Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Turkse jongeren betogen vandaag in Brussel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=96860)

Gargamel 24 oktober 2007 16:01

Turkse jongeren betogen vandaag in Brussel

Politie paraat voor betoging in Schaarbeek

wo 24/10/07 - De lokale politie van Brussel Noord heeft zich talrijk opgesteld op het Liedtsplein in Schaarbeek. Ze doen dat omdat Turkse jongeren er zouden betogen.

De Turkse jongeren zouden de oproep hebben verspreid via sms en een website.
.................................................. .....................

Benieuwd of ook zij franstalige flikken op de kop zullen krijgen en de matrak,met uitspraken als....smerigen...

bentje 24 oktober 2007 16:11

En waarom betogen ze?
Krijgen ze niet genoeg aparte vlees, of aparte lessen?
Oh, of eisen ze dat onze vrouwen gesluierd zijn?
Oei, heb ik je gekwetst? Sorry, je kan natuurlijk ook betogen, die van jullie zullen ze wel niet verbieden.

rookie 24 oktober 2007 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel (Bericht 3020182)

wo 24/10/07 - De lokale politie van Brussel Noord heeft zich talrijk opgesteld op het Liedtsplein in Schaarbeek. Ze doen dat omdat Turkse jongeren er zouden betogen.

Benieuwd of ook zij franstalige flikken op de kop zullen krijgen en de matrak,met uitspraken als....smerigen...

terug Luikse peletons inzetten of laten gebeuren. De nodige vernielingen en brandstichtingen nemen we er met de glimlach bij het zijn immers Mac' Kacken

tony46 24 oktober 2007 16:21

Als ze die flikken uit het hoerenkot krijgen denk ik wel dat we veilig zitten in Brussel...
http://forum.politics.be/showthread.php?t=96855

Den Ardennees 24 oktober 2007 17:23

ik denk eerlijkgezegd dat het risico op rellen bij deze betoging toch wel groter is als bij de anti-islambetoging van een paar weken geleden.

Twee maten, twee gewicht, het is nog maar eens aangetoond.

neetro 24 oktober 2007 17:28

ik hoop dat deze betoging rustig verlopen is...

als er geen uitlokkingen komen vanuit extreem rechtse kant bv zal dat wel gelukt zijn, zou het imago van onze allochtonen toch wat omhoog voeren...

Laten we hopen

bentje 24 oktober 2007 17:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door neetro (Bericht 3020475)

als er geen uitlokkingen komen vanuit extreem rechtse kant bv zal dat wel gelukt zijn, zou het imago van onze allochtonen toch wat omhoog voeren...

Laten we hopen

Als ze "rel hebben geschopt" zullen ze het in het nieuws wel een draai geven.
Ze voelden zich onbegrepen of ze werden geprovoceerd...

rookie 24 oktober 2007 17:36

Citaat:

als er geen uitlokkingen komen

en wat zijn de uitlokkingen ? rood licht wanneer men de straat wil oversteken(alsof zij zich daar aan storen), te weinig deelnemers, teveel blauw (bij een islambetoging?) de burgemeester die niet op zijn knieeën gaat, teveel auto's op het parcours ?

neetro 24 oktober 2007 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rookie (Bericht 3020501)
en wat zijn de uitlokkingen ? rood licht wanneer men de straat wil oversteken(alsof zij zich daar aan storen), te weinig deelnemers, teveel blauw (bij een islambetoging?) de burgemeester die niet op zijn knieeën gaat, teveel auto's op het parcours ?

30fascisten die van langs de kant racistische opmerkingen geven?
Politieuitlokking is ook een reëel geweld (maar dit is op nog wel meer betogingen het geval)

duveltje382 24 oktober 2007 17:47

Als al die anargisten uit de buurt blijven zal het wel rustig blijven denk ik ...

Zwartengeel 24 oktober 2007 17:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rookie (Bericht 3020501)

Een Koerd of een Armeniër die op het verkeerde moment op de verkeerde plaats in Brussel rondliep?

Thomas- 24 oktober 2007 18:14

In sommige straten in mijn gemeente hangen er deze week ook vrij veel Turkse vlaggen buiten.

Den Ardennees 24 oktober 2007 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- (Bericht 3020661)
In sommige straten in mijn gemeente hangen er deze week ook vrij veel Turkse vlaggen buiten.

De ultieme test om te zien hoe verdraagzaam uw buren zijn: hang een Armeense vlag uit:twisted:

largo_w 24 oktober 2007 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- (Bericht 3020661)

Net zoals in de rest van de wereld waar turken wonen (behalve in amerika natuurlijk :lol: )

Webcrusader 24 oktober 2007 18:25

De Georgische vlag zou ongeveer hetzelfde effect oogsten, trouwens ook de Koerdische vlag.

Webcrusader 24 oktober 2007 18:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door largo_w (Bericht 3020695)
Net zoals in de rest van de wereld waar turken wonen (behalve in amerika natuurlijk :lol: )

Inderdaad, daar voelen ze zich Amerikanen... hoe zou dat toch komen?

Herr Oberst 24 oktober 2007 18:28

Citaat:

Laten we hopen

Bedoelt u met 'uitlokkingen vanuit extreem rechtse kant' zoiets als agenten die twee criminelen achtervolgen die zich hierdoor spontaan elektrocuteren, of bedoelt u zoiets als twee agentes die zich verdedigen tegenover een moorddadige allochtoonse bandiet? Want voor de rest heb ik toch geen 'extreem-rechtse provocatie' gezien hoor, tijdens de revoltes in Parijs en de oproer in Amsterdam.

proxy2222 24 oktober 2007 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel (Bericht 3020182)

Kijk eens aan, ook een verboden betoging in Brussel en de politie stond erbij en keek erna !!! Hallo, THIELEMANS !!! Moet je nu ook niet keihard optreden en de mensen de grond inslaan ?

En iets in mij zegt mij dat die betogende racisten niet zo vreedzaam zullen zijn als de betogers van 11/9.

Belachelijk land, ik word er echt misselijk van.

evilbu 24 oktober 2007 19:22

Met hoeveel waren ze eigenlijk??

Kay_ 24 oktober 2007 19:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door proxy2222 (Bericht 3020870)

Kijk eens aan, ook een verboden betoging in Brussel en de politie stond erbij en keek erna !!! Hallo, THIELEMANS !!! Moet je nu ook niet keihard optreden en de mensen de grond inslaan ?

En iets in mij zegt mij dat die betogende racisten niet zo vreedzaam zullen zijn als de betogers van 11/9.

Belachelijk land, ik word er echt misselijk van.

Misschien eens beter research doen voor je in de gekende bullshit mode raakt.

Citaat:

De politie heeft mobiele versperringen opgesteld en op verscheidene plaatsen patrouilleren politievoertuigen. Ook het autoverkeer en het openbaar vervoer is er verstoord. Volgens onbevestigde berichten zouden een 50-tal personen administratief aangehouden zijn
van hln.be

Ga je nu wel als een blije de politie steunen of blijf je gewoonweg koppig volhouden in je eigen wereldje?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be