![]() |
Heb is zitten denken aan al die autoproblemen van tegenwoordig.
Als men nu eens een TAKS heft op: - mensen die buiten hun woonplaats gaan werken met de wagen Mensen beloont door een AFSCHAFFING van de wegenbelasting voor mensen die in hun eigen stad werken. Simpel, waarom denken de politici er niet aan?! Als Jefke in Brasschaat woont, en hij werkt in Antwerpen, dan moet Jefke EXTRA taksen betalen. Als Jefke in zijn eigen stad blijft werken, moet hij geen WEGENBELASTING BETALEN! Zo pakt men ineens ook de werkloosheid aan, want zo zullen meer vreemdelingen die in de grootsteden wonen, werk vinden, want de mensen die in de omliggende welgestelde dorpen wonen, zullen extra taksen moeten betalen. Dit zou een stimulans moeten zijn voor werk in eigen streek. |
Citaat:
|
Citaat:
|
En als Jefke in een boerengat woont, zal Jefke daar de pineut van zijn.
In plaats van het ene te bestraffen, kan men beter iets anders aanmoedigen, zoals thuiswerken. |
Citaat:
Een dergelijke belasting zou er trouwens voor zorgen dat mensen nog veel meer hun wagen gaan gebruiken. Dan redeneren ze immers: mijn auto kost me al genoeg, ik profiteer er dus ook maximaal van. Trein en bus laat men dan ook links liggen. |
Wat met zelfstandigen, zoals loodgieters/elekticiens etc.
Wat met interimmers, die regelmatig van arbeidsplaats wisselen? Wat met ploegenarbeiders? leuk idee, maar het maakt een ingewikkeld systeem nog moeilijker, zonder een alternatief aan te bieden. En taksen, die vinden de politici wel uit, ook zonder reden. |
Er was eens een Jefke die werkte op een bank.
Al 20 jaar reed hij met de auto van Kuurne naar Kortrijk (ruw geschat 10 minuten) Plots waren er daar enkel knappe koppen die zeiden: "He laten we reorganiseren, wat we zijn nog niet tevreden over onze winst " Dus de hoofdbank in Kortrijk en Brugge gaan dicht. En Jefke kon kiezen "my way or the highway (naar Gent)" En nu zit Jefke iedere dag vrolijk 2 uur in de auto heen en terug naar Gent. Zodat hij binnen 10 jaar op pensioen kan. En niet alleen de banken maar ook Belgacom ,Gaselwest en andere sluiten lokale kantoren. (Tweemaal winst: minder vaste kosten en verkoop van lokale gebouwen) |
Ik denk dat Malinwa rijp is om in de politiek te gaan, taksen heffen zonder na te denken.
|
Citaat:
Ik weet niet meer exact hoeveel die gezamenlijke kosten bedragen, maar ze zullen nog wel rond de 20% liggen van de waarde van het eigendom. Voor een huis van 10 miljoen moet men 2 miljoen BEF betalen aan de Belgische Staat om het mobiliteitsprobleem op te lossen waarvoor diezelfde overheid verantwoordelijk is. Natuurlijk is dit de oplossing niet. De gewone burger kan ook rekenen!... |
Citaat:
|
't Wordt dringend tijd dat de bedrijven en diensten eens afstappen van het idée-fixe dat ze slechts meetellen wanneer hun (hoofd)zetel in Brussel gevestigd is.
De hoofdstad is onbereikbaar, onpasseerbaar, ontoegankelijk met wagen,....... zodat dienstverlening daar quasi onmogelijk efficiënt kan verlopen. Decentralisatie dus. Diensten moeten naar de burger en hun werknemers toekomen, niet omgekeerd. Ook thuiswerk moet dringend als optie onderzocht worden. Laat Brussel aan de Brusselaars en onze goede vorst Albert II. :wink: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Files zijn grotendeels een probleem dat zichzelf oplost. Mensen gaan immers vrijwillig in een file staan. Als de files te lang worden kiezen mensen voor andere middelen van transport die daardoor populairder worden.
Belangrijkste is er dus voor zorgen dat die alternatieven er zijn. |
Citaat:
In het Vlaams Gewest bedragen de registratierechten trouwens ook geen 20% meer. Nu is dat 10% voor gewone woningen en 5% voor klein beschrijf. Heel wat minder dan vroeger. |
Extra taksen hoeft voor mij niet, de belastingdruk is hier al hoog genoeg.
Wat beter is imo zijn mechanismen als kilometervergoeding, tankkaart en bedrijfswagens sterk aanpakken. Meerinkomsten daarvan kunnen wat mij betreft gebruikt worden om het verschil tussen bruto en netto salaris te verkleinen. Als mensen volledig zelf voor de kost van hun transport zouden moeten opdraaien zouden er véééél minder zijn die nog ver van hun werk willen blijven wonen. Ik weet niet of daar statistieken over bestaan, maar ik denk dat het merendeel van de 'kilometervreters' niet of tenminste niet volledig voor de kosten van hun transport opdraait. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:17. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be