Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   44% CEO's 'werkt' in pyjama. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=96538)

Mitgard 18 oktober 2007 10:55

44% CEO's 'werkt' in pyjama.

44% CEO's werkt in pyjama

Bijna de helft van de CEO's geeft aan dat ze thuis regelmatig werken in pyjama. Aan videoconferenties willen ze dan niet deelnemen. Lagere kaderleden doen dit niet.

Dat blijkt uit een onderzoek van Avaya, een leverancier van communicatienetwerken en -diensten. Ze besluiten uit hun onderzoek dat de managers dankzij smartphone's en pda's overal toegankelijk. Ook thuis.

Het onderzoek werd gehouden onder 2200 managers in de Verenigde Staten, Groot-Brittannië en Australië. Uit het onderzoek blijkt onder andere dat het hoger management een meer ontspannen werkstijl aanneemt en dat smartphone-gebruikers sneller reageren en vaker communiceren dan gebruikers van een traditionele mobiele telefoon.

44 procent van de managers op hoog niveau geeft aan liever niet aan videoconferenties deel te nemen, omdat ze vaak van thuis uit in hun pyjama gesprekken bijwonen. Slechts negen procent van de junior managers geeft aan dit te doen. Bij smartphone-gebruikers is de kans dat ze hun telefoon opnemen vanop een toilet twee keer zo groot vergeleken met gebruikers van een gewone mobiele telefoon. 51 procent heeft al eens een conference call bijgewoond met enkel een badjas, of nog minder, aan.

63 procent van de smartphone-gebruikers geeft toe tijdens vergaderingen onder tafel te e-mailen. Ook checkt deze groep twee keer zo vaak e-mail en sms tijdens privéaangelegenheden, zoals bruiloften en begrafenissen, dan niet-smartphone-gebruikers. Maar het is niet enkel hard werken. Uit het onderzoek blijkt ook dat CEO's, met 17 procent, vaker een dutje doen tijdens een conference call dan de gemiddelde werknemer: slechts vijf procent.

------------------------------------------------------

moet toch een schoon leven zijn, zo CEO.
terwijl gewone werknemers aangekleed op de werkvloer moeten zwoegen ligt mijnheer de CEO in zijne pyjama te 'werken' op bed, tussen 2 luxehoertjes misschien, wie weet.
soit, ik mag geen kritiek hebben want ik 'moet dan zelf maar CEO worden' natuurlijk.
ik zal mij morgen maar weer aankleden en gaan werken in weer en wind. no problem hoor, ik vind werken ok.

AdrianHealey 18 oktober 2007 10:56

Ik zie idd geen enkele reden tot kritiek, buiten jaloezie.

vlijmscherp 18 oktober 2007 11:00

dus omdat je een pyama draagt, werk je niet hard?

Mitgard 18 oktober 2007 11:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 3005508)
Ik zie idd geen enkele reden tot kritiek, buiten jaloezie.

u heeft kennelijk nogal veel tijd om op dit forum te posten (26 posts per dag).
bent u misschien een CEO?

Dycore 18 oktober 2007 11:05

En zitten sommige CEO's ook te masturberen terwijl ze zaken bespreken aan de telefoon?

Mitgard 18 oktober 2007 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3005522)
dus omdat je een pyama draagt, werk je niet hard?

natuurlijk wel.
iedereen weet toch dat je pas echt scherp staat als je een pyjama draagt. :-P

circe 18 oktober 2007 11:15

Ik zit nog in pijama, ik ben CEO!

baseballpolitieker 18 oktober 2007 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3005557)
Ik zit nog in pijama, ik ben CEO!

Maar nu is natuurlijk de vraag of ge hard werkt eh!:-)

Sfax 18 oktober 2007 11:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 3005503)
Ze besluiten uit hun onderzoek dat de managers dankzij smartphone's en pda's overal toegankelijk. Ook thuis.

En dit laat ie uiteraard onbesproken... :lol:

Als ik 's avonds of tijdens het weekend/vakantie van thuis uit werk of aan conference calls deelneem, ga ik me ook niet helemaal ik kostuum steken; dat spreekt voor zich. Andere werknemers wel dan? (o nee, wacht, die werken 's avonds of tijdens het weekend/de vakantie niet natuurlijk; die houden het op 9 to 5)

baseballpolitieker 18 oktober 2007 11:23

BTW kan iemand mij eens uitleggen wat een conference call is? :sorry:

Sfax 18 oktober 2007 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 3005584)
BTW kan iemand mij eens uitleggen wat een conference call is? :sorry:

Telefonische vergadering; vooral handig wanneer de verschillende deelnemers geografisch verspreid zitten. Eigenlijk een telefoongesprek met meerdere mensen tegelijk.

baseballpolitieker 18 oktober 2007 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 3005593)
Telefonische vergadering; vooral handig wanneer de verschillende deelnemers geografisch verspreid zitten. Eigenlijk een telefoongesprek met meerdere mensen tegelijk.

En werkt dat echt?:| Moet er toch ook wel orde zijn, als die allemaal door mekaar beginnen spreken...

Mitgard 18 oktober 2007 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 3005582)
(o nee, wacht, die werken 's avonds of tijdens het weekend/de vakantie niet natuurlijk; die houden het op 9 to 5)

waarbij ze dan ook wel degelijk productief zijn.

CEO's kloppen zich graag op de borst met 80-urenweken.
we wisten al lang dat 6-gangendiners met champagne ook als 'werken' meetellen voor die 80 uur.
nu komen we steeds meer te weten over de rest.
gezellig cocoonen in de pyjama...
ge moet nogal een die-hard believer zijn om nog in de bovenmenselijk arbeidsprestaties van de CEO te geloven. :lol:

baseballpolitieker 18 oktober 2007 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 3005609)

CEO's kloppen zich graag op de borst met 80-urenweken.
we wisten al lang dat 6-gangendiners met champagne ook als 'werken' meetellen voor die 80 uur.
nu komen we steeds meer te weten over de rest.
gezellig cocoonen in de pyjama...
ge moet nogal een die-hard believer zijn om nog in de bovenmenselijk arbeidsprestaties van de CEO te geloven. :lol:

Is toch nog altijd meer dan de gewone arbeider die vanaf het moment dat de bel gaat ALLES laat vallen en ook maar geen seconde aan zijn werk denkt tot dat de secondenwijzer de volgende dag weer op werkuur slaat.:roll:

Mitgard 18 oktober 2007 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 3005619)
Is toch nog altijd meer dan de gewone arbeider die vanaf het moment dat de bel gaat ALLES laat vallen en ook maar geen seconde aan zijn werk denkt tot dat de secondenwijzer de volgende dag weer op werkuur slaat.:roll:

gij zijt duidelijk een believer.
hebt ge ook de ambitie om CEO te worden misschien?

Mitgard 18 oktober 2007 11:49

Citaat:

en ik zou dat maar niet gaan vertellen aan alle arbeiders die wekelijks (vaak onbetaalde) overuren kloppen.
uw polo sport-hemdje zou er gekreukt van kunnen raken.

Montalcino 18 oktober 2007 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 3005623)
gij zijt duidelijk een believer.
hebt ge ook de ambitie om CEO te worden misschien?

Tijd om u eens goed te laten gaan tegenover al die kapitalisten. Misschien kan u inspiratie vinden in Hans Van Temssche?

Want raciale haat of sociale haat maakt mij niets uit: 1 pot nat.

Johan217 18 oktober 2007 11:57

Citaat:

Is daar dan wat mis mee?

Sfax 18 oktober 2007 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 3005607)
En werkt dat echt?:| Moet er toch ook wel orde zijn, als die allemaal door mekaar beginnen spreken...

Dat werkt, als iedereen inderdaad de discipline opbrengt om te zwijgen wanneer een ander spreekt.

Als ik de keuze heb, dan verkies ik ook face-to-face meetings, maar als het niet anders kan (de ene zit in de States, de andere in Nederland, nog een ander zit in Luxemburg en je moet NU een vergadering uitvoeren), dan is het een alternatief ja.

Sfax 18 oktober 2007 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 3005609)

Waarbij ze hopelijk productief zijn...
Dat een manager van thuis uit ook productief kan zijn, geloof je uiteraard niet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be