![]() |
Gezocht: opvolger voor Mohammed
Ligt het aan mij, of is mijn indruk juist dat er na Mohammed geen deftige profeet meer is opgestaan?
Enfin, we hadden wel dubieuze sekteleiders, zoals Manson, maar of we die moeten tellen? Zijn er nog wel profeten onder ons, of hebben ze ons verlaten? Jezus hebben we gehad, Mohammed hebben we gehad, maar alle goede dingen bestaan toch uit drie. Wie wordt de derde "grote" profeet? |
Vraag liever maar naar de vierde, want de derde was ik tot ik ermee gestopt ben omdat niemand luisterde.
|
Na Mohammed en zijn bloedige veroveringsoorlogen hadden de mensen het zo ongeveer wel even gehad met profeten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
De moslims geloven in de Mahdi, een leider die hen zal leiden door de Apocalyps, de joden verwachten de Messias, de christenen verwachten Jezus' afdaling uit de hemel, de Hindoes hopen op Visjnoes tiende incarnatie, de bah�*'is noemen niemand bij naam, en de boeddhisten houden zich hier niet mee bezig.
|
Reporting in.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Vanaf dan wisten ze dat het epileptische zotten waren.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat het Christendom betreft: de "profeet" van het christendom, Jezus Christus, heeft nooit een veldtocht gehouden. Tevens is er in het Christendom buiten de Kruistochten nooit een oorlog of veldtocht geweest tegen een andere godsdienst an sich, andere oorlogen hadden niets met het Christendom te maken, of waren onderling tussen verscheidene christelijke groeperingen. De Kruistochten waren een "Heilige Oorlog", één van de concepten onder de term Jihad, houdt een constante, heilige oorlog in. |
We hebben de Bahaï nog, en tussen joden en christenen zitten ook nog de mandaërs.
|
Citaat:
|
Citaat:
en Johannes telt niet meer mee of wat ? en Mozes ? jongens toch dedzju |
Citaat:
Die zal trouwens alle monothëistiche godsdientsen verenigen. Het zou dus gaan om de Iman die de Moslims verwachten, de Messias die de Joden nog verwachten, en een groot deel van de Christenen zal misleiden. |
Citaat:
|
Citaat:
(ben zelf atheïst) |
Citaat:
Serieus: die antichrist zou er ook al moeten geweest, als we Nostradamus mogen geloven, zijn er ook al 2 geweest en is het ook wachten op nummer 3. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:58. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be