![]() |
Na 130 dagen: is dit het einde van België?
Allereerst: OK, we zijn 131 dagen ver, maar goed...
Denkt u dat de impasse achter de verkiezingen van 2007 het einde van België betekent? Er was een dalende trend ja-stemmers de laatste malen (cfr. 100, 110 en 120 dagen). Maar hoe denken we nu? |
|
Een ding is zeker: er zijn alleen nog pleisters voor een houten been.
De funderingen zijn doorgezaagd, wanneer de boel valt , hangt af van de trillingen. |
Ik denk dat het voor velen emotioneel het einde van België betekend, maar het land op zich blijft nog bestaan, dus neen.
|
Nog niet.
|
Citaat:
Wel het einde van dees onderwerp ..:lol: :lol: Hangt van de trillingen af :lol: :lol: :clapping: :belgievl: |
Citaat:
|
neen, het einde niet, maar we hebben zeker nog geen regering. er zal eerst een crisis moeten komen, nadat BHV door de Vlaamse partijen gesplitst wordt.
|
Citaat:
Persoonlijk vind ik die hele kwestie overdreven van alle kanten. Enerzijds wil de Vlaamse beweging Brussel niet loslaten, anderzijds moet Brussel per se los van Halle-Vilvoorde. Dit is allemaal het gevolg van de rotte structuur die men aan België gegeven heeft. Als het aan mij lag, begonnen we tabula rasa met een Vlaamse en een Waalse deelstaat en overeenkomende kieskringen. Maar het ligt niet aan mij. |
Citaat:
|
Eerst een zielige poging van een zielige regering om het terminale België nog enkele maanden, misschien jaren, met allerlei kunstgrepen in leven te houden.
Ondertussen worden we via alle mogelijke Belgicistische organisaties bestookt met reclamecampagnes, affiches, liedjes, sussende toespraken, studies, enquêtes, het zoveel mogelijk vermijden van het woordje Vlaanderen in de media, etc, etc, …. En dan een vrije val van de regering, en dan .... |
Dus iedere keer dat er 10 dagen voorbij zijn een nieuwe enquete, totdat er een regering zit uiteraard.....
|
Citaat:
|
Citaat:
En dat allemaal om Belgique maar één en ondeelbaar te houden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar het belet desalniettemin niet dat een land uiteenvalt. |
als de regeringsonderhandelingen nog langer duren gaat belgië terug erg populair worden volgens mij.
gauss-curve. |
Wishful thinking.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be