Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Westen niet tolerant tgv buitenlanders? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=96428)

backfire 16 oktober 2007 14:09

Westen niet tolerant tgv buitenlanders?

Dit is een persoonlijke ervaring. Vorige week was ik aanwezig bij een kwaliteitsaudit bij een Duits filliaal van onze onderneming. De audit werd uitgevoerd door een externe auditeur. Die dag ging het vooral over de HR-afdeling. We wisten hem te vertellen dat er meer dan 40 nationaliteiten tewerkgesteld zijn in het bedrijf.
'Geeft dat dan geen problemen?', vroeg hij. Helemaal niet, waren we trots om te antwoorden. 'Dan hebben jullie toch een 'incompatibiliteitsmatrix'?, vroeg hij daarop.
Qué?! De matrix waarover hij het had was een soort van overzichtstabel van alle nationaliteiten die er werkten en de onderlinge 'onverzoenbaarheden' (Israëli - Arabieren, Turken - Koerden, ...). Zo'n matrix zou er dan voor zorgen dat deze bepaalde groepen/nationaliteiten niet met mekaar hoefden te werken.
We waren nogal verbouwereerd. Ons bedrijf maakt geen onderscheid, iedereen doet zijn/haar werk en dergelijke 'onverzoenbaarheden' hebben volgens ons geen plaats op de werkvloer. We houden er dus geen rekening mee. We hebben dan ook geen problemen van die aard.
Vanaf nu moeten we dat dus wel doen, want de auditeur heeft ons verplicht zo'n matrix op te stellen. Reden: een vanuit de regering opgelegde 'voorzichtigheid' jegens bepaalde etnische of religieuze groepen om hen niet te beledigen. Of hoe je vanuit een goedbedoelde maar naïeve en idiote argumentatie een systeem dat prima werkt (nl. iedereen gelijk behandelen) helemaal onderuit haalt.

NB; mijn antwoord dat het bedrijf dan maar alle Duitsers uit mijn buurt moet houden wegens een paar gestorven familieleden in Treblinka, viel bij de auditeur niét in goede aarde :twisted:

filosoof 16 oktober 2007 14:18

Zouden de Duitsers in 44/45 dan toch iets opgestoken hebben?

circe 16 oktober 2007 14:35

Ik zou met zo'n opgelegde matrix toch eerst even langs de Youssof gaan.... volgens mij strookt dit niet met zijn opgelegde AD wetten.

liberalist_NL 16 oktober 2007 14:35

Toleranz über alles is ook niet alles, blijkbaar.

Goldband 16 oktober 2007 20:26

Wraakroepend. Goed van jou dat je je ertegen verzette.

sn00py 16 oktober 2007 20:30

ge moet dat ne keer proberen zeggen in ene keer: "incompatibiliteitsmatrix":lol:

Libro 17 oktober 2007 10:52

Wéér zo'n voorbeeld van het blind toepassen van algemene principes.

Tavek 17 oktober 2007 11:37

Als een vierkant blok niet door een rond gat gaat, is het tijd om de hoeken er af te halen.

circe 17 oktober 2007 11:42

Citaat:

NB; mijn antwoord dat het bedrijf dan maar alle Duitsers uit mijn buurt moet houden wegens een paar gestorven familieleden in Treblinka, viel bij de auditeur niét in goede aarde
grandioos gezegd!

Joden niet bij Duitsers
Turken niet bij Marokkanen
Marokkanen en Turken niet bij Joden
Koerden niet bij Turken
Berbers niet bij Arabieren

Blijft: in elke ploeg de gaatjes opvullen met racistische vlamingen! die moeten zich maar leren aanpassen.

Coekie 17 oktober 2007 12:46

Ik denk dat de auditeur jullie gewoon een 'incompatbiliteitsmatrix' wil verkopen.

Coekie

backfire 17 oktober 2007 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3001753)
Zouden de Duitsers in 44/45 dan toch iets opgestoken hebben?

Constructief antwoord. Bedankt!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be