Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey
(Bericht 3009686)
Correctie. Dat is een goede zaak voor de Vlaams-Nationalisten.
Laten we even de zaken niet gaan verwarren, aub.
|
Verduidelijking: dit is een sinjaal voor de belgisisten, dat ze beter eens met de voeten terug op de grond komen, dat ze de verkiezingsuitslag eens deftig bekijken en zich bezinnen over demokratie. Want de beslissing om de Rompui buiten te zwieren (als het waar is, want er is niets bevestigd), is omdat hij zich niet plooit naar de verkiezingsbeloften van het kartel, dus uiteindelijk naar de wens van de kiezers die op het kartel gestemd hebben.
Maar persoonlijk vind ik het ook een enorm sinjaal naar de konkurrentie binnen de vlaams-nationalisten, en wel degelijk op dit forum.
Wat we allemaal niet gelezen hebben in de resente draden over verraders, plat op de buik schuivers en dito dingen over Bartje het Weverke.
Dus nogmaals: de nva kan de blok-kiezers niet bedriegen, want zij hebben niet op hem gekozen; de nva kan alleen maar haar eigen kiespubliek bedriegen, en zolang de onderhandelingen zo moeilijk zijn dat ze diskreet moeten verlopen, kunnen wij maar afwachten. Kartel- en nva-kiezers hebben er voor gekozen om moeilijke onderhandelingen te aksepteren, in tegenstellingen tot vlaamsnationalisten van het blok.
Nu moogt ge natuurlijk altijd konkurrentie voeren tegen een andere partij, 't zou nondedju nog moeten mankeren, maar als ge sistematisch liegt en bedriegt, dan moet ge niet verschieten dat ge versleten wordt als een leugenaar en een bedrieger.
Allez, hopen maar.
Want het is niet omdat ik er de voorkeur aan geef om via onderhandelingen tot een onafhankelijk Vlaanderen te komen, dat de idee mij niet kan bekoren, dat als het niet lukt met onderhandelingen, het maar moet gebeuren zonder.
Als de franstaligen dus niet genoeg plooien, dan is het nog het senario:
- bhv stemmen door de strot van de franstaligen;
- afwachten of ze nog goesting hebben om te onderhandelen;
- geen goesting: verder dingen door de strot duwen: alles wat mogelijk is met een stemming bij gewone meerderheid;
- afwachten of ze nog goesting hebben om te onderhandelen;
- geen goesting nog altijd niet, geen regering ... nieuwe verkiezingen met als inzet "eieren of jong".