Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Leuvense regiocoördinator Vlaams Belang naar LDD (https://forum.politics.be/showthread.php?t=96370)

Kay_ 15 oktober 2007 12:25

Leuvense regiocoördinator Vlaams Belang naar LDD

Citaat:

Leuvense regiocoördinator Vlaams Belang naar LDD

HAACHT - Steven Godefridi, de regiocoördinator van het Vlaams Belang in het arrondissement Leuven, stapt over naar Lijst Dedecker. Godefridi kan zich naar eigen zeggen niet meer verzoenen met het feit 'dat deze partij intern steeds extremer en extremer wordt'.

Godefridi is ook gemeenteraadslid in Haacht en werkte als stafmedewerker bij het Vlaams Belang.

'Dit is een zware klap voor het Vlaams Belang in het Leuvense omdat Godefridi verantwoordelijk was voor de lokale en regionale werking van het Vlaams Belang in het arrondissement', zegt Peter Reekmans van LDD.

'Hij heeft vrijdag ook ontslag genomen uit zijn job bij het Vlaams Belang. Godefridi is opnieuw een jongere die om duidelijk ideologische redenen vertrekt bij het Vlaams Belang', aldus Reekmans.

De afgelopen maand maakten in Vlaams-Brabant ook David Van Hecke, raadslid voor het Vlaams Belang in Kapelle-op-den-Bos en vijf VB-bestuursleden uit Begijnendijk de overstap naar LDD.

Tja, als zelfs mensen binnen de partij vinden dat ze te extreem zijn....

De Garde 15 oktober 2007 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell (Bericht 2999176)

les excuses y sont pour s'en servir.

duveltje382 15 oktober 2007 12:38

Citaat:

Wat is extreem zijn,wat moeten we verdragen,waar stopt het?

Don Quichote 15 oktober 2007 13:03

Die overloperij is schering en inslag, binnen alle partijen.

De echte redenen zijn meestal duidelijk.

Opportuniteiten, kansjes, ambitie, postje.

Iemand die er vlug bij is heeft veel kansen bij LDD.
Die partij zou nog voor spectakel kunnen zorgen.

Als LDD de mist ingaat zijn dat ook degenen die het eerst weer overlopen naar een andere partij die wat beloofd.

Anna List 15 oktober 2007 13:07

t zal wel aan mij liggen, maar ik had van Steven Godefridi ... nog nooit gehoord ... ik denk dat "een zware klap voor het VB" dan ook lichtjes overdreven is ... ;-)

ofte 'Peter Reekmans a noyé le poisson' ... :-)

DenKempenzoon 15 oktober 2007 13:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 2999274)
t zal wel aan mij liggen, maar ik had van Steven Godefridi ... nog nooit gehoord ... ik denk dat "een zware klap voor het VB" dan ook lichtjes overdreven is ... ;-)

ofte 'Peter Reekmans a noyé le poisson' ... :-)

niet helemaal vergelijkbaar... de man had een betaalde job bij het VB?

das een serieuze 'gok' dan.

De Garde 15 oktober 2007 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door DenKempenzoon (Bericht 2999318)
niet helemaal vergelijkbaar... de man had een betaalde job bij het VB?

das een serieuze 'gok' dan.

Bwa neen. Als de verkiezingen in 2009 samenvallen, is dat een risico voor iedereen die voor een fractie of een verkozene werkt. Als hij een contract heeft bij de Kamer en de verkiezingen vallen niet samen, en hij zijn barema behoudt, zit hij safe tot 2011. Niet bepaald een serieuze gok.

Honoré gepluimd 15 oktober 2007 13:25

Ik heb altijd al m'n twijfels gehad over personen die, vaak na jarenlange inzet, plotseling tot de conclusie komen dat het VB "te extreem" is.
Terwijl het VB nog nooit zo soft is geweest als vandaag de dag.
Kan men gewoon niet toegeven dat men meer carriére-mogelijkheden ziet bij een ander ???
Altijd die belachelijke drogredens....:roll:

fox 15 oktober 2007 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Honoré gepluimd (Bericht 2999358)
Ik heb altijd al m'n twijfels gehad over personen die, vaak na jarenlange inzet, plotseling tot de conclusie komen dat het VB "te extreem" is.
Kan men gewoon niet toegeven dat men meer carriére-mogelijkheden ziet bij een ander ???

Pff, vroeger lagen zijn ideeen misschien dichtst bij VB en nam hij dat extreme gedachtengoed er maar bij. Nu is er echter een valabel alternatief zonder dat extreem rechtse gezeik.

Honoré gepluimd 15 oktober 2007 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 2999500)
Pff, vroeger lagen zijn ideeen misschien dichtst bij VB en nam hij dat extreme gedachtengoed er maar bij. Nu is er echter een valabel alternatief zonder dat extreem rechtse gezeik.

Ik ken genoeg van dergelijke sjarels ,die vroeger vaak slechts met de grootste moeite het rechterhandje naar beneden konden houden, maar nu plotseling het "democratische " licht hebben gezien....
In alle gevallen ging het om personen die niet de juiste plaats kregen waar ze volgens henzelf recht op hadden, ofwel hadden ze om persoonlijke redenen ruzie met andere partijgenoten.
Ideologie kwam er nooit aan te pas !
Het zou me verwonderen moest het in dit geval anders zijn.

De Garde 15 oktober 2007 15:46

Ik vind trouwens de term 'stafmedewerker' een leuke. 'Ordonnans' zou dan toch beter zijn. Of 'vliegende brigade'.

guerin 15 oktober 2007 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2999194)

Exteem zijn is zich buiten uit redelijk bewegen ;-)

Herr Oberst 15 oktober 2007 16:10

De Lijst Dedecker vervult haar rol als vuilbak voor liberale onderkruipers nog altijd goed.

ancapa 15 oktober 2007 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 2999772)
De Lijst Dedecker vervult haar rol als vuilbak voor liberale onderkruipers nog altijd goed.

ze zoeken als nieuwe partij bekwame mensen aantrekken, vooral uit rechtse hoek met malcontenten.

de partijfinanciering was misschien net op tijd binnen en kunnen nu mensen aangetrokken worden ?

Marlboro 15 oktober 2007 21:22

Citaat:

Ik heb er geen enkel probleem mee,degene die er vertrekken zijn voor mij mensen die idd blijkbaar niet in de partij thuis horen,er zijn genoeg andere softe mietjespartijen waar ze terecht kunnen.

koewachtenaar 16 oktober 2007 08:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Honoré gepluimd (Bericht 2999358)

Zeer zeker ,om ideologische redenen? Was het niet om deze ideologische redenen dat deze man zich aansloot bij de partij. Drogredenen inderdaad.

koewachtenaar 16 oktober 2007 08:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 2999194)

Extreem zijn is zich niet kunnen vinden in de politiek correcte maatschappij.

dominatrix 16 oktober 2007 16:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ancapa (Bericht 3000355)
ze zoeken als nieuwe partij bekwame mensen aantrekken, vooral uit rechtse hoek met malcontenten.

de partijfinanciering was misschien net op tijd binnen en kunnen nu mensen aangetrokken worden ?

Leuk aan al dat mollenwerk van Dedecker bij onze partij is dat hij ons altijd voor onbekwaam versleet: 'laat ze het maar doen, ze kunnen het niet' ... :roll:

Eddy B 16 oktober 2007 17:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 2999772)

Het zou lachen geblazen zijn, moest het cordon opgehoffen worden, het VB mee gaat regeren en LDD uit de boot valt :lol:
Niet dat ik iets heb tegen LDD, maar wel tegen diegenen die overstappen om mee aan de macht te zitten.. :lol:

Honoré gepluimd 16 oktober 2007 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix (Bericht 3002039)
Leuk aan al dat mollenwerk van Dedecker bij onze partij is dat hij ons altijd voor onbekwaam versleet: 'laat ze het maar doen, ze kunnen het niet' ... :roll:

Waren VB'ers voor hem geen analfabeten ?
Blijkbaar is hij maar al te blij om z'n partijtje te kunnen vullen met die zogezegde analfabeten !

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be