Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Jacht seizoen geopend.... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=96394)

de kat 15 oktober 2007 18:52

Jacht seizoen geopend....

Het jacht seizoen is helaas weer geopend.
De jagers zorgen weer voor achteruitgang van onze mooie natuur

Desiderius 15 oktober 2007 18:55

Zonder een meute honden, een dozijn ruiters en de nodige vossen is er voor mij geen lol (meer) aan.

Jazeker 15 oktober 2007 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius (Bericht 3000094)
Zonder een meute honden, een dozijn ruiters en de nodige vossen is er voor mij geen lol (meer) aan.

Jacht met ruiters en een roedel honden vind ik walgelijk. Als je toch wil gaan "corrigeren" in de natuur, en dat is toch wel de mooi klinkende reden waaronder jacht wordt verkocht dezer dagen, dan ga je niet op pad met een paar tiental honden die getraind zijn om een beest al half kapot te scheuren voordat de jagers de prooi hebben gevonden. Dan kan je beter jagen met een katachtige die instinctief de neiging heeft om de prooi meteen een slagader door te bijten.

baseballpolitieker 15 oktober 2007 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de kat (Bericht 3000087)

Den Ardennees 15 oktober 2007 19:10

sorry, maar de jacht op de Canadese gans kan ik alleen maar met veel enthousiasme toejuichen.

Die exoot is hier in de jaren '80 geïmporteerd en gaan kweken als konijnen, hij hoort hier niet thuis en verdringt onze eigen inheemse ganzensoorten.

Ze hebben in 2003 voor 't eerst toestemming gegeven om er op te beginnen jagen en toen al schoten ze der meer als 11 000 af en die beesten blijven met massa's aanwezig!

migrantenjong 15 oktober 2007 19:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3000118)
sorry, maar de jacht op de Canadese gans kan ik alleen maar met veel enthousiasme toejuichen.

Die exoot is hier in de jaren '80 geïmporteerd en gaan kweken als konijnen, hij hoort hier niet thuis en verdringt onze eigen inheemse ganzensoorten.

Ze hebben in 2003 voor 't eerst toestemming gegeven om er op te beginnen jagen en toen al schoten ze der meer als 11 000 af en die beesten blijven met massa's aanwezig!

Eigen gans eerst?

sn00py 15 oktober 2007 19:27

Hoe? Wat? Jachtseizoen?

Och, 't is op wilde dieren...

Den Ardennees 15 oktober 2007 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong (Bericht 3000139)
Eigen gans eerst?

niet alleen eigen gans, ook de niet-inheemse boomsoorten moeten hier verdwijnen: Amerikaanse Eik, den, noem maar op, ze moeten eruit. Hier in de bossen in mijn dorp zijn ze op dat vlak wel goed bezig, hele percelen dennen worden vervangen door inlandse soorten: es, wintereik en els.

Het heeft ons (ik ben lid van natuurpunt) wel het predicaat van "ecofascisten" opgeleverd in Knack.:evil:

HAMC 15 oktober 2007 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3000152)
hele percelen dennen

Sparren waarschijnlijk.

sn00py 15 oktober 2007 19:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3000152)
niet alleen eigen gans, ook de niet-inheemse boomsoorten moeten hier verdwijnen: Amerikaanse Eik, den, noem maar op, ze moeten eruit. Hier in de bossen in mijn dorp zijn ze op dat vlak wel goed bezig, hele percelen dennen worden vervangen door inlandse soorten: es, wintereik en els.

Het heeft ons (ik ben lid van natuurpunt) wel het predicaat van "ecofascisten" opgeleverd in Knack.:evil:

Terecht, ecofascist.;-)
Moet de karper weg of mag hij blijven? (is ingevoerd ttv de Romeinen)

migrantenjong 15 oktober 2007 19:43

sn00py,

Offtopic, maar wie is de vrouw op de foto?

Den Ardennees 15 oktober 2007 19:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3000167)
Sparren waarschijnlijk.

neen, dennen, die zijn destijds massaal in België aangeplant omdat ze zeer geschikt waren voor in de mijnen (kraken voordat ze breken)

migrantenjong 15 oktober 2007 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3000186)
neen, dennen, die zijn destijds massaal in België aangeplant omdat ze zeer geschikt waren voor in de mijnen (kraken voordat ze breken)

Den is een toffe boom. Maakt mij nostalgisch over Scandinavie.

Den Ardennees 15 oktober 2007 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sn00py (Bericht 3000169)
Terecht, ecofascist.;-)
Moet de karper weg of mag hij blijven? (is ingevoerd ttv de Romeinen)

de fazant is ook maar ingevoerd ten tijde van de Romeinen, maar het verschil met de Canadese gans is dat hij geen overlast veroorzaakt. De Canadese gans verjaagt de inheemse soorten. In Groot-Brittannië heeft men op een bepaald moment de grijze eekhoorn ingevoerd, in een mum van tijd was de inheemse rode eekhoorn volledig verdwenen, verdrongen door de ingevoerde grijze.

Den Ardennees 15 oktober 2007 19:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong (Bericht 3000191)
Den is een toffe boom. Maakt mij nostalgisch over Scandinavie.

Maar hoort hier niet thuis.;-)

sn00py 15 oktober 2007 19:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong (Bericht 3000180)
sn00py,

Offtopic, maar wie is de vrouw op de foto?

De mijne, ik zei dat ze moest stofzuigen en ze wou niet...

Neen, een verrijkte dame http://www.iris.org.il/blog/archives...-Epidemic.html

100% VLAMING 15 oktober 2007 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3000197)
Maar hoort hier niet thuis.;-)

Inderdaad, maar er zijn andere, meer schadelijke, exoten die moeten verdwijnen, niet in het minst de Amerikaanse Vogelkers alias de bospest.

HAMC 15 oktober 2007 20:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3000186)

Welke dennen? De soort bedoel ik.

Amaj 15 oktober 2007 20:21

Nog een paar jaar en de jacht op de bruine steelaap wordt ook geopend.
Das ook zo een importproduct die de inheemse soort bedreigt.

bentje 15 oktober 2007 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door de kat (Bericht 3000087)

Het schijnt wel zo te zijn dat het voor evenwicht in de natuur zorgt, dat zou komen door onze grote invloed van de voorbije jaren.
Moest er geen jachtseizoen zijn worden we overstelpt met hazen ed

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be