!

kalima01 14 oktober 2007 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 2996810)
Jij maakt jezelf hier toch wel tot een lachertje he. In 90% van de oorlogen in de wereld is de oorzaak de islam... en jij wil die als scheidrechter of neutrale partij laten toekijken? lol man, goed gek!

Wie heeft volgens jou 2 wereldoorlogen ontketend ? Wie is Irak binnengevallen ? De wereldgeschiedenis is er een van duizenden oorlogen waarvan 90% door het westen zijn ontketend.
Ga terug naar school man

Sjaax 14 oktober 2007 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD (Bericht 2995373)
Verzin iets beters dan moslims als "argument".

In de loop der tijd heb ik al tig argumenten hier op het forum gegeven voor het belang van Europese integratie. Het was juist tegen de vele moslim-bashers, zoals u, dat ik hier het argument 'moslims' gebruikte.

Eddy B 14 oktober 2007 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kalima01 (Bericht 2996996)
Wie heeft volgens jou 2 wereldoorlogen ontketend ? Wie is Irak binnengevallen ? De wereldgeschiedenis is er een van duizenden oorlogen waarvan 90% door het westen zijn ontketend.
Ga terug naar school man

Zou je niet zelf naar school trekken? We leven NIET meer in de middeleeuwen, maar in 2007, ik ben 50 jaar, dus een mooi generatiegemiddelde. De oorlogen die IK, en mijn medeburgers die stemmen, hebben "meegemaakt" zijn er 90% van de islam.
Kijk VANDAAG wat er woedt aan oorlogen en bekijk het waarom en wie... Of wil je teruggaan naar de kruistochten???:-)

Eddy B 14 oktober 2007 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax (Bericht 2997094)
In de loop der tijd heb ik al tig argumenten hier op het forum gegeven voor het belang van Europese integratie. Het was juist tegen de vele moslim-bashers, zoals u, dat ik hier het argument 'moslims' gebruikte.

Als het hun hier niet aanstaat : ze zijn niet verplicht van te komen he... er zijn moslimlanden die rijker zijn dan wij... mét olie in de grond...8-)

Pelgrim 14 oktober 2007 18:21

Citaat:

In 90% van de oorlogen in de wereld is de oorzaak de islam...

waar heb jij dat cijfer vandaan?

In de grote oorlogen van de voorbije halve eeuw waren trouwens de amerikanen betrokken - in veel gevallen zelfs de veroorzakers.

Burkide 14 oktober 2007 18:29

Citaat:

In 90% van de oorlogen in de wereld is de oorzaak de islam...

De lijst van bestaande conflicten op Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Ongoing_wars, lijkt je stelling alvast niet te bevestigen.

willem1940NLD 14 oktober 2007 21:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax (Bericht 2997094)
....... de vele moslim-bashers, zoals u, ........

Niet zeer verfijnd van je, vind ik èn (desondanks nog van je goede trouw uitgaande) niet goed opgelet/gelezen.

Ik schat in dat ik meer dan "gemiddeld" onder mijn kennissen aanhangers aantref van door mij verderfelijk geachte of als zodanig ondervonden doctrines, ik "bash" echter geen Mensen maar behoud mij wel het recht voor te zeggen wat ik weet en/of vind van hun doctrine(s).

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be