Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   Verkiezingsuitslag buist opiniepeilers en toont belang aan van een sterke reputatie (https://forum.politics.be/showthread.php?t=96868)

Gun 24 oktober 2007 18:29

Verkiezingsuitslag buist opiniepeilers en toont belang aan van een sterke reputatie
 
Op deze blog vond ik een heel interessante en deskundige analyse van de resultaten van de stembusgang 2007

Citaat:

De stembusgang is achter de rug en hiermee eindig ik voorlopig mijn posts ivm politieke communicatie en reputatiemanagement.
De partijen die op een correcte manier bezig waren met reputatiemanagement (CD&V-NVA, Lijst De Decker) hebben gescoord, SP.a-Spirit en Open VLD die op reputatievlak maar wat hebben aangemodderd en niet duidelijk genoeg waren, werden een zware slag toegebracht door de kiezers.
Lijst De Decker heeft niet alleen verrast qua stemmenaantal, deze nieuwe partij bewijst ook dat sterke, duidelijke ideeën en standvastigheid inzake de standpunten die men inneemt, meer zoden aan de dijk brengen dan miljoenen euro's te spenderen aan affiches en folders. Wetenschappelijke studies hebben al lang aangetoond dat affiches en dergelijke het stemgedrag omzeggens niet beïnvloeden. Maar vele politici en partijen blijven doof voor deze veststellingen. Het is echter duidelijk: qua ROI inzake ingezette PR-middelen en het behaalde resultaat kan de prestatie van LDD tellen.
Reputatiemanagement is een belangrijke en onderschatte factor bij de verkiezingen.

http://reputation.blogspot.com/ lijkt me ook een hele interessante blog .

AdrianHealey 25 oktober 2007 12:08

Laten we los voorbij gaan aan een tig tal andere factoren.

Kortaf 25 oktober 2007 12:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 3022233)
Laten we los voorbij gaan aan een tig tal andere factoren.

We hoeven dat niet per sé te doen, maar de essentie hoeven we daarom niet bijkomstig te verklaren: autenticiteit brengt op, en bij ontstentenis daarvan de perceptie van autenticiteit.

Travis66 25 oktober 2007 12:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 3022233)
Laten we los voorbij gaan aan een tig tal andere factoren.

Inderdaad. En daarbij, reputatiemanagement is een neerbuigende houding naar uw kiezers toe. Ze snappen geen bal van politiek, we zullen zien dat ze ons nen toffe vinden. Reputatiemanagement is "pinten geven aan den toog" en zo burgemeester worden.

Gun 25 oktober 2007 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 (Bericht 3022303)
Inderdaad. En daarbij, reputatiemanagement is een neerbuigende houding naar uw kiezers toe. Ze snappen geen bal van politiek, we zullen zien dat ze ons nen toffe vinden. Reputatiemanagement is "pinten geven aan den toog" en zo burgemeester worden.

Reputatie gaat een stukje verder dan dat.

Op dezelfde blog valt er te lezen hoe de naam die Virgin in België had sterk is gewijzigd door vooral aan reputatiemanagement te doen. Vliegen de vliegtuigen intussen anders? Kost een vlucht intussen veel meer of minder? Neen, maar de reputatie is sterk veranderd.

Gun 25 oktober 2007 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf (Bericht 3022299)
We hoeven dat niet per sé te doen, maar de essentie hoeven we daarom niet bijkomstig te verklaren: autenticiteit brengt op, en bij ontstentenis daarvan de perceptie van autenticiteit.

Juist, en daar gaat reputatiemanagement net over.

Travis66 25 oktober 2007 15:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 3022496)
Reputatie gaat een stukje verder dan dat.

Op dezelfde blog valt er te lezen hoe de naam die Virgin in België had sterk is gewijzigd door vooral aan reputatiemanagement te doen. Vliegen de vliegtuigen intussen anders? Kost een vlucht intussen veel meer of minder? Neen, maar de reputatie is sterk veranderd.

Zou jij niet liever hebben dat Virgin beter staat aangeschreven omdat ze verbeteringen hebben aangebracht? Nu zijn ze beter omdat ze zichzelf beter verkopen.

Gun 25 oktober 2007 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 (Bericht 3022837)
Zou jij niet liever hebben dat Virgin beter staat aangeschreven omdat ze verbeteringen hebben aangebracht? Nu zijn ze beter omdat ze zichzelf beter verkopen.

De vraag blijft of ze hun oude pejoratieve naam oprecht hadden verdiend of dat ze door de media en anderen om whatever reason (Sabena sic.) in een negatief daglicht werden gesteld.

Het komt er op aan dat ze om terechte redenen hun naam moeten verdienen en men kan moeilijk claimen dat bij voorbeeld (Open) VLD daar enige moeite heeft voor gedaan.

Gun 26 oktober 2007 01:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey (Bericht 3022233)
Laten we los voorbij gaan aan een tig tal andere factoren.

We hoeven er niet aan voorbij te gaan, maar in een whywhy analyse zou reputatiemanagement zeker een interessante factor zijn.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be