Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   Gezocht: opvolger voor Mohammed (https://forum.politics.be/showthread.php?t=96669)

Boadicea 20 oktober 2007 18:55

Gezocht: opvolger voor Mohammed

Ligt het aan mij, of is mijn indruk juist dat er na Mohammed geen deftige profeet meer is opgestaan?

Enfin, we hadden wel dubieuze sekteleiders, zoals Manson, maar of we die moeten tellen?

Zijn er nog wel profeten onder ons, of hebben ze ons verlaten? Jezus hebben we gehad, Mohammed hebben we gehad, maar alle goede dingen bestaan toch uit drie.

Wie wordt de derde "grote" profeet?

HAMC 20 oktober 2007 20:03

Vraag liever maar naar de vierde, want de derde was ik tot ik ermee gestopt ben omdat niemand luisterde.

Herr Oberst 20 oktober 2007 20:06

Na Mohammed en zijn bloedige veroveringsoorlogen hadden de mensen het zo ongeveer wel even gehad met profeten.

baseballpolitieker 20 oktober 2007 20:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 3011006)
Ligt het aan mij, of is mijn indruk juist dat er na Mohammed geen deftige profeet meer is opgestaan?

Enfin, we hadden wel dubieuze sekteleiders, zoals Manson, maar of we die moeten tellen?

Zijn er nog wel profeten onder ons, of hebben ze ons verlaten? Jezus hebben we gehad, Mohammed hebben we gehad, maar alle goede dingen bestaan toch uit drie.

Boadicea!:-D

Boadicea 20 oktober 2007 20:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 3011215)
Boadicea!:-D

Nee, die leefde kort na nummer 1 en een tijdje voor nummer 2. De Romeinen hebben er wel even me afgezien.

Bolsjewiek 21 oktober 2007 21:26

De moslims geloven in de Mahdi, een leider die hen zal leiden door de Apocalyps, de joden verwachten de Messias, de christenen verwachten Jezus' afdaling uit de hemel, de Hindoes hopen op Visjnoes tiende incarnatie, de bah�*'is noemen niemand bij naam, en de boeddhisten houden zich hier niet mee bezig.

migrantenjong 21 oktober 2007 21:54

Reporting in.

sn00py 21 oktober 2007 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek (Bericht 3013656)
De moslims geloven in de Mahdi, een leider die hen zal leiden door de Apocalyps, de joden verwachten de Messias, de christenen verwachten Jezus' afdaling uit de hemel, de Hindoes hopen op Visjnoes tiende incarnatie, de bah�*'is noemen niemand bij naam, en de boeddhisten houden zich hier niet mee bezig.

boeddhisme is dan ook geen godsdienst.

Rudy 22 oktober 2007 21:33

Citaat:

Dat weet niemand. Eigenlijk is de vraag: "wie krijgt de eer om de eerstvolgende openbaring te mogen aanhoren"

godisanidiot 23 oktober 2007 10:42

Vanaf dan wisten ze dat het epileptische zotten waren.

system 23 oktober 2007 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 3016257)
Dat weet niemand. Eigenlijk is de vraag: "wie krijgt de eer om de eerstvolgende openbaring te mogen aanhoren"

Is er eigenlijk wel ooit zo iemand geweest als een 'profeet'?

system 23 oktober 2007 11:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 3011214)
Na Mohammed en zijn bloedige veroveringsoorlogen hadden de mensen het zo ongeveer wel even gehad met profeten.

Hetzelfde kan men ook wel van de christenen zeggen. En tevens van de joodse godsdienst wanneer men het Oude Testament leest.

Infidel 23 oktober 2007 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 3017009)
Hetzelfde kan men ook wel van de christenen zeggen. En tevens van de joodse godsdienst wanneer men het Oude Testament leest.

Over het Jodendom en het Oude Testament ga ik me niet uitspreken, alhoewel de meeste profeten uit het Oude Testament geen veldtochten hielden.

Wat het Christendom betreft: de "profeet" van het christendom, Jezus Christus, heeft nooit een veldtocht gehouden.
Tevens is er in het Christendom buiten de Kruistochten nooit een oorlog of veldtocht geweest tegen een andere godsdienst an sich, andere oorlogen hadden niets met het Christendom te maken, of waren onderling tussen verscheidene christelijke groeperingen.

De Kruistochten waren een "Heilige Oorlog", één van de concepten onder de term Jihad, houdt een constante, heilige oorlog in.

Bovenbuur 23 oktober 2007 12:33

We hebben de Bahaï nog, en tussen joden en christenen zitten ook nog de mandaërs.

Rudy 23 oktober 2007 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door system (Bericht 3017004)
Is er eigenlijk wel ooit zo iemand geweest als een 'profeet'?

'k Denk het wel ja. Meer dan twee zelfs. Spijtig genoeg zijn enkel die gekend die hebben geleid hebben tot conflicten. Voor mij kan een profeet om het even wie zijn die maar iets zinvols over het leven verkondigt, zonder aan plagiaat te doen. Als humanist heb ik geen probleem met de bijbel of koran. Er is genoeg levenswijsheid in te vinden zonder rekening te moeten houden met een godheid en binnen onze huidige westerse tijdsgeest niet meer voldoet aan de huidige normen en waarden.

Anna List 23 oktober 2007 13:34

Citaat:

en Johannes telt niet meer mee of wat ?
en Mozes ?

jongens toch dedzju

Infidel 23 oktober 2007 13:59

Citaat:

Als we de Bijbel mogen geloven: de Antichrist.

Die zal trouwens alle monothëistiche godsdientsen verenigen. Het zou dus gaan om de Iman die de Moslims verwachten, de Messias die de Joden nog verwachten, en een groot deel van de Christenen zal misleiden.

Anna List 23 oktober 2007 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Infidel (Bericht 3017441)
Als we de Bijbel mogen geloven: de Antichrist.

Die zal trouwens alle monothëistiche godsdientsen verenigen. Het zou dus gaan om de Iman die de Moslims verwachten, de Messias die de Joden nog verwachten, en een groot deel van de Christenen zal misleiden.

en wat gebeurt er met de Kristenen die niet misleid worden ?

Infidel 23 oktober 2007 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3017474)

Die hebben zijn misleiding door natuurlijk, of die worden van te voren in hemel opgenomen (= the rapture), hoe de chronologie juist in elkaar zit, weet ik ook niet meer juist.

(ben zelf atheïst)

Boadicea 23 oktober 2007 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3017474)

Die zullen het licht zien, namelijk branden in de hel.:twisted:

Serieus: die antichrist zou er ook al moeten geweest, als we Nostradamus mogen geloven, zijn er ook al 2 geweest en is het ook wachten op nummer 3.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be