Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   We hebben een nieuwe voorzitter! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=96310)

Patriot! 13 oktober 2007 21:34

We hebben een nieuwe voorzitter!

Philippe De Backer gaat Jong VLD leiden

za 13/10/07 - De leden van Jong VLD hebben Philippe De Backer verkozen tot nieuwe voorzitter. Hij kreeg 90 procent van de stemmen achter zich.

De 28-jarige Philippe De Backer kreeg een ruime meerderheid van de leden van Jong VLD achter zich. Hij zal de liberale jongerenorganisatie twee jaar lang leiden.

De Backer is wetenschappelijk medewerker van de Universiteit Gent. Hij promoveert in moleculaire biologie.

Als voorzitter wil hij de liberale jongerenorganisatie inhoudelijk sterk laten wegen op de congressen van Open VLD.

De Backer wil vooral de klemtoon leggen op sociaaleconomische thema's.

Hij toonde zich eerder erg tevreden over de akkoorden die de voorbije dagen zijn bereikt tussen de oranje-blauwe partijen.

(vrt)

Goed zo! :thumbsup:

Savatage 13 oktober 2007 21:50

Nog nooit van gehoord.

Ovidius 13 oktober 2007 22:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2996018)
...
De 28-jarige Philippe De Backer kreeg een ruime meerderheid van de leden van Jong VLD achter zich.
...

28 jaar noemen jullie dat jong? Die kerel moet al minstens 10 jaar pensioensparen doen om later een deftig pensioen over te houden.

baseballpolitieker 13 oktober 2007 22:17

Wel zielig dat voorzitters altijd zoveel stemmen halen. Zegt veel over de capaciteiten van de mensen daar.:|

Knuppel 14 oktober 2007 07:19

Patriot had zich beter kandidaat gesteld. Die is tenminste jong. En integenstelling tot De Bakker is hij wél bekend.
Hier toch. ;-)

Knuppel 14 oktober 2007 07:45

Citaat:

Politiek gezien wil de nieuwe voorman dat Jong Vld in eerste instantie blijft proberen te wegen op de sociaal-economische thema's. Ons land heeft sociaal-economische veranderingen nodig, al moet er ook een "goede oplossing voor de communautaire onderhandelingen uit de bus komen", luidt het. Jong Vld moet ook blijven wegen op het debat binnen de Vlaamse liberale partij.

De Backer vindt alvast dat de onderhandelaars van Open Vld "heel goed bezig zijn" tijdens de oranje-blauwe regeringsgesprekken. Hij verwijst daarvoor naar het akkoord dat eerder deze week werd gesloten over asiel en migratie. (belga/dm)

PetSel 14 oktober 2007 09:26

En te zeggen dat ze daar vroeger helemaal geen aandacht aan besteden..
Hebben ze stemmen geroken..

Patriot! 14 oktober 2007 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 2996120)
Wel zielig dat voorzitters altijd zoveel stemmen halen. Zegt veel over de capaciteiten van de mensen daar.:|

Om eerlijk te zijn... er was wél een echte tweestrijd. :?

Patriot! 14 oktober 2007 10:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 2996535)
Patriot had zich beter kandidaat gesteld. Die is tenminste jong. En integenstelling tot De Bakker is hij wél bekend.
Hier toch. ;-)

Dank je, Knuppel. Ook ik heb me kandidaat gesteld - maar dan als politiek secretaris van mijn eigen afdeling - en ben dan ook verkozen met een stalinistische score. ;-)

Savatage 14 oktober 2007 10:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2996697)
Dank je, Knuppel. Ook ik heb me kandidaat gesteld - maar dan als politiek secretaris van mijn eigen afdeling - en ben dan ook verkozen met een stalinistische score. ;-)

Hehe :-)

baseballpolitieker 14 oktober 2007 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 2996693)
Om eerlijk te zijn... er was wél een echte tweestrijd. :?

Idd 90%!:lol:

Hans1 15 oktober 2007 17:21

Citaat:

za 13/10/07 - De leden van Jong VLD hebben Philippe De Backer verkozen tot nieuwe voorzitter. Hij kreeg 90 procent van de stemmen achter zich.

De 28-jarige Philippe De Backer kreeg een ruime meerderheid van de leden van Jong VLD achter zich. Hij zal de liberale jongerenorganisatie twee jaar lang leiden.

De Backer is wetenschappelijk medewerker van de Universiteit Gent. Hij promoveert in moleculaire biologie.

Als voorzitter wil hij de liberale jongerenorganisatie inhoudelijk sterk laten wegen op de congressen van Open VLD.

Hij toonde zich eerder erg tevreden over de akkoorden die de voorbije dagen zijn bereikt tussen de oranje-blauwe partijen.

(vrt)

Goed zo! :thumbsup:

Goede Belg?

liberalist_NL 15 oktober 2007 19:05

Citaat:

(vrt)

Het lijkt me dat Vlaanderen -gezien dat de economie goed loopt- zich beter op integratie kan gaan storten. Net als in Nederland, dreigt het de spuitgaten uit te lopen.

Patriot! 17 oktober 2007 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 (Bericht 2999921)
Goede Belg?

Weet ik niet direct... zijn tegenkandidaat alleszins wel (zijn visie op de staatshervorming bestond grotendeels uit het herfederaliseren van bevoegdheden)...

Patriot! 17 oktober 2007 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 3000109)
Het lijkt me dat Vlaanderen -gezien dat de economie goed loopt- zich beter op integratie kan gaan storten. Net als in Nederland, dreigt het de spuitgaten uit te lopen.

We kunnen onze welvaart onmogelijk behouden als we de belastingen niet verlagen en de SZ drastisch hervormen. Politiek is meer dan korte termijn denken.

Metternich 17 oktober 2007 18:07

Citaat:

Goede Belg?

Polariserende staatsnationalist!

grossfaz 17 oktober 2007 18:14

De Backer? Typische fils �* papa. Niets om zorgen over te maken dus.

Kazan 17 oktober 2007 18:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 3004483)
Weet ik niet direct... zijn tegenkandidaat alleszins wel (zijn visie op de staatshervorming bestond grotendeels uit het herfederaliseren van bevoegdheden)...

Zou hij daarom verloren zijn?

Montalcino 19 oktober 2007 09:41

Citaat:

Goede Belg?

Is het een goede politieker die zijn liberale ideeën verdedigd?

Dat lijkt mij een veel belangrijker vraag dan jullie Vlaming-Belg fetisjisme...

lombas 19 oktober 2007 09:49

Ik ben ook ooit eens een politiek secretaris geweest.

Ik hoef er nauwelijks aan toe te voegen dat ik er niks van bakte.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be