Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Top-generaal wil Bush/Cheney voor de krijgsraad als corrupte criminelen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=96293)

C2C 13 oktober 2007 12:55

Top-generaal wil Bush/Cheney voor de krijgsraad als corrupte criminelen

Citaat:

US general damns Iraq 'nightmare'
A former US military chief in Iraq has condemned the current strategy in the conflict, which he warned was "a nightmare with no end in sight".

Retired Lt Gen Ricardo Sanchez also labelled US political leaders as "incompetent" and "corrupted".

He said they would have faced courts martial for dereliction of duty had they been in the military.

The best the US could manage under the current approach in Iraq was to "stave off defeat", Gen Sanchez warned.

"There is no question that America is living a nightmare with no end in sight," he said, addressing journalists at Arlington, near Washington.

'Desperate'
A catalogue of political misjudgements had paved the way for the insurgency after the fall of Iraqi leader Saddam Hussein, according to Gen Sanchez.

He blamed the US disbanding of the Iraqi military as well as the failure to set up swiftly civilian government and cement ties with tribal leaders.

The White House this year injected an extra 30,000 US troops into Iraq in the hope of stemming sectarian violence and sowing some political stability.

But Gen Sanchez branded this so-called "surge" strategy a "desperate attempt" to make up for years of shortcomings.

"The best we can do with this flawed approach is stave off defeat," he warned.

The White House responded by pointing to the report by current commander Gen David Petraeus and US Ambassador Ryan Crocker, who said the situation was difficult but marked by gradual improvements.

White House spokesman Trey Bohn said: "We appreciate his (Gen Sanchez's) service to the country... As General Petraeus and Ambassador Crocker have said, there is more work to be done, but progress is being made in Iraq."

Gen Sanchez was commander of coalition forces in Iraq for a year from mid-2003.

He retired last year in the aftermath of the scandal over detainee abuse at Abu Ghraib prison in Baghdad. He was cleared of any wrongdoing.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/7042805.stm

Moeten Bush en zijn criminele bende voor een krijgstribunaal als oorlogsmisdadigers? Ze zijn tenslotte de chief commanders van het Amerikaanse leger, dus zouden ze eigenlijk ook wel voor de krijgsraad van dat leger moeten mogen komen.

Een andere optie blijft natuurlijk gewoon deze grootste der misdadigers voor een internationaal tribunaal te brengen, waar ze zonder enige twijfel zouden veroordeeld worden voor misdaden tegen de mensheid.

Ovidius 13 oktober 2007 13:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 2994911)

Moeten Bush en zijn criminele bende voor een krijgstribunaal als oorlogsmisdadigers? Ze zijn tenslotte de chief commanders van het Amerikaanse leger, dus zouden ze eigenlijk ook wel voor de krijgsraad van dat leger moeten mogen komen.

Een andere optie blijft natuurlijk gewoon deze grootste der misdadigers voor een internationaal tribunaal te brengen, waar ze zonder enige twijfel zouden veroordeeld worden voor misdaden tegen de mensheid.

Er is geen kruid opgewassen tegen deze bende gangsters, binnen een paar jaar is iedereen ze weer vergeten, gelukkig. Ik ben voorstander om zo’n mensen ter verantwoording te roepen voor een internationaal tribunaal maar ik realiseer me ook dat dit, voorlopig althans, een utopie blijft.

Irak is een schoolvoorbeeld van ordinair puur laag bij de grondse diefstal, het leegroven van een land zijn natuurlijke rijkdommen, vroeger noemde men dat kolonisatie.

Walgelijk.

kelt 13 oktober 2007 13:33

tja.....

Moesten nu eens een aantal Amerikaanse generaals IN FUNCTIE hun commissie neerleggen dan zou dit allemaal wat geloofwaardiger overkomen.....

C2C 13 oktober 2007 14:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 2995015)
tja.....

Moesten nu eens een aantal Amerikaanse generaals IN FUNCTIE hun commissie neerleggen dan zou dit allemaal wat geloofwaardiger overkomen.....

Pff, ge weet dat die generaals dat niet kunnen, want dan worden ze ontslagen door hun criminele werkgevers.

ALLE maar dan ook ALLE belangrijke actoren in de Irak affaire hebben na het neerleggen van hun mandaat hun mond opengetrokken en de criminele Bush regering een bende gangsters genoemd. Zonder uitzondering.

Het probleem ligt bij het dictatoriale Amerikaanse systeem, dat iedereen die kritiek durft uiten terwijl hij in functie is, klinisch verwijdert.

Het wordt tijd dat een internationaal leger Amerika en zijn mensen bevrijdt van de tirannie.

Kortaf 13 oktober 2007 14:15

Citaat:

Weer een showproces op z'n communistisch aan het plannen, zie ik. :-)

Den Ardennees 13 oktober 2007 16:43

Citaat:

ik zie geen oorlogsmisdaden, wel verregaande incompetentie en volledig verkeerd inschatten van situaties door Bush en de legertop.

AdrianHealey 13 oktober 2007 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 2995249)
ik zie geen oorlogsmisdaden, wel verregaande incompetentie en volledig verkeerd inschatten van situaties door Bush en de legertop.

Als ik het goed begrijp, vind jij dus nalatigheid geen misdaad?
(Enfin, ik stel het iets minder genuanceerd voor.)

migrantenjong 13 oktober 2007 17:03

Citaat:

Welke misdaden hebben Bush en Cheney gepleegd? Geen. Alles wat ze deden was legaal, wel door omweggetjes, maar legaal.

En waarom wilt niemand de Sudanese regering voor een krijgstribunaal?

Een paar linksen moeten toch wel op de brandstapel.

filosoof 13 oktober 2007 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 2995249)

EUH??????,8O :shocked!:
Een oorlog beginnen onder gelogen voorwendsels, mèèr dan1.155.000 burgerslachtoffers veroorzaken, waaronder een half miljoen kinderen onder de vijf jaar, is dat géén oorlogsmsdaad?
Een "vredesmisdaad" mischien???:-o

Den Ardennees 13 oktober 2007 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 2995335)
Als ik het goed begrijp, vind jij dus nalatigheid geen misdaad?
(Enfin, ik stel het iets minder genuanceerd voor.)

Ik zie geen nalatigheid, maar eerder incompetentie en veel foute beslissingen. Indien jij dat strafbaar vindt, dan moeten zeer veel Belgische (en uiteraard ook buitenlandse) politici gestraft worden hoor.

Vorenus 13 oktober 2007 17:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 2995364)
Een oorlog beginnen onder gelogen voorwendsels, mèèr dan1.155.000 burgerslachtoffers veroorzaken, waaronder een half miljoen kinderen onder de vijf jaar, is dat géén oorlogsmsdaad?

Dat zijn geen bewezen feiten.

migrantenjong 13 oktober 2007 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 2995364)

De oorlog was legaal begonnen.

Den Ardennees 13 oktober 2007 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong (Bericht 2995376)
De oorlog was legaal begonnen.

klopt, Hoessein had jarenlang de VN-resoluties overtreden en genegeerd, dat op zich was al een casus belli

C2C 13 oktober 2007 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf (Bericht 2995109)
Weer een showproces op z'n communistisch aan het plannen, zie ik. :-)

Als ge dat zo wilt zien, mij goed.

Oorlogstribunalen en internationale tribunalen voor oorlogsmisdaden worden meestal enkel opgericht wanneer er zeer sterke aanwijzingen zijn dat de beschuldigden effectief iets op hun kerfstok hebben. Zie Nurnberg, zie het Joegoslavië-tribunaal, zie Taylor.

Als ge het internationaal recht en zijn instellingen stalinistisch wilt noemen, dan is dat uw probleem.

C2C 13 oktober 2007 18:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 2995395)
klopt, Hoessein had jarenlang de VN-resoluties overtreden en genegeerd, dat op zich was al een casus belli

Zeg, de isolatiekamer voor Bush puppets is ergens anders hé. Tweede gang rechts, naast de toiletten, graag.

Maar laat alstublief deze onstpanningsruimte van de Rede een beetje proper hé.

Vorenus 13 oktober 2007 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 2995566)
Zeg, de isolatiekamer voor Bush puppets is ergens anders hé. Tweede gang rechts, naast de toiletten, graag.

Communisten = rede ??????????

Hallo Geel, ontbreekt erbij jullie nog iemand?

Den Ardennees 13 oktober 2007 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 2995566)

Oehahaha, hohoho, jij moet precies klappen zeg. Gemummificeerde stalinist!

C2C 13 oktober 2007 19:06

Sorry voor de oprisping over isolatie-kamers. Back on topic.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 2995550)
Als ge dat zo wilt zien, mij goed.

Oorlogstribunalen en internationale tribunalen voor oorlogsmisdaden worden meestal enkel opgericht wanneer er zeer sterke aanwijzingen zijn dat de beschuldigden effectief iets op hun kerfstok hebben. Zie Nurnberg, zie het Joegoslavië-tribunaal, zie Taylor.

Als ge het internationaal recht en zijn instellingen stalinistisch wilt noemen, dan is dat uw probleem.

Het blijft inderdaad een probleem. Een fascistoïde dictatuur als de VS heeft zoveel macht kunnen accumuleren, dat ze het internationale recht naast zich kan neerleggen, en dus ook zijn tribunalen.

Maar dat betekent toch niet dat we niet moeten strijden voor het behoud van dat recht?

Of zijn jullie echt zo'n bende gatlikkers van de macht? Omdat de dictatuur machtig is, scharen we ons er maar gauw tegen aan. Doet me wel denken aan de vele collaborateurszonen die hier rondlopen. Die hun daddies kozen ook voor die oplossing.

Maar we zullen die parallel maar niet trekken zeker? Want ik geloof dat zelfs de kinderen van zwarten ook vatbaar moeten kunnen zijn voor de Rede.

Chipie 13 oktober 2007 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 2995593)
Sorry voor de oprisping over isolatie-kamers. Back on topic.

Het blijft inderdaad een probleem. Een fascistoïde dictatuur als de VS heeft zoveel macht kunnen accumuleren, dat ze het internationale recht naast zich kan neerleggen, en dus ook zijn tribunalen.

Maar dat betekent toch niet dat we niet moeten strijden voor het behoud van dat recht?

Of zijn jullie echt zo'n bende gatlikkers van de macht? Omdat de dictatuur machtig is, scharen we ons er maar gauw tegen aan. Doet me wel denken aan de vele collaborateurszonen die hier rondlopen. Die hun daddies kozen ook voor die oplossing.

Maar we zullen die parallel maar niet trekken zeker? Want ik geloof dat zelfs de kinderen van zwarten ook vatbaar moeten kunnen zijn voor de Rede.

Wanneer gaat U eens een topic openen over de dictatuur van Poetin (en de Russische Jeugd)?…

Want daar gaan we binnen afzienbare tijd meer mee geconfronteerd worden dan met de democraten van de VS...

U kunt natuurlijk ook gewoon verder blijven paddo's eten... :-D

the_dude 13 oktober 2007 19:26

Ik vrees dat die hun straf wel zullen ontlopen. Als je op uw gemakje met complete leugens een land kapot maakt zonder ook maar enigszins met de gevolgen rekening te houden en zo overduidelijk enkel persoonlijk en financieel gewin nastreeft, dan waan je u niet alleen onaantastbaar volgens mij.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be