![]() |
Multicul en sociale zekerheid...
BRUSSEL - De hoofdbeklaagden op het proces in Brussel bestalen jarenlang ongestraft de sociale zekerheid.
Stuk voor stuk reisden de beklaagden maandenlang naar Syrië, Tunesië, Marokko of Thailand om er te studeren in Koranscholen, om familie te bezoeken of valse papieren te gaan halen. Youness Loukili en Kotob Soughir gingen zelfs vechten in Irak. Maar ondertussen bleven de verdachten op het Brusselse terrorismeproces consequent in ons land stempelgeld opstrijken. Met hun eigen paspoort reisden ze naar het buitenland, terwijl ze identiteitskaarten namaakten, daar de foto's van vrienden en verwanten opplakten en hen in hun naam lieten stempelen. De grootste 'goudmijn' was Kotob Soughir. Hij overleed volgens de speurders al eind 2003 in de strijd in Irak. Bilal en Souhaieb Soughir streken nog twee jaar nadat hij in Irak overleden was, de uitkering van hun broer op. Kopstuk Bilal Soughir ging stempelen voor zijn broers en vrienden. Zij voor hem. 'Valt dat eigenlijk wel te verenigen met uw geloof. U bent strikt over zoveel elementen van uw geloof maar fraude mag blijkbaar wel', wilde voorzitter Pierre Hendrickx weten van Soughir. 'Ik deed dat helemaal niet om mezelf te verrijken maar om vrienden te helpen. Ik ben trouwens niet zo'n overtuigde moslim', aldus Bilal. Loukili verloor zijn been tijdens de strijd in Irak. In België werd hij twee keer geopereerd. Bij de tweede operatie gaf hij zich uit voor Bilal Soughir. 'Bilal had een hospitalisatieverzekering. Ik niet', zei Loukili gisteren. De beklaagden op het proces staan terecht omdat de aanklager meent dat ze de Belgische Muriel Degauque (38) en haar echtgenoot Issam Goris als zelfmoordterroristen naar Irak stuurden. Maar Loukili beweerde alvast dat hij niet wist dat Degauque zich in Irak was gaan opblazen. Bilal Soughir kreeg minuten nadat Degauque zichzelf had opgeblazen, een telefoontje vanuit Irak waarin hem het 'goede nieuws' werd gemeld. Soughir stuurde meteen een bericht naar Loukili met de boodschap 'C'est fait', in het Nederlands 'Het is volbracht'. 'Ik had geen idee wat hij daarmee wilde zeggen, zei Youness Loukili gisteren met een uitgestreken gezicht. (me) uit DS online Schrijnend voorbeeld hoe bepaalde vreemdelingen onze sociale zekerheid en ons belastingsgeld helpen opsouperen, en dit zonder de minste scrupules... Hierbij moeten we bedenken dat wat dat zootje hierboven klaarspeelt niet door hen alleen wordt gedaan! We hebben er het raden naar hoeveel er naast gewoon profitariaat ook nog dergelijke systeempjes opzetten... Verhaaltjes over lieden die op meerdere plaatsen leefloon of whatever gaan oppikken, gefoefel met het aantal kinderen waarvoor ze kindergeld trekken enz enz Het moeten wel heel grote naïeve multicullovers zijn die denken dat dat gefeoefel enkel bij de bovenvermelde helden te vinden is! Zoals ze het klaarspelen en uitleggen, het is bijna een vanzelfsprekendheid - je zou gek moeten zijn om het niet te doen! Daarbij worden ze dan nog een handje geholpen door bepaalde van onze politicasters die systemen opzetten waarbij ze zelfs betalen voor kinderen van vreemdelingen in het buitenland die hier nog nooit een voet hebben binnengezet! "Bij grote twijfel zal het gerecht wel een paar mensen sturen om het eens na te kijken"! Ze hebben ook niets beter te doen, en een extra reisje kan er altijd van af, nietwaar! We worden dus "in 't zak gezet" van bij hun geboorte tot aan het einde staks. Nu discussieert men over vreemdelingen of ex- opvang in onze rusthuizen... Weer lieden die hier soms als ouders en grootouders worden binnengehaald via "familiehereniging", kort na aankomst bij het ocmw belanden, en tenslotte een plaatsje ambiëren in onze rusthuizen, ook al hebben ze er nooit of bijna nooit een cent voor betaald... Weer op de kosten van het ocmw waarschijnlijk, en dus met onze belastingscenten. Daarna begint ook daar de zever over halal, hoofddoekjes, de taal niet kennen, man/vrouw-verhoudingen enz enz Waarlijk een echte "verrijking" op alle gebied. Dank U, politiekers. |
Wat die Youness betreft ken ik wel een passende oplossing, hij dient uitgeleverd te worden aan het amerikaans leger. Als hij graag mensen laten ontploffen tegen dat leger zullen ze hem op Guantanomo met open armen ontvangen ;)
Gewoon een voorbeeld stellen voor de rest van de moslim extremisten lijkt me de beste methode. |
Citaat:
Voor de arabisch nationalist Jahjah regelden ze het ook ... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat doet mij terugdenken aan die Antwerpse toestanden op het OCMW met vakanties naar Pakistan...
|
Hier in Vlaanderen kan veel.
In Brussel en Wallonie kan alles. |
Citaat:
|
Citaat:
Et alors? Ze zijn nu toch de hoofdbeklaagden? :') |
24 stokslagen.
En die idioten die naar Irak gingen een enkele ticket naar Gitmo. |
Citaat:
|
Citaat:
Men zou voor wat werkbekwamen zonder werk betreft het huidige moreel verwerpelijke concept "vervangingsinkomens" dan ook beter vervangen door het concept "vervangingsarbeid", m.a.w. door een gemeenschapsdienstinkomenszekerheidsnoodsysteem waarbij gemeenschapsdienstpresteerders enkel nog recht zouden hebben op een prestatiegericht gemeenschapsdienstinkomen van 5 euro per uur effectief gepresteerde gemeenschapsdienst. In dat geval zou het eenvoudigweg niet meer mogelijk zijn een uitkering te combineren met maandenlange 'reizen'. Wie dan maandenlang 'op reis' zou willen gaan, zou dan gedurende die maanden eenvoudigweg geen (gemeenschapsdienst)inkomen kunnen genieten op kosten van de overheid. |
Citaat:
|
Citaat:
Nee, niet gewoon. Moet iets aan gedaan worden. Oh shit, ben ik nu ook een racist? |
Citaat:
Zullen ze een euro moeten terugbetalen van wat ze bij elkaar gefoefeld hebben? Of zullen ze "onvermogend" zijn? Zullen hun uitkeringen nu stopgezet worden? Zal men meer op zoek gaan naar profiteurs van hetzelfde zootje en het hen moeilijker maken? enz enz Zal men straks in de media, nadat ze al dan niet veroordeeld werden voor een aantal zaken, daar nog iets over te horen of te lezen krijgen? Ik denk het niet. Tot de volgende aanslag ergens, of het volgende profitariaatsschandaal en dan zullen we heel leuk kunnen lezen "... en ze waren al gekend door onze politiediensten"... |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:19. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be