![]() |
Fientje vs Jean Jacques of Freya....
Kan iemand mij eens het verschil uitleggen tussen Fientje die haar man bevoordeligt en de De guchten, de vandenbossches, de Van Velthovens, de Tobbacks, de Spaaks, de Eyskens, de Dillens (inderdaad), de michels enz enz... die hun familie zo plaatsen op de lijst dat de democratie er toch nooit omheen kan bij een verkiezing....?????
Voor mij zijn al die gasten schuldig aan vriendjespolitiek en dragen ze de kiemen van corruptie in zich.... Aanhangers van de nieuwe politieke cultuur noemen ze zich....tja.... Ik stem dan ook nooit op bv's, fils a papa of filles a papa. Raus, afstraffen die handel. |
Er niet op stemmen.... dat lijkt me het beste.
|
Citaat:
ons kent ons... ik stem voor u ... |
Citaat:
Het probleem is nu dat ze gewoon direct een enorme positie krijgen, zoals Bruno Tobback, Junior Vanvelthoven en Freya VDB, en dat zonder dat ze enige ervaring hebben. |
Ze gaan net iets subtieler te werk, maar feit is dat ze hun familie bevoordelen.... Wat is dus het verschil???
Kijk eens aandachtig naar de stemmen van Jean Jacques.... iemand die pas van school komt, nul de botten ervaring heeft en toch al meer voorkeurstemmen haalt dan bvb de zus van Marc uytterhoeven die ergens tussen 10 en 15 op de open vld lijst stond. Dergelijke mensen profiteren dus wel degelijk van "hun naam" of liever gezegd van de naam van papa. Bovendien ga je ze ook niet op plaats 25 tegenkomen. Zus Uytterhoeven stond lager in de lijst ondanks het feit dat ze een halve BV is, een licentiate is en ,belangrijker, ervaring in de politiek heeft als schepen..... Dit om aan te tonen dat zelfs "bekende", bekwame en ervaren mensen wel degelijk achteruitgestoken worden voor een onbekende nepotist. Welke kans maakt dan een intelligente, gedreven, eerlijke maar onbekende politieker???? Zolang we voor "ons kent ons" stemmen onthouden we ons van goede en eerlijke politiek. Dit is een statement en zou minstens in elke openbare ruimte moeten hangen naast de foto, of idpv de foto, van ons koningspaar. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be