Heftruck |
25 oktober 2007 16:48 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage
(Bericht 3022982)
Fout, het is een publiek-private samenwerking. Helemaal geen privébedrijf.
|
Zelfs wikipedia weet dat dat nonsens is;
Citaat:
De Federal Reserve System of Federal Reserve of informeel ook wel The Fed is de federale, centrale bank van de Verenigde Staten van Amerika, vergelijkbaar met de Europese Centrale Bank in Frankfurt. De Bank wordt bestuurd door een Raad van Commissarissen die door de President wordt benoemd. Hoewel de naam Federale Reserve anders doet vermoeden is de bank geen eigendom van de staat, maar privébezit van een aantal grote banken. De bank houdt zich voornamelijk bezig met monetaire politiek. Daarnaast houdt de bank toezicht op het binnenlands betalingsverkeer. De huidige Voorzitter van de Fed is Ben Bernanke. Hij werd benoemd door president George W. Bush. Zijn voorganger was Alan Greenspan.
|
Het is een private instelling die samenwerkt met de Amerikaanse overheid. PUNT.
"The Federal Reserve is as federal as Federal Express."
Citaat:
(Bericht 3022982)
Waarom zou die schuld enkel kunnen terugbetaald worden door nog meer te lenen? De overheid in de VS heeft nog genoeg andere inkomsten om die schuld op termijn af te lossen.
|
Omdat die schuld enkel en alleen te betalen valt in greenback dollars. De VS mag zoveel euro's, yen of wat dan ook hebben, voor greenback dollars moet zij lenen bij de Federal Reserve.
Dat is net alsof ik jou enkel een lollie geef als jij mij er twee teruggeeft, maar ik ben wel de enige die lollies kan / mag produceren.
Citaat:
(Bericht 3022982)
Bullshit.
|
Sterk, heel sterk. Jij stelt nu dat het wél mogelijk is om mij 2 lollies te geven terwijl je er maar 1 hebt.
Ik wacht vol ongeduld op een verklaring voor dit soort magie.
Citaat:
(Bericht 3022982)
NWO-gehoax lijkt me een betere term.
|
Ik kan alleen maar concluderen dat de "NWO-believers" gelijk hebben en jij niet. Tenzij je me bovenstaande magie kan verklaren, natuurlijk.
|