Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Algemeen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=19)
-   -   de zot van berlare. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=96545)

De Waal 18 oktober 2007 13:48

de zot van berlare.

Stefaan Boeve opnieuw naar Iran om auto op te halen

BRUSSEL - Stefaan Boeve, de Belg die medio augustus ontvoerd werd in Iran en medio september vrijkwam, is samen met zijn Antwerpse reisgezellin opnieuw naar Iran getrokken. Ze hebben er vorige week hun terreinwagen opgehaald waarin ze beschoten werden tijdens de ontvoering.
Dat heeft Radio 2 Oost-Vlaanderen donderdag bericht en het nieuws is bevestigd door de Federale Overheidsdienst (FOD) Buitenlandse Zaken. De twee zijn intussen op weg naar huis en zouden momenteel in Turkije zijn.

'Stefaan Boeve heeft onze dienst bijstand aan Belgen in het buitenland vooraf op de hoogte gebracht van zijn nieuwe vertrek naar Iran', zegt woordvoerder Marc Michielsen van Buitenlandse Zaken. 'Wij hebben akte genomen van die intentie. We hebben het niet aangeraden, maar ook niet sterk afgeraden'.

Volgens Michielsen stond de wagen niet in een gebied dat door Buitenlandse Zaken wordt afgeraden voor toeristen wegens te gevaarlijk. Het grensgebied tussen Iran en Pakistan waar Boeve en zijn reisgezellin werden ontvoerd, is zo’n gebied. De wagen stond op een terrein van de Belgische ambassade in Teheran, en de weg tussen de Iraanse hoofdstad en de Turkse grens geldt wel als veilig, aldus de woordvoerder.

Stefaan Boeve en Carla Van den Eeckhout werden op zondag 12 augustus ontvoerd. Een bende drugssmokkelaars hield hen vast. De vrouw kwam na enkele dagen vrij, maar Boeve bleef 5 weken lang in handen van zijn gijzelnemers. Hij werd op vrijdag 14 september vrijgelaten. Minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht ging hem persoonlijk ophalen in Teheran.
svh (belga)

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF18102007_045

Den Ardennees 18 oktober 2007 13:50

het is toch logisch dat men hem de kosten van al die démarches laat betalen, die er zijn geweest om hem vrij te krijgen.

Trajanu$ 26 oktober 2007 21:14

dat vind ik ook

en de gucht kan zijn eigen reis betalen

Duvelke 27 oktober 2007 00:49

Warom moet de gucht zen eigen reis betalen?
Hij was daar in functie eh? das op kosten van de firma (overheid dus in dit geval)
Als gij later in een bedrijf werkt, en ze vragen je om naar NY iets te gaan regelen..dan moet jij toch ook u vliegtuigticket zelf betalen? :roll:

Trajanu$ 27 oktober 2007 00:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 3026862)
Warom moet de gucht zen eigen reis betalen?
Hij was daar in functie eh? das op kosten van de firma (overheid dus in dit geval)
Als gij later in een bedrijf werkt, en ze vragen je om naar NY iets te gaan regelen..dan moet jij toch ook u vliegtuigticket zelf betalen? :roll:

ik ga over 2 weken naar NY.

Maar dat is dan wel om iets nuttigs te doen. Het is heus niet nodig dat de helft van De Guchts kabinet naar iran vliegt om ginder de zot van berlare op te pikken.

the outlaw torn 27 oktober 2007 02:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trajanu$ (Bericht 3026878)
ik ga over 2 weken naar NY.

Maar dat is dan wel om iets nuttigs te doen. Het is heus niet nodig dat de helft van De Guchts kabinet naar iran vliegt om ginder de zot van berlare op te pikken.

De Gucht kan idd meegaan e. Hij is toch burgemeester van Berlare, kan Boeve zeggen :" zelfs de burgemeester ging mee" tegen zijn kinderen, als hij die ooit zal hebben mocht hij ooit terug ontvoerd worden. :-P

In geval van opnieuw een ontvoering hoop ik dat ze De Gucht ook meenemen, dat zijn dan 2 zotten minder. :-P

Die grond in Berlare, daar moet iets in zitten dat niet al te gezond is. :-P

Metternich 27 oktober 2007 09:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Waal (Bericht 3005897)

Joenges joenges joenges, die zou je nu toch een lap geven dat hij er scheel van ziet...

the outlaw torn 27 oktober 2007 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 3027016)
Joenges joenges joenges, die zou je nu toch een lap geven dat hij er scheel van ziet...

idd, vind ik ook.

Praetorian 27 oktober 2007 14:13

Toen ik de titel las, dacht ik dat het ging over De Gucht. :-P

the outlaw torn 27 oktober 2007 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 3027573)
Toen ik de titel las, dacht ik dat het ging over De Gucht. :-P

ik eigenlijk ook. er zijn dus meerdere zotten in Berlare ( wsl zelfs meer dan 2, mr die kennen we dan niet )

slechte grond ginder, dat Donkmeer doet die streek geen goed

Knuppel 31 oktober 2007 12:36

Een beschoten auto ophalen in Iran. In Spanje worden zelfs onbeschadigde auto's vaak achtergelaten als de bestuurder tijdens zijn reis iets overkomt.
Iran is ver van huis. De reis is dus niet alleen gevaarlijk maar ook lang. Is een verminkte auto al dat reisgeld nog waard, of zou er iets anders zo interessant zijn aan die wagen?

Anna List 31 oktober 2007 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Waal (Bericht 3005897)

BRUSSEL - Stefaan Boeve, de Belg die medio augustus ontvoerd werd in Iran en medio september vrijkwam, is samen met zijn Antwerpse reisgezellin opnieuw naar Iran getrokken. Ze hebben er vorige week hun terreinwagen opgehaald waarin ze beschoten werden tijdens de ontvoering.
Dat heeft Radio 2 Oost-Vlaanderen donderdag bericht en het nieuws is bevestigd door de Federale Overheidsdienst (FOD) Buitenlandse Zaken. De twee zijn intussen op weg naar huis en zouden momenteel in Turkije zijn.

'Stefaan Boeve heeft onze dienst bijstand aan Belgen in het buitenland vooraf op de hoogte gebracht van zijn nieuwe vertrek naar Iran', zegt woordvoerder Marc Michielsen van Buitenlandse Zaken. 'Wij hebben akte genomen van die intentie. We hebben het niet aangeraden, maar ook niet sterk afgeraden'.

Volgens Michielsen stond de wagen niet in een gebied dat door Buitenlandse Zaken wordt afgeraden voor toeristen wegens te gevaarlijk. Het grensgebied tussen Iran en Pakistan waar Boeve en zijn reisgezellin werden ontvoerd, is zo’n gebied. De wagen stond op een terrein van de Belgische ambassade in Teheran, en de weg tussen de Iraanse hoofdstad en de Turkse grens geldt wel als veilig, aldus de woordvoerder.

Stefaan Boeve en Carla Van den Eeckhout werden op zondag 12 augustus ontvoerd. Een bende drugssmokkelaars hield hen vast. De vrouw kwam na enkele dagen vrij, maar Boeve bleef 5 weken lang in handen van zijn gijzelnemers. Hij werd op vrijdag 14 september vrijgelaten. Minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht ging hem persoonlijk ophalen in Teheran.
svh (belga)

zou zo iemand nu eigenlijk een reisbijstandsverzekering afsluiten ? ;-)

lol, hij heeft groot gelijk, je bent nu eenmaal slechts één keer jong en zot ... en hij lijkt zelfs al niet al te jong meer ...

circe 31 oktober 2007 14:04

Is hij al terug? of moet karel de klucht hem nog eens gaan halen?

born2bewild 1 november 2007 06:22

.

Ovidius 1 november 2007 08:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 3027016)

Waarom wat is hier mis mee? Ik zou net hetzelfde doen, ik zie het probleem niet!

Tavek 1 november 2007 11:51

Een auto ophalen en die transporteren naar Belgie. Zeker omdat hij al beschadigd is: is dit wel rendabel ?

Ovidius 1 november 2007 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tavek (Bericht 3039398)
Een auto ophalen en die transporteren naar Belgie. Zeker omdat hij al beschadigd is: is dit wel rendabel ?

Die twee redeneren niet in termen zoals 'rendabel' dat moet toch wel duidelijk zijn. Dit gaat over idealisme en avontuur en nog iets.

circe 1 november 2007 12:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius (Bericht 3039448)
Die twee redeneren niet in termen zoals 'rendabel' dat moet toch wel duidelijk zijn. Dit gaat over idealisme en avontuur en nog iets.

U laten terughalen op kosten van de belgische belastingbetaler en er ook nog een reisje voor de burgemeester uit halen. ZO "iets"?

Ik heb niks tegen mensen die het avontuur zoeken. Alleen wens ik er zelf niet voor mee te moeten opdraaien. Dan zoek ik zelf wel mijn eigen "avontuur" met mijn uitgespaarde belastingcenten.

Anna List 1 november 2007 13:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius (Bericht 3039448)

heroine ?

Ovidius 1 november 2007 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3039474)
U laten terughalen op kosten van de belgische belastingbetaler en er ook nog een reisje voor de burgemeester uit halen. ZO "iets"?

Ik heb niks tegen mensen die het avontuur zoeken. Alleen wens ik er zelf niet voor mee te moeten opdraaien. Dan zoek ik zelf wel mijn eigen "avontuur" met mijn uitgespaarde belastingcenten.

Ik denk dat De Gucht het zag als een uitstapje en met plezier heeft aangeboden ze terug te halen, media en zoiets...

Als het aan hen zelf lag, ik ben er zeker van dat ze waarschijnlijk wel hadden willen blijven na hun/zijn vrijlating, maar de camera's in België draaiden al.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be