![]() |
De vreemdelingen die een hekel hebben aan de Europese cultuur maar niet aan het Europese geld, hebben nu uiteindelijk ook stemrecht gekregen.
Vaak werd ter verdediging van deze Europahaters geschermd met "wie hier belasting betaalt heeft ook recht om hier te stemmen". Maar wat dan met werklozen, gehandicapten, thuisblijvenden etc. die geen belastingen betalen. Moet die dan eigenlijk logischerwijs hun stemrecht niet ontnomen worden? |
Wil je het cijnskiesstelsel terug invoeren ? 8O
Politiek MOET de belangen van IEDERE burger aanbelangen ! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Werklozen en gehandicapten betalen natuurlijk wel belastingen indien hun inkomen boven een bepaalde grens komt te liggen.
(vb. het inkomen een gehuwde invalide komt ook bovenop het inkomen van zijn partner en dus wordt het belastingspercentage daardoor verhoogd). Maar al bij al blijkt uit je poll dat iemand stemrecht geven omdat hij belastingen betaalt een compleet non-argument is. de vreemdelingen waarover sprake, die van een sociale uitkering leven en dus onder een bepaalde belastingsschijf vallen zouden dan ook niet mogen gaan stemmen? Waarom mogen de thuisblijvende moslima's die geen belg zijn dan wel gaan stemmen? Die betalen per definitie géén belastingen! (in tegendeel, hun man mag zelfs een stuk aftrekken omdat ze ten laste zijn) Belastingen zijn géén criterium om stemrecht/plicht te hebben. |
Citaat:
Ik probeer enkel maar de lijn van het politiek correcte denken logisch door te trekken in zijn consequenties. |
Feitelijk zouden die mensen niet moeten stemmen persoonlijk , maar stem rechtstreeks naar de SP.A partij gaan , want wij zijn de enigen die voor hen zorgen en ze zijn niet altijd in staat een goede keuze te maken.
|
Citaat:
Het nep-argument "wie belastingen betaalt, moet kunnen stemmen" is hiermee eens te meer naar de prullenmand verwezen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Nu moet u mij eens uitleggen wat daar denigrerend aan zit? |
Citaat:
Het gaat om gemeentelijk stemrecht. |
Citaat:
|
Enkele zeer onverwachte reacties hebben we hier toch al kunnen lezen, maar wat me vooral verbaast is de voorlopige uitslag van de poll : 4 nee, 6 ja.
Ik had verwacht dat er niemand nee zou stemmen. :? |
Wat voor een belachelijke vraag is dat nu weer? Hebben gehandicapten stemrecht? En dan die banale, onmenselijk opmerkingen over 'burger' of 'niet-burger'. Waar houden sommigen van jullie je toch mee bezig?!
Ten eerste: Ieder mens dat leeft, ademt,...weet ik veel wat doet, is burger. Daar kan je niet aan ontkomen. Dat wil dus ook zeggen dat ieder van ons de kans zou moeten krijgen om verbonden te zijn aan de zelfde plichten én rechten, ongeacht de 'klasse' (wat een lelijk woord trouwens..) Ten tweede: Omwille van mijn beroep wordt ik dagelijks geconfronteerd met gehandicapten, al dan niet inwonend in instellingen of woongemeenschappen. Ik heb ontzettend veel bewondering voor hen, hun mentaliteit, ingesteldheid en levensvreugde. Zij maken zich niet druk over het onderscheid tussen mensen kwa nationaliteit of wat dan ook, omdat zij niet vergeten dat zij in de eerste plaats mens zijn. Ik ben er van overtuigd dat hun vorm van idealisme en leven veel MENSELIJKER is dan die van ons, zogenaamd 'gezonde' mensen die met niets tevreden zijn en over kleine, banale euvels struikelen uit afgunst naar de ander. Zij weten exact wat het is om anders te zijn dan wat de standaarsnorm ons oplegt, wat maakt dat zij niet bezig zijn met oordelen te vellen zoals wij dat doen. Als je mij nu vraagt of ik een voorstander ben van het stemrecht voor gehandicapten, is mijn antwoord klaar en duidelijk: JA! Het is natuurlijk niet evidend om hen stemrecht toe te wijzen omdat hun 'intellectuele capaciteiten' niet aktijd toelaten om te redeneren op een 'volwassen' manier, maar er bestaat nog altijd iets als 'ontoerekeningsvatbaar' of tewel 'verlengd minderjarig'. Think about that! |
Citaat:
|
Ik begin hier hoe langer hoe meer lol in te krijgen.
a. indien je als argument voor het vreemdelingenstemrecht aanhaalt dat die mensen hier belastingen betalen, en dùs recht moeten hebben om te stemmen, dan: b. moet je er ook vanuit gaan dat mensen die geen belastingen betalen geen stemrecht hoeven te krijgen/hebben. De NEE stemmers zijn dus hoogstwaarschijnlijk mensen die voor het vreemdelingenstemrecht hebben gekozen. Wat komt het VB hierbij doen? |
Citaat:
Zij stelde voor om de stemmen van deze groep automatisch bij de SP.a te rekenen. Da's misschien ook een optie : we schaffen de stembusgang gewoon af en laten sociologen periodiek een demografische momentopname van de bevolking maken. Op basis van gegevens als vermogen, belastbaar inkomen e.d. wordt aan de onderscheiden partijen een bepaalde verhouding zetels in het parlement toegekend die bvb om de twee jaar aangepast wordt. Dan hoeven we ons niet meer om politiek te bekommeren en moeten we niet speciaal thuisblijven of uit verlof terugkeren om te gaan stemmen. En niemand heeft noch stemplicht noch stemrecht. Alle problemen ineens opgelost... :wink: |
[quote="Eugene"]
Citaat:
Zielig of ziekelijk :oops: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:14. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be