Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Vlaams Belang Jongeren voeren grootse spandoekactie voor een onafhankelijk Vlaanderen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=96956)

Bert Deckers 26 oktober 2007 12:24

Vlaams Belang Jongeren voeren grootse spandoekactie voor een onafhankelijk Vlaanderen

Het communautaire debat in de regeringsonderhandelingen zit volledig in het slop. De impasse waar de federale onderhandelaars in verzeild zijn geraakt toont aan dat België absoluut onwerkbaar is geworden. Het wordt steeds moeilijker om de kunstmatige staat in stand te houden. De roep naar Vlaamse onafhankelijkheid klinkt steeds luider en wordt met de dag concreter.

Het Vlaams Belang kaart deze problematiek al sinds zijn oprichting aan.
Als enige partij trekt het Vlaams Belang resoluut de kaart van een onafhankelijk Vlaanderen.

Om deze boodschap kracht bij te zetten starten de Vlaams Belang Jongeren een offensief voor een onafhankelijk Vlaanderen.
Vanaf vrijdag zullen in heel Vlaanderen honderden spandoeken worden opgehangen op zichtbare plaatsen. In een tweede fase zullen de Vlaams Belang Jongeren een infofolder verspreiden onder de jeugd om duidelijk te maken waarom de splitsing van België noodzakelijk is.

Ondervoorzitter Reno Mechant en partijvoorzitter vrijdagmorgen aan de Wetstraat 16.

Filmpje spandoek-actie

Klik op de foto voor meer foto's.

koewachtenaar 26 oktober 2007 12:33

Mooie actie.

Herr Oberst 26 oktober 2007 12:37

Prachtig!

Bovenbuur 26 oktober 2007 12:57

Van de ene kant mooi, het zet wat druk op de onderhandelingen, van de andere kant ook niet helemaal mooi, omdat het de onderhandelende partijen verder schrap zet. Einde van België of niet, er zal toch een akkoord moeten komen uit deze onderhandelingen.

De Lange Wapper 26 oktober 2007 13:13

Goede actie en straight to the point!
Alleen zijn deze spandoeken vatbaarder voor vanalisme dan de affiches pro-België. Hopelijk worden deze spandoeken wat gerust gelaten!

Eddy B 26 oktober 2007 14:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Lange Wapper (Bericht 3025543)
Goede actie en straight to the point!
Alleen zijn deze spandoeken vatbaarder voor vanalisme dan de affiches pro-België. Hopelijk worden deze spandoeken wat gerust gelaten!

Hopelijk hangen ze hoog genoeg (zoals op een van de voorbeelden) om ze niet makkelijk te kunnen verwijderen, maar laag genoeg om te kunnen lezen.
Het kunnen er niet genoeg zijn. Zoals ik al maanden geleden vroeg : iedereen zijn leeuw buiten hangen! De mijne hangt al maanden te wapperen!

De Garde 26 oktober 2007 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 3025697)
Hopelijk hangen ze hoog genoeg (zoals op een van de voorbeelden) om ze niet makkelijk te kunnen verwijderen, maar laag genoeg om te kunnen lezen.
Het kunnen er niet genoeg zijn. Zoals ik al maanden geleden vroeg : iedereen zijn leeuw buiten hangen! De mijne hangt al maanden te wapperen!

Bwa, die colson-bandjes zijn niet de meest makkelijke dingetjes om te knippen.

Pietje 26 oktober 2007 14:37

Lap, nu is Vlaanderen gered.

Eddy B 26 oktober 2007 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Garde (Bericht 3025753)
Bwa, die colson-bandjes zijn niet de meest makkelijke dingetjes om te knippen.

Met een kniptang gaat dat vanzelf! sommige zelfs met een gewone schaar...

HAMC 26 oktober 2007 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 3025760)
Met een kniptang gaat dat vanzelf! sommige zelfs met een gewone schaar...

De meeste mensen zijn niet zoals u he Eddy, de meesten hebben zo een toolbelt niet bij.

HAMC 26 oktober 2007 15:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 3025757)

Pietje, wat gij je ooit doen met je sarcasme als Belgie barst? Wie ga je dan uitlachen?

Savatage 26 oktober 2007 15:14

Knappe actie :thumbsup:

Praetorian 26 oktober 2007 15:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 3025757)

De wereld is nu een betere plaats dankzij dat spandoek.

De schoofzak 26 oktober 2007 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 3025860)
De wereld is nu een betere plaats dankzij dat spandoek.

Wel ja, eigenlijk hebt ge gelijk !
Hoeveel beter hebben wij het hier niet tegenover al die landen met een kommunistische diktatuur ???
Wat hebben wij het toch goed hier dat wij ons gedacht over onze overheid, en hoe we deze wensen te organiseren, zomaar mogen zeggen! We mogen er zefls onzin over uitkramen. Dat zal voorzeker niet mogen in regimes die de doktrines, opgesteld onder jouw avator, hanteren ....

Allez, toch bedankt dat ik ondertussen zal mogen blijven stemmen op wie ik goesting heb ...

Praetorian 26 oktober 2007 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 3026009)
Wel ja, eigenlijk hebt ge gelijk !
Hoeveel beter hebben wij het hier niet tegenover al die landen met een kommunistische diktatuur ???
Wat hebben wij het toch goed hier dat wij ons gedacht over onze overheid, en hoe we deze wensen te organiseren, zomaar mogen zeggen! We mogen er zefls onzin over uitkramen. Dat zal voorzeker niet mogen in regimes die de doktrines, opgesteld onder jouw avator, hanteren ....

Allez, toch bedankt dat ik ondertussen zal mogen blijven stemmen op wie ik goesting heb ...

Bwa, arbeidersraden vs plutocratie, ik ben toch geneigd om eerder het eerste als democratisch te bestempelen.

De schoofzak 26 oktober 2007 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 3026013)
Bwa, arbeidersraden vs plutocratie, ik ben toch geneigd om eerder het eerste als democratisch te bestempelen.

't is goe jong, neig maar verder

Praetorian 26 oktober 2007 18:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 3026224)
't is goe jong, neig maar verder

:-D

Daimanta 26 oktober 2007 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian (Bericht 3026013)

Arbeidersraden: 90% van de mensen 2% na het aftrekken van alle kulaks plutocratie: 2% van de mensen Het verschil? Niet veel.

ccalbergg 26 oktober 2007 18:21

zie hier weer een grootse actie van het eigen Belang.................veel geblaat , maar iets fundamenteels, das te veel gevraagd.......... het vaandelzwaaien blijft er toch nog altijd inzitten ,he, de heimwee naar de middeleeuwen

Max van Dietschland 26 oktober 2007 18:36

Mooie actie, zo zie ik het graag. Vlaams Belang moet veel meer overgaan tot buitenparlementaire acties en dit bewijst dat dit niet noodzakelijk gewelddadig moet zijn. ;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be