Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Abou Jahjah (https://forum.politics.be/showthread.php?t=964)

Knuppel 29 november 2002 09:19

Ik hoor net op de radio dat hij hooggeschoold is maar hier toch niet aan werk geraakt.

Ik hoor echter ook dat hij tegen integratie is in zijn gastland.

Ik zie wat hij door zijn onwil om zich hier aan te passen teweeg brengt.

Zou het niet zo kunnen zijn dat Jahjah niet aan werk geraakt omdat hij zich niet wenst te integreren? Omdat bij een minimum aan vraagstelling bij aanwerving aan het licht komt dat hij niet alleen niet bereid is tot enige vorm van aanpassing aan de wetten en de cultuur van zijn gastland maar ook dat de eventuele werkgever niet happig is om een potentiële oproerkraaier in dienst te nemen?

jan breydel 29 november 2002 10:06

Ik wist ook dat Jahjah een diploma heeft. In wat weet ik niet.
Door de taal die hij spreekt en de manier waarpop hij handelt denk ik dat geen enkele werkgever geneigd zal zijn om hem aan te werven.

Indien hij in België toch aan het werk zou willen zal hij nog serieus moeten veranderen.

Frolic 29 november 2002 10:10

Die man was/is zelfs aan het doctoreren. Dus hij is helemaal niet dom. Net zoals De Winter ook niet dom is. Alhoewel... zijn laatste optreden in TerZake deze week getuigde toch niet van veel intelligentie.

Jos Verhulst 29 november 2002 12:26

Men moet beseffen dat de hooggeschoolde Jahjah ook in statistieken zit, die moeten bewijzen dat allochtonen op de arbeidsmarkt worden 'gediscrimineerd', zelfs bij gelijke opleiding. Zijn voorbeeld doet misschien een lampje branden omtrent de oorzaken van die 'discriminatie'.

Rogier 29 november 2002 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frolic
Die man was/is zelfs aan het doctoreren. Dus hij is helemaal niet dom. Net zoals De Winter ook niet dom is. Alhoewel... zijn laatste optreden in TerZake deze week getuigde toch niet van veel intelligentie.

Men heeft de belgische politiek jarenlang verweten dat ze geen oor heeft naar wat de mensen voelen, denken en meemaken. Het VB heeft daar handig op ingespeeld. De mensen kregen een stem tot groot ongemoegen van de bestuurlijke partijen. Nu verwijt men dat meneer Jahjah hetzelfde doet voor een groep mistevreden migranten. Hij zegt wat een grote groep denkt en mengt daarbij zijn eigen opvattingen. Hij verkoopt gebakken lucht en heeft niets te bieden maar maakt zoiets veel verschil uit. Het verschil zit hem daar in dat het VB ongeveer hetzelfde over de migranten zegt. De demonen van het blok worden bevestigd. Het verwijt aan het blok was dat men daar onredelijk overdreef omdat dit hen goed uitkwam. Voor een deel was dat ook zo. Het probleem was echter geloofwaardigheid. Nu kan men zonder veel problemen verwijzen naar Jahjah en zijn organisatie. Meneer Jahjah bespaart het blok miljoenen aan folderkes en andere troep. Wat zijn verdediging betreft en de strafbare feiten. Ik denk dat hij vooraf alle mogelijkheden en alle mogelijke stafzaken overwogen heeft en voorbereid. Om het beter uit te drukken, meneer Jahjah is vroeger vertrokken en nu is het zaak om hem tijdig in te halen. Hij heeft op dat gebied zijn huiswerk reeds gedaan.

mvg. Rogier

Barki 29 november 2002 14:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Frolic

:lol: Hiermede kan ik alleen maar zeggen :

Intellect is onzichtbaar voor hem die het zelf niet heeft.

8)

Knuppel 29 november 2002 15:13

Rogier schreef:

Citaat:

Hij heeft op dat gebied zijn huiswerk reeds gedaan.
En hier moeten ze er nog altijd, zeer tegen hun zin, aan beginnen...

Rogier 29 november 2002 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Rogier schreef:

Citaat:

Ik bedoel, indien het ooit tot een strafzaak komt dan zal dat wel ergens bij een europese rechtbank eindigen wegens schending van zijn rechten zus of zo. Meneer Jahjah is al jaren bezig met alle mogelijke wetjes om zichzelf in te dekken. Besluit het kan jaren duren en dat zal hem ook jaren in de belangstelling brengen. :P

mvg. Rogier :cry:

@lpha 29 november 2002 15:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rogier
Citaat:

Rogier schreef:

Citaat:

Ik bedoel, indien het ooit tot een strafzaak komt dan zal dat wel ergens bij een europese rechtbank eindigen wegens schending van zijn rechten zus of zo. Meneer Jahjah is al jaren bezig met alle mogelijke wetjes om zichzelf in te dekken. Besluit het kan jaren duren en dat zal hem ook jaren in de belangstelling brengen. :P

mvg. Rogier :cry:

Ik vrees er ook voor. Hij heeft de belgische nationaliteit, dat kan hem niet zonder meer afgenomen worden. Maar ook dat zal een procedure slag worden.

Knuppel 29 november 2002 15:46

Dat komt dus neer op wat ik daarstraks nog tegen iemand zei:

"Dit is nog maar een begin..." :(

Darwin 29 november 2002 15:50

Het kan ook zijn dat ze Abou Jahjah hebben aangehouden omdat hij met een moslim-partij wou opkomen.

Die partij zou zeker veel stemmen wegkapen bij de traditionele partijen, waar de migranten nu -bij gebrek aan een eigen partij- op moeten stemmen.

Knuppel 29 november 2002 16:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Het kan ook zijn dat ze Abou Jahjah hebben aangehouden omdat hij met een moslim-partij wou opkomen.

Die partij zou zeker veel stemmen wegkapen bij de traditionele partijen, waar de migranten nu -bij gebrek aan een eigen partij- op moeten stemmen.

Dat zou wel het toppunt van hypocrisie zijn én enkel uitstel van executie.

Als Abou zich gematigd had opgesteld zou hem dat trouwens niet eens belet zijn geworden.

Neen, Abou jaagt hen plots de stuipen op het lijf omdat hij hen met een gevaarlijke waarheid confronteert.

@lpha 29 november 2002 16:29

Ik heb nog steeds geen duidelijke kijk op wat hem bezielde en wat zijn bedoelingen waren met het AEL

Heb te veel desinformatie over me heen gekregen de laatste tijd en vermits ik iets niet zomaar geloof ...

Eén ding is duidelijk: de onduidelijkheid. Ik heb zo'n naar gevoel dat er zich iets afspeelt boven onze hoofden

Knuppel 29 november 2002 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door @lpha
Ik heb nog steeds geen duidelijke kijk op wat hem bezielde en wat zijn bedoelingen waren met het AEL

Heb te veel desinformatie over me heen gekregen de laatste tijd en vermits ik iets niet zomaar geloof ...

Eén ding is duidelijk: de onduidelijkheid. Ik heb zo'n naar gevoel dat er zich iets afspeelt boven onze hoofden

Er is inderdaad iets in gang gezet maar verwijt dat niet alleen het Vlaams Blok maar ook (en vooral!) degenen die nog liever voor een cordon sanitaire kozen dan eens te kijken of er misschien toch ook iets zinnigs gezegd werd bij "die partij".

muuske 29 november 2002 16:46

Citaat:

Citaat:

Er is inderdaad iets in gang gezet maar verwijt dat niet alleen het Vlaams Blok maar ook (en vooral!) degenen die nog liever voor een cordon sanitaire kozen dan eens te kijken of er misschien toch ook iets zinnigs gezegd werd bij "die partij".

Daar heb ik ook een naar gevoel van. Ik verwonder me van niet veel meer, ook niet als men later uitvist dat de AEL en het VB een soort van stilzwijgend akkoord zouden hebben.

Knuppel 29 november 2002 16:53

Alles behalve d�*t! :lol: :lol: :lol:

Barki 29 november 2002 18:49

Citaat:

Citaat:

Met het AEL denk ik dat hij door zich democratisch op te stellen dit hem op een veilige en gemakkelijke manier, maar ook zich als vooruitstrevend op te stellen om de integratie te bevorderen, maar dan DE Islamitische toer op te gaan en dat in gans West Europa.
Hij heeft nu zijn waar gelaat laten zien maar........hij is niet alleen......!!!!!!

Dimitri 29 november 2002 18:59

Abou Jahjah: de afgelopen week alleen al 7 onderwerpen op dit forum met zijn naam in de titel en nog heel wat meer die met hem te maken hebben. 8O Hij zal wel vereerd zijn...

muuske 29 november 2002 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Abou Jahjah: de afgelopen week alleen al 7 onderwerpen op dit forum met zijn naam in de titel en nog heel wat meer die met hem te maken hebben. 8O Hij zal wel vereerd zijn...

Vind ik ook. Het is tenslotte maar een kikker die os wil worden.

Darwin 29 november 2002 21:57

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Darwin

Dat zou wel het toppunt van hypocrisie zijn én enkel uitstel van executie.

Als Abou zich gematigd had opgesteld zou hem dat trouwens niet eens belet zijn geworden.

Ik denk dat dat wel degelijk heeft meegespeeld, vooral als je de plotse ommekeer in de lichaamstaal van Patrick Janssens gadesloeg. Van zowat lauw de kool en de geit sparen tot ineens een kordate houding aannemen.

Citaat:

Neen, Abou jaagt hen plots de stuipen op het lijf omdat hij hen met een gevaarlijke waarheid confronteert.
Welke gevaarlijke waarheid Knuppel?

:?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be