Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Teleurstelling (https://forum.politics.be/showthread.php?t=96754)

lombas 22 oktober 2007 22:59

Teleurstelling

Ik ben teleurgesteld in het verhaal van politieke stromingen.

U ook?

HAMC 22 oktober 2007 23:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 3016460)

U ook?

Vertel het nog eens even in het kort? Want ik ben niet zeker dat ik het in alle aspekten tenvolle begrijp.

Nynorsk 22 oktober 2007 23:31

Lol

lombas 22 oktober 2007 23:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3016526)
Vertel het nog eens even in het kort? Want ik ben niet zeker dat ik het in alle aspekten tenvolle begrijp.

Het werkt niet, na twee jaar steekt het tegen. Ik heb een openbaringsmoment gehad vandaag.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 3015753)
Ik ga het eigenlijk gewoon laten vallen - vergeef je me? Ik voer die discussies hier al twee jaar. Ik ben het beu.

Ik voel me steeds meer aangetrokken tot het absurdistische, op het levensbeschouwelijk vriendelijke; weg van het koude. Ik wil mijn gezicht in het water in de kom van mijn handen drukken en wegdenken van al dat oninteressant geblaat.

Dus ik vroeg me af of er mensen met soortgelijke gevoelens waren. Ik ben een sociaal wezen, weet je wel.

HAMC 22 oktober 2007 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 3016544)
Het werkt niet, na twee jaar steekt het tegen. Ik heb een openbaringsmoment gehad vandaag.

Ik voel me steeds meer aangetrokken tot het absurdistische, op het levensbeschouwelijk vriendelijke; weg van het koude. Ik wil mijn gezicht in het water in de kom van mijn handen drukken en wegdenken van al dat oninteressant geblaat.

Dus ik vroeg me af of er mensen met soortgelijke gevoelens waren. Ik ben een sociaal wezen, weet je wel.

De mogelijkheid bestaat, ik spreek er me voorlopig liever niet over uit.

Nynorsk 22 oktober 2007 23:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 3016544)

volgens mij wordt het toch eens tijd dat we een deftige pint gaan drinken.

lombas 23 oktober 2007 00:00

Het dringt zich aan hé. Ik weet het.

Uh-Huh 23 oktober 2007 00:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 3016460)

U ook?

Matteus 11:28 t/m 30, Vers 28: "Komt tot Mij, allen, die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven;" Vers 29: "neemt Mijn juk op u en leert van Mij, want Ik ben zachtmoedig en nederig van hart, en gij zult rust vinden voor uw zielen;" Vers 30: "want Mijn juk is zacht en Mijn last is licht."

;-)

Waarschijnlijk heb je gewoon een dipje. Volhouden, het gaat wel over. :-)

lombas 23 oktober 2007 00:07

Pijnlijk, want ik ben ook teleurgesteld in dat religieus geding.

Ik heb geen dipje, trouwens. Ik voel me beter en zenachtiger dan ooit. Daar ga ik eerst een frisse pint voor nemen in de koelkast. Het mag, we zijn braaf geweest vandaag.

Kortaf 23 oktober 2007 06:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 3016592)

Uiteindelijk is alles en iedereen teleurstellend. De bron van voldoening zit in onszelf.

hermanvk 23 oktober 2007 06:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 3016592)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh (Bericht 3016591)
Waarschijnlijk heb je gewoon een dipje. Volhouden, het gaat wel over. :-)

Ik heb geen dipje, trouwens. Ik voel me beter en zenachtiger dan ooit. Daar ga ik eerst een frisse pint voor nemen in de koelkast. Het mag, we zijn braaf geweest vandaag.

Trouwens een dipje... 'volhouden, het gaat wel over', klopt niet helemaal.
Een toevallig dipje misschien wel, maar als ze terugkomen is er iets fouts met het brein... niet meer en niet minder.

Sommige chemicaliën (in het brein) werken dan niet goed meer, waardoor het brein zelf ook niet meer 100% draait... en daardoor ook de eigenaar ervan niet.
Of nog maar eens een bewijs te meer, dat er geen god bestaat, want we zijn niet meer of minder dan een heel pak chemische processen, die al dan niet goed werken... geen enkel 'bovennatuurlijk' wezen die dat in mekaar heeft gestoken.

Trouwens, mocht dat zo zijn, moet hij/zij zijn/haar huiswerk eens opnieuwe maken want veel heeft hij/zij er niet van terecht gebracht. ;-)

lombas 23 oktober 2007 07:10

Het is niet omdat liefde een hoop processen is, dat er geen Liefde meer is. Wie niet uitgaat van objectieve waarheden (zoals God), krijgt op den duur moeite met zijn subjectivisme.

En niemand, niemand, is ooit getrouwd met te zeggen: "Schat, het is finaal, ik denk dat de chemische processen in mijn hersenen beslist hebben dat ik mijn leven met je wil delen." En als die er wel zijn geweest, awel, dan ben ik benieuwd wat het antwoord was.

lombas 23 oktober 2007 07:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk (Bericht 3016673)
Trouwens, mocht dat zo zijn, moet hij/zij zijn/haar huiswerk eens opnieuwe maken want veel heeft hij/zij er niet van terecht gebracht. ;-)

Je woont op één van de mooiste natuurverschijnselen in dit deel van het universum en toch beweer je dat?

Ben jij niet gelukkig met je vrouw en je kinderen, in het mooie Canada?

born2bewild 23 oktober 2007 07:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hermanvk (Bericht 3016673)
Of nog maar eens een bewijs te meer, dat er geen god bestaat,...

dat gaat hier vlot

Turkje 23 oktober 2007 09:14

Rationele sociale mensen raken op den duur altijd teleurgesteld in hun medemens. En in zichzelf ook trouwens.

Maar op een of andere manier vergeet men dat weer na een paar dagen.

giserke 23 oktober 2007 10:53

als ik serieus teleurgesteld ben in iemand, gewoon eens ferm tegen zijn kLiii.. schoppen.
Dit helpt veel. :-P

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be