Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Behoort (de familie van) Luna tot het Eigen Volk? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=96307)

drosophila 13 oktober 2007 20:02

Behoort (de familie van) Luna tot het Eigen Volk?

"Ik wilde een Afrikaanse nanny. Niet alleen omdat ik Luna Franstalig wilde opvoeden, maar ook omdat Afrikanen goedlachs zijn en van muziek houden. Ze proberen er altijd het beste van te maken. Ik ben er zeker van dat als Luna en Oulematou langer samen waren geweest, zij onze dochter iets had kunnen bijbrengen, wat wij niet gekund hadden"

Aan de experts op gebied van ...euh, hoe heet zoiets? het opdelen van mensen in volkeren?... volgende vraag: behoort Luna en haar familie tot het Eigen Volk, volgens uw criteria?
Gelieve omstandig te verklaren.

bentje 13 oktober 2007 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 2995731)
"Ik wilde een Afrikaanse nanny. Niet alleen omdat ik Luna Franstalig wilde opvoeden, maar ook omdat Afrikanen goedlachs zijn en van muziek houden. Ze proberen er altijd het beste van te maken. Ik ben er zeker van dat als Luna en Oulematou langer samen waren geweest, zij onze dochter iets had kunnen bijbrengen, wat wij niet gekund hadden"

Tjah, dat zullen we natuurlijk nooit kunnen weten, noch of dat hun achterliggende idee was

Edit: oh ja, naar mijn gevoel hoorde ze niet toe aan "eigen volk" maar ook niet echt aan het volkje waar ik er hier drastisch minder van wil zien, ze wou tenminste babysitten.

Bhairav 13 oktober 2007 20:09

Maakt dat uit?

Mambo 13 oktober 2007 20:11

Ik vind dat een ingewikkelde vraag.
De één is een ander en de ander is er één van bij ons en de vraag is of de één nu een ander is of één van ons.
Hoe bedenk je het?

Bhairav 13 oktober 2007 20:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bentje (Bericht 2995738)
Tjah, dat zullen we natuurlijk nooit kunnen weten, noch of dat hun achterliggende idee was

Edit: oh ja, naar mijn gevoel hoorde ze niet toe aan "eigen volk" maar ook niet echt aan het volkje waar ik er hier drastisch minder van wil zien, ze wou tenminste babysitten.

Dus wa wilde zeggen, dat "wij" niet goedlachs zijn en van muziek houden?:lol:

drosophila 13 oktober 2007 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bentje (Bericht 2995738)

8O?

Citaat:

Ik denk dat Luna een beetje te jong was om te babysitten...

drosophila 13 oktober 2007 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mambo (Bericht 2995770)
Ik vind dat een ingewikkelde vraag.
De één is een ander en de ander is er één van bij ons en de vraag is of de één nu een ander is of één van ons.
Hoe bedenk je het?

"een ander" = geen eigen volk
en
"een van bij ons" = wel eigen volk
?

HAMC 13 oktober 2007 20:16

Als ze eigen volk zijn, zijn ze dan racisten?

Mambo 13 oktober 2007 20:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 2995781)
"een ander" = geen eigen volk
en
"een van bij ons" = wel eigen volk
?

Ah ja.
Die Luna was van ons volk en de babysit was van Afrika, dat is niet ons volk.
Maar het kan zijn dat ik het verkeerd zie hoor.

HAMC 13 oktober 2007 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 2995731)

Aan de experts op gebied van ...euh, hoe heet zoiets? het opdelen van mensen in volkeren?... volgende vraag: behoort Luna en haar familie tot het Eigen Volk, volgens uw criteria?
Gelieve omstandig te verklaren.

Is die quote van de moeder van Luna?

drosophila 13 oktober 2007 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 2995810)
Is die quote van de moeder van Luna?

Of de vader, ik weet het niet zeker.

Vorenus 13 oktober 2007 20:27

Volgende keer ne witte babysitter pakken. Blijve langer leven.

HAMC 13 oktober 2007 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 2995819)
Of de vader, ik weet het niet zeker.

Lijkt me een klassiek minderwaardigheidscomplex in mijn opinie. En in wezen racistisch.

Ziet u, het kan verkeren.

drosophila 13 oktober 2007 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 2995835)
Lijkt me een klassiek minderwaardigheidscomplex in mijn opinie. En in wezen racistisch.

Ziet u, het kan verkeren.

Dat is geen antwoord op de vraag.

HAMC 13 oktober 2007 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 2995836)
Dat is geen antwoord op de vraag.

Nee, daar hebt u dan gelijk in, het is meer een losse gevolgtrekking. U spreekt me alleszins niet tegen op dat gebied.

Over de vraag, ik begrijp ze niet helemaal denk ik en met de info die u geeft is ze zeker niet te beantwoorden. Als die mensen Vlaams zijn dan zijn ze eigen volk, als dat is wat u bedoelt.

drosophila 13 oktober 2007 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger (Bericht 2995829)
Volgende keer ne witte babysitter pakken. Blijve langer leven.

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat er zich nooit meer zo'n drama afspeelt. Maar mocht het toch weer gebeuren, dan mag het van mij gerust UW kop zijn die eraf wordt geknald.

bentje 13 oktober 2007 20:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door drosophila (Bericht 2995846)
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat er zich nooit meer zo'n drama afspeelt. Maar mocht het toch weer gebeuren, dan mag het van mij gerust UW kop zijn die eraf wordt geknald.

Oei, fascinerende vorm van rasisme...

Vorenus 13 oktober 2007 20:35

Citaat:

Beter da dan dat lelyke doos op uw avatar te poepe.

drosophila 13 oktober 2007 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 2995844)
Nee, daar hebt u dan gelijk in, het is meer een losse gevolgtrekking. U spreekt me alleszins niet tegen op dat gebied.

Ik kan u uiteraard niet tegenspreken alvorens u hebt uitgelegd wat er precies "racistisch" aan is. En waar het "minderwaardigheidscomplex" precies zit.
Citaat:

Over de vraag, ik begrijp ze niet helemaal denk ik en met de info die u geeft is ze zeker niet te beantwoorden. Als die mensen Vlaams zijn dan zijn ze eigen volk, als dat is wat u bedoelt.
Bedankt. Ik stelde de vraag omdat ik benieuwd ben naar de reactie van mensen die vinden dat je pas Vlaams bent als je tot het Eigen Volk behoort, en vice versa. En wat zij vinden van een Vlaamse familie die bewust kiest voor een Afrikaanse nanny om hun kind nota bene een Franstalige opvoeding te geven.

HAMC 13 oktober 2007 20:38

Citaat:

U begeeft zich nu op het zelfde gladde ijs in mijn opinie, maarja, wie ben ik?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be