Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   De Amerikanen gaan Europa beschermen tegen moslim terreur !!! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=96835)

abi 23 oktober 2007 23:20

De Amerikanen gaan Europa beschermen tegen moslim terreur !!!

Citaat:

Bush wil snel raketschild in Europa

In Europa moet snel een raketverdedigingssysteem worden gebouwd om de dreiging die uitgaat van Iran het hoofd te bieden.

Dat heeft de Amerikaanse president George Bush dinsdag gezegd. Snelle stappen zijn volgens Bush noodzakelijk omdat informatie van de inlichtingendiensten uitwijst dat Iran tegen 2015 in staat zal zijn om de Verenigde Staten en Europa aan te vallen met raketten.

Bush' minister van defensie Robert Gates zei juist dinsdag dat de Amerikanen de bouw van het raketschild zouden kunnen uitstellen om tegemoet te komen aan de Russen. Die zijn fel gekant tegen een Amerikaans raketschild in Oost-Europa en hebben voorgesteld mee te bouwen.

Gates opperde tijdens een bezoek aan Tsjechië, waar de Amerikanen radarinstallaties willen plaatsen, het systeem zoals gepland te bouwen, maar pas in gebruik te nemen op het moment dat de Iraanse dreiging bewezen is.
bron GVA

Gelukkig dat we Bush nog hebben ivm moslim terreur.In zulke zaken moet je heel snel reageren en zeker niet bij de pakken blijven zitten.
Als het van de Europese leiders zou afhangen,zou er van beveiliging helemaal niks van in huis komen,met alle gevolgen vandien :?

Dank u wel Bush :clapping:

Praetorian 24 oktober 2007 00:14

Amerikaans imperialisme in Oost-Europa zal toch tegenstand krijgen na verloop van tijd. Dat ziet men ook in Zuid-Amerika, dergelijke grove militaire inmenging gebeurt nooit ongestraft.

Savatage 24 oktober 2007 00:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 3018978)
Dat ziet men ook in Zuid-Amerika, dergelijke grove militaire inmenging gebeurt nooit ongestraft.

Idd, ze zijn er nog altijd niet goed van :lol:

Nierika 24 oktober 2007 00:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abi (Bericht 3018938)
bron GVA

Gelukkig dat we Bush nog hebben ivm moslim terreur.In zulke zaken moet je heel snel reageren en zeker niet bij de pakken blijven zitten.
Als het van de Europese leiders zou afhangen,zou er van beveiliging helemaal niks van in huis komen,met alle gevolgen vandien :?

Wat moet het leven eenvoudig zijn als men abi heet...:roll:

C2C 24 oktober 2007 01:02

Ik bouw alvast ne schuilkelder, want nu Amerika weer op oorlogspad is voel ik mij toch niet meer veilig. Dat grut blijft maar uitdagen. Dat blijft maar imaginaire dreigingen verzinnen, zodat ze nog waar worden ook. Ongelooflijk.

Maar nu ik er aan denk: wij hebben in onzen hof nog nen atoomschuilkelder! Van toen de Amerikanen ons kwamen lastigvallen met hun kernraketten.

We hebben dit al eens meegemaakt. Amerika bestrijdt het goede, en wij krijgen het kwade in onzen hof.

Trajanu$ 24 oktober 2007 03:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 3018989)
Ik bouw alvast ne schuilkelder, want nu Amerika weer op oorlogspad is voel ik mij toch niet meer veilig. Dat grut blijft maar uitdagen. Dat blijft maar imaginaire dreigingen verzinnen, zodat ze nog waar worden ook. Ongelooflijk.

Maar nu ik er aan denk: wij hebben in onzen hof nog nen atoomschuilkelder! Van toen de Amerikanen ons kwamen lastigvallen met hun kernraketten.

We hebben dit al eens meegemaakt. Amerika bestrijdt het goede, en wij krijgen het kwade in onzen hof.

De volgende keer dat je uzelf een griepinenting inspuit, moet je de shots met "heroine" op links laten liggen.

Jantje 24 oktober 2007 06:35

Citaat:

Bush wil snel raketschild in Europa
In Europa moet snel een raketverdedigingssysteem worden gebouwd om de dreiging die uitgaat van Iran het hoofd te bieden. Dat heeft de Amerikaanse president George Bush gezegd. Snelle stappen zijn volgens Bush noodzakelijk omdat informatie van de inlichtingendiensten uitwijst dat Iran tegen 2015 in staat zal zijn om de Verenigde Staten en Europa aan te vallen met raketten.

Russen fel gekant
Bush' minister van defensie Robert Gates zei juist dat de Amerikanen de bouw van het raketschild zouden kunnen uitstellen om tegemoet te komen aan de Russen. Die zijn fel gekant tegen een Amerikaans raketschild in Oost-Europa en hebben voorgesteld mee te bouwen. Gates opperde tijdens een bezoek aan Tsjechië, waar de Amerikanen radarinstallaties willen plaatsen, het systeem zoals gepland te bouwen, maar pas in gebruik te nemen op het moment dat de Iraanse dreiging bewezen is.

"Noord-Korea groter gevaar"
De Russische minister van defensie Sergej Lavrov zei dat de Amerikaanse geplannen zijn gebaseerd op een foutieve inschatting van de dreiging vanuit Iran. "Noord-Korea vormt een groot gevaar, niet Iran", zei Lavrov tijdens een bezoek aan Japan. Moskou meent dat het nog lang niet zover is dat Iran een potentieel gevaar vormt voor Europa en de Verenigde Staten. (novum/gb)
http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...BottomArtikels

Hij wil gewoon zijn militairen in Europa kunnen houden en heeft daar een nieuwe reden voor nodig.
Nu de USSR en het warschaupact weg zijn, heeft hij geen enkel reden om zijn militairen in Europa te houden en europa nog langer te bezetten, dus moet hij voor een nieuw gevaar zorgen dat hem redenen geeft om zijn militairen hier te houden en Europa te blijven bezetten.

manta 24 oktober 2007 07:07

Citaat:

Ik bouw alvast ne schuilkelder.

Hoezo ? Kan u die ene niet gebruiken , die je gebouwd hebt toen ons land nog bedreigd werd door die smerige sovjetcommunisten ???8O

forumspook 24 oktober 2007 07:22

Citaat:

allemaal goed en wel, de Amerikanen zjn dus de slechten, maar wat met Iran? Bent u volledig overtuigd van de vreedzame bedoelingen van Amadinejad, en zijn regiment godsdienstwaanzinnige mollah's ? Want zeg nu zelf: een land met zoveel olie, wat hebben die nu een atoomcentrale nodig om energie op te wekken ? Het moet toch voor iedereen duidelijk zijn , zélfs voor mannen van uw leeftijd en evenzeer geïndoctrineerd, dat de Fanatieken aan de macht in Iran Atoom -WAPENS willen fabrikeren ?
Zo een rakettenschild zou Europa zélf moeten oprichten, inplaats van te wachten dat Bush daar mee op de proppen komt.

Pieke 24 oktober 2007 08:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forumspook (Bericht 3019111)
allemaal goed en wel, de Amerikanen zjn dus de slechten, maar wat met Iran? Bent u volledig overtuigd van de vreedzame bedoelingen van Amadinejad, en zijn regiment godsdienstwaanzinnige mollah's ? Want zeg nu zelf: een land met zoveel olie, wat hebben die nu een atoomcentrale nodig om energie op te wekken ? Het moet toch voor iedereen duidelijk zijn , zélfs voor mannen van uw leeftijd en evenzeer geïndoctrineerd, dat de Fanatieken aan de macht in Iran Atoom -WAPENS willen fabrikeren ?
Zo een rakettenschild zou Europa zélf moeten oprichten, inplaats van te wachten dat Bush daar mee op de proppen komt.

heeft iran dan de capaciteit om Europa te bereiken?

Metternich 24 oktober 2007 08:38

Citaat:

Gelukkig dat we Bush nog hebben ivm moslim terreur.

Dat zeggen ze bij Al-Qaida en andere moslimextremisten ook elke dag. Zonder Bush waren ze nooit zo groot in het Midden-Oosten als nu.
Citaat:

Ik zie niet in hoe een rakettenschild zelfmoordenaars gaat tegenhouden... Ik zie echter wel hoe de radarinstallaties van dat rakettenschild met gemak Rusland kunnen bestrijken.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pieke (Bericht 3019182)
heeft iran dan de capaciteit om Europa te bereiken?

Nope

Metternich 24 oktober 2007 08:41

Citaat:

allemaal goed en wel, de Amerikanen zjn dus de slechten, maar wat met Iran? Bent u volledig overtuigd van de vreedzame bedoelingen van Amadinejad, en zijn regiment godsdienstwaanzinnige mollah's ?

Nee, maar ik ben ook niet overtuigd van de vreedzame bedoelingen van Bush en zijn regiment godsdienstwaanzinnig rebaptisten/evangelisten en co.
Citaat:

Want zeg nu zelf: een land met zoveel olie, wat hebben die nu een atoomcentrale nodig om energie op te wekken ?
Kerncentrales leveren een tienduizendvoud op aan energie dan oliecentrales. Als ik moet kiezen tussen 1.000.000 mensen elecktriciteit geven met olie of 10.000.000 elecktriciteit geven met een kerncentrale, ik zou ook voor het laatste gaan.
Citaat:

Het moet toch voor iedereen duidelijk zijn , zélfs voor mannen van uw leeftijd en evenzeer geïndoctrineerd, dat de Fanatieken aan de macht in Iran Atoom -WAPENS willen fabrikeren ?
En geef ze eens ongelijk. Amerika staat te trappelen om Iran (lang voor hun nucleair programma) binnen te vallen. Wat heeft Iran echter gemerkt? Noord-Korea wordt ook niet lastiggevallen, mede vanwege de kernwapens die zij hebben. Een kernbom kan een garantie zijn om niet binnengevallen te worden.

present_1957 24 oktober 2007 17:17

Citaat:

bron GVA

Het resultaat zal zijn dat er een nieuwe koude oorlog komt,want Putin zal dit niet slikken.Bij Bush gaat het slechts om de vette contracten die de wapenindustrie binnenrijft, waar hij dan ook zijn procentje van mee pikt

present_1957 24 oktober 2007 17:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 3019229)
Nee, maar ik ben ook niet overtuigd van de vreedzame bedoelingen van Bush en zijn regiment godsdienstwaanzinnig rebaptisten/evangelisten en co.Kerncentrales leveren een tienduizendvoud op aan energie dan oliecentrales. Als ik moet kiezen tussen 1.000.000 mensen elecktriciteit geven met olie of 10.000.000 elecktriciteit geven met een kerncentrale, ik zou ook voor het laatste gaan.En geef ze eens ongelijk. Amerika staat te trappelen om Iran (lang voor hun nucleair programma) binnen te vallen. Wat heeft Iran echter gemerkt? Noord-Korea wordt ook niet lastiggevallen, mede vanwege de kernwapens die zij hebben. Een kernbom kan een garantie zijn om niet binnengevallen te worden.

Heel juist

migrantenjong 24 oktober 2007 19:09

Het raketschild is opgericht door zgn. "Cold Warriors" zodat deze aan zichzelf kunnen bewijzen dat ze nog nuttig zijn. Het biedt geen bescherming tegen iets of iemand.

Misschien een per ongeluk gelanceerde Russische raket.

En C2C verkondigt weer n-degraadsonzin.

Herr Oberst 24 oktober 2007 19:13

Neen, Amerika, bedankt, maar ik heb toch liever dat Europa zelf voor zijn verdediging zorgt.

migrantenjong 24 oktober 2007 19:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 3020848)
Neen, Amerika, bedankt, maar ik heb toch liever dat Europa zelf voor zijn verdediging zorgt.

Europa? Verdediging?

Ze zitten heel de dag te relativeren als geweld al dan niet moreel verantwoord is.

Herr Oberst 24 oktober 2007 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong (Bericht 3020900)
Europa? Verdediging?

Ze zitten heel de dag te relativeren als geweld al dan niet moreel verantwoord is.

Europa is dan ook serieus fout bezig, en heeft dringend heroriëntatie nodig.

Trajanu$ 24 oktober 2007 20:13

Europa zou nog nauwer moeten samenwerken met de VS. Maar tegelijk zou ze zich veel agressiever en zelfbewuster moeten opstellen, kwestie van een tegengewicht te kunnen bieden tegen de VS en zichzelf in een betere onderhandelingspositie te wringen

C2C 24 oktober 2007 20:15

Citaat:

Kijk, Iran heeft nooit een ander land aangevallen, bezet en het volk uitgemoord.

Amerika heeft dat sinds 1950 al minstens tien keer gedaan, om de vijf jaar. Het is ook het enige land dat ooit effectief kernbommen op onschuldige burgers heeft gedropt. Bovendien heeft het al eens een miljoen Iraniërs vermoord, dus Iran mag zich wel wat verdedigen in de toekomst.

Amerika heeft miljoenen moorden op zijn geweten. Iran nul.

Geen enkel rationeel mens kan anders dan concluderen dat Amerika de vijand van het leven en de vrede is, en dat Iran tot nog toe geen vlieg heeft kwaadgedaan.

Wie die eenvoudige waarheid niet aankan of wil verzwijgen, kan niet deelnemen aan dit soort debat.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be