Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Wilders wil Antillen op Marktplaats (https://forum.politics.be/showthread.php?t=96781)

Spinoza 23 oktober 2007 10:41

Wilders wil Antillen op Marktplaats

AMSTERDAM - Geert Wilders geeft de Antillen nog één kans geven om met geld om te leren gaan, en anders gaan de eilanden wat hem betreft op Marktplaats.nl. 'De hoogste bieder mag ze dan hebben'.

De leider van PVV is het financiële geblunder en de zakkenvullerij op de (Nederlandse) eilanden beu, zo zegt hij tegen het AD. 'Het is één grote boevenbende. Nog een geval van fraude of corruptie en de geldkraan moet dicht.'

Wilders zegt tegen de krant dat hij ook wel eens op Curacao is geweest. 'Het is er mooi weer. Maar verder is het een puinhoop'. De Antillen zijn jarenlang gepamperd. Maar het is net als een vervelend kind. Die luisteren ook niet als je ze niet stevig aanpakt', zegt hij tegen het AD.

De Antillen hebben nu weer 2.4 miljard euro nodig om uit de schulden te komen. Op Curacao wonen amper 130.000 inwoners.

Bron: De Telegraaf

Bovenbuur 23 oktober 2007 11:24

Zetten we Venlo er ook op. Voor de antillen krijg je meer, maar van Venlo willen we liever af. Ik heb overigens niks tegen alle-1 mensen in Venlo hoor.

Nederlandse Leeuw 23 oktober 2007 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza (Bericht 3016938)

AMSTERDAM - Geert Wilders geeft de Antillen nog één kans geven om met geld om te leren gaan, en anders gaan de eilanden wat hem betreft op Marktplaats.nl. 'De hoogste bieder mag ze dan hebben'.

De leider van PVV is het financiële geblunder en de zakkenvullerij op de (Nederlandse) eilanden beu, zo zegt hij tegen het AD. 'Het is één grote boevenbende. Nog een geval van fraude of corruptie en de geldkraan moet dicht.'

Wilders zegt tegen de krant dat hij ook wel eens op Curacao is geweest. 'Het is er mooi weer. Maar verder is het een puinhoop'. De Antillen zijn jarenlang gepamperd. Maar het is net als een vervelend kind. Die luisteren ook niet als je ze niet stevig aanpakt', zegt hij tegen het AD.

De Antillen hebben nu weer 2.4 miljard euro nodig om uit de schulden te komen. Op Curacao wonen amper 130.000 inwoners.

Bron: De Telegraaf

Wordt hoog tijd dat we die lastige eilanden overzee opgeven! Dat mooie weer maakt de corruptie en andere problemen er niet minder op! Er wordt nauwelijks een woord Nederlands gesproken, ligt niet eens in Europa en heeft ons zelden iets opgeleverd dan problemen. De eilanden verkopen is prima, maar niet aan Cuba of Venezuela, want ik gun niemand communisme, maar geen slecht idee eigenlijk.

Het zou het ook veel makkelijker maken voor Nederland en Vlaanderen om verder samen te werken zonder dat aanhangwagentje overzee.

Bierke 23 oktober 2007 13:25

BWa hij kan het toch op akkoordje gooien met Fidel... die zal d'er wel grote kuis houden, en dan kan hij meteen een bende handelsakkoorden afsluiten ;)

willem1940NLD 23 oktober 2007 19:56

Ik denk dat hooguit Venezuela die Antillen hebben wil en voor 1 symbolische euro zie ik dat wel zitten eigenlijk, maar ik vermoed dat de USA daar niet blij mee zouden zijn.

baseballpolitieker 23 oktober 2007 20:18

Zou hij die eilanden echt mogen verkopen? Aan een miljardair die een nieuw land wil vestigen?

evilbu 23 oktober 2007 20:35

Om te beginnen : weet Wilders dan niet dat het slecht is om van populisme beschuldigd te worden? Ik bedoel: doet hij het opzettelijk?8O

Voor de rest : Teun van Dijck, wat denkt die ervan?

willem1940NLD 23 oktober 2007 20:36

2,4 miljard voor 224.000 inwoners .... ruim 10.000 euri per Antilliaan, reken ik goed?

Ach nee, zo werkt dat (daar) immers niet; gewoon een flinke handvol locale miljonairs erbij.

circe 23 oktober 2007 20:37

Hoeveel zouden ze voor Wallonie bieden? Lijkt me ook geen slecht idee.

willem1940NLD 23 oktober 2007 20:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 3018486)
Zou hij die eilanden echt mogen verkopen? Aan een miljardair die een nieuw land wil vestigen?

Natuurlijk niet en zo'n beslissing hangt niet van 1 man af; maar het opnieuw in herinnering brengen van een al wat ouder idee hoeft niet schadelijk te zijn, zomin als het uitbrengen van een bod.

willem1940NLD 23 oktober 2007 20:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3018552)
Hoeveel zouden ze voor Wallonie bieden? Lijkt me ook geen slecht idee.

Wie, welke "ze"?

willem1940NLD 23 oktober 2007 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evilbu (Bericht 3018543)
Om te beginnen : weet Wilders dan niet dat het slecht is om van populisme beschuldigd te worden? Ik bedoel: doet hij het opzettelijk?8O

Voor de rest : Teun van Dijck, wat denkt die ervan?

Wtf is Teun van Dijck?

Edit: al gevonden, was mij nooit eerder opgevallen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Teun_van_Dijck

evilbu 23 oktober 2007 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD (Bericht 3018568)
Wtf is Teun van Dijck?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Teun_van_Dijck

Antoine Pierre Cornelis (Teun) van Dijck (Venlo, 13 september 1963) is een Nederlands politicus. Hij is sinds 30 november 2006 namens de Partij voor de Vrijheid lid van de Tweede Kamer der Staten-Generaal.

Van tijd tot tijd iedereen er eens aan herinneren dat de PVV meer is dan Wilders.:?

willem1940NLD 23 oktober 2007 20:49

Moeilijk gedoe; misschien is het Vaticaan wel geïnteresseerd?

Adam Smith 23 oktober 2007 21:06

Er moeten zeker zaken veranderen op de eilanden en Nederland mag best verlangen dat er zorgvuldig met hun belastinggeld wordt omgegaan. Ofwel misschien moeten alle delen van het Koninkrijk maar eens met elkaar om de tafel gaan zitten. Wanneer dan in onderling overleg wordt besloten uiteen te gaan, dan is dat zo, maar ik ben tegen het gebruik van dwang zéker wanneer er eerst niet is onderhandeld.

solidarnosc 23 oktober 2007 21:09

Kan ie het niet terug ruilen voor New York?

evilbu 23 oktober 2007 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 3018669)
Kan ie het niet terug ruilen voor New York?

Als die miljoenen New Yorkers dan ook niet mogen meestemmen voor de Tweede Kamer...:-D ?

vercetti 23 oktober 2007 21:20

Kunnen we dat ook niet met Wallonië doen? :p

baseballpolitieker 23 oktober 2007 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD (Bericht 3018559)
Natuurlijk niet en zo'n beslissing hangt niet van 1 man af; maar het opnieuw in herinnering brengen van een al wat ouder idee hoeft niet schadelijk te zijn, zomin als het uitbrengen van een bod.

Ja maar als NEDERLAND dat zou willen, zou men daar internationaal iets kunnen tegen doen?:-) (ja niet erkennen maar dat is zo saai als er daar geen dergelijke argumenten voor zijn)

willem1940NLD 23 oktober 2007 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 3018719)
Ja maar als NEDERLAND dat zou willen, zou men daar internationaal iets kunnen tegen doen?:-) (ja niet erkennen maar dat is zo saai als er daar geen dergelijke argumenten voor zijn)

Tuurlijk, iedereen waar Balkenende bang voor is.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be