Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   N-VA is BAAS, wéér een symbool erbij (https://forum.politics.be/showthread.php?t=97135)

Nr.10 29 oktober 2007 23:08

N-VA is BAAS, wéér een symbool erbij

Citaat:

Onder de Vlaamse partijen bestaat reeds jaren eensgezindheid om van 11 juli een officiële feestdag te maken. De Vlaamse meerderheidspartijen van paars slaagden er echter niet in om deze Vlaamse consensus om te zetten in realiteit. De PS lag dwars en het wetsvoorstel dat de N-VA had ingediend werd op de lange baan geschoven. Onder impuls van N-VA maakte de Vlaamse overheid ondertussen wel al van 11 juli een feestdag voor alle Vlaamse ambtenaren. 11 Juli kan echter pas écht een feestdag zijn als alle Vlamingen die dag kunnen genieten van een vrije dag.

Daarom legt de N-VA deze kwestie nu terug op tafel. De onderhandelingen voor een nieuwe regering zijn het juiste moment om deze terechte vraag eindelijk te concretiseren. Het opnemen van 11 juli op de lijst van officiële feestdagen hoeft bovendien geen extra kost te betekenen. Deze dag kan immers opgenomen worden ter vervanging van bijvoorbeeld pinkstermaandag, een feestdag die nauwelijks nog enige maatschappelijke relevantie heeft en die bovendien valt in een periode waarin reeds heel wat feestdagen zitten (paasmaandag, 1 mei, Hemelvaartsdag).

Ook Jong N-VA voert morgen actie om van 11 juli een betaalde feestdag voor alle Vlamingen te maken. Bas Luyten, voorzitter Jong N-VA: “We vinden het nog steeds een schande dat vele duizenden Vlamingen op 11 juli moeten gaan werken: hoe kan men ‘feesten’ als men moet gaan werken. We zullen ook dit jaar pamfletten uitdelen aan de Vlaamse stations met de eis om van 11 juli een officiële feestdag te maken voor alle Vlamingen. En zolang dit niet gerealiseerd is, zullen we dit blijven doen!”.

Bart De Wever,
voorzitter N-VA
N-VA is BAAS
Wéér een symbool erbij
Het hoeveelste in de rij???
Wéér een "grootse verwezenlijking"???
Wat hebben ze al "binnengehaald", WALTER???

Eddy B 29 oktober 2007 23:10

Borrelnootje.

100% VLAMING 29 oktober 2007 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 3034518)
N-VA is BAAS
Wéér een symbool erbij
Het hoeveelste in de rij???
Wéér een "grootse verwezenlijking"???
Wat hebben ze al "binnengehaald", WALTER???

Het moet je toch wel wat steken, anders doe je toch de moeite niet om hierover een dergelijke topic te openen. 8-)

Nr.10 29 oktober 2007 23:21

Het hangt mijn kl*ten uit.

Jaani_Dushman 30 oktober 2007 00:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 3034548)

Zolang u zelf uw kl*ten niet uithangt, zijn wij best tevreden.

Nr.10 30 oktober 2007 01:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman (Bericht 3034668)
Zolang u zelf uw kl*ten niet uithangt, zijn wij best tevreden.

Wat is er dan om tevreden over te zijn?

born2bewild 30 oktober 2007 06:38

dat het uw kl*ten uithangt

hoogst interessante thread overigens. Intellect. Proficiat.

Kortaf 30 oktober 2007 08:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 3034722)

Er is nogal wat:

- dat de Belgische hypocrisie duidelijk aan de oppervlakte aan het komen is
- dat het Belgicisme zijn allerlaatste troeven aan het uitspoelen is (zie de zwaar gehypte petities die maar de kaap van de 100.000 niet kunnen ronden)
- dat de CD&V zo onrechtvaardig aangepakt wordt dat ze stilaan voor de eeuwigheid genoeg aan 't krijgen is van heel het Belgisch gedoe en de conclusie aan het trekken is dat ze beter de nummer 1 kan zijn in Vlaanderen dan het zwarte schaap in België
- dat de idee van een splitsing van België gededoeaneerd is en nu door iedereen besproken wordt

Enfin, dat is maar een begin, er is nog veel meer.

Tegendradigaard 30 oktober 2007 08:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 3034722)

dat U duidelijk gefrustreerd bent omdat het niet zo goed meer gaat met la Belgique...

De Waal 30 oktober 2007 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf (Bericht 3034850)
Er is nogal wat:

- dat het Belgicisme zijn allerlaatste troeven aan het uitspoelen is (zie de zwaar gehypte petities die maar de kaap van de 100.000 niet kunnen ronden)
- dat de CD&V zo onrechtvaardig aangepakt wordt dat ze stilaan voor de eeuwigheid genoeg aan 't krijgen is van heel het Belgisch gedoe en de conclusie aan het trekken is dat ze beter de nummer 1 kan zijn in Vlaanderen dan het zwarte schaap in België
- dat de idee van een splitsing van België gededoeaneerd is en nu door iedereen besproken wordt

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard (Bericht 3034866)
dat U duidelijk gefrustreerd bent omdat het niet zo goed meer gaat met la Belgique...

nogal een overwinning zeg van bdw, nen feestdag voor de boerkes maar ze moeten wel nen feestdag inleveren joooooepiiiiiiiiiiiii :-D feest in heel vlaanderen en blij dat we zijn, kiekens zijde allemaal :lol: :lol:
:rofl:

Kortaf 30 oktober 2007 09:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Waal (Bericht 3034881)
nogal een overwinning zeg van bdw, nen feestdag voor de boerkes maar ze moeten wel nen feestdag inleveren joooooepiiiiiiiiiiiii :-D feest in heel vlaanderen en blij dat we zijn, kiekens zijde allemaal :lol: :lol:
:rofl:

Citaat:

Wie respect wil moet ook respect kunnen tonen

Tegendradigaard 30 oktober 2007 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Waal (Bericht 3034881)
nogal een overwinning zeg van bdw, nen feestdag voor de boerkes maar ze moeten wel nen feestdag inleveren joooooepiiiiiiiiiiiii feest in heel vlaanderen en blij dat we zijn, kiekens zijde allemaal

boerkes, kiekens..... jaja wie respect wil.... u kent de rest wel zeker

De Waal 30 oktober 2007 09:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard (Bericht 3034888)
boerkes, kiekens..... jaja wie respect wil.... u kent de rest wel zeker

de lepel zout is toegediend aan den achterban, goe slikken mannen.
de ketel suiker is ook uitgedeeld aan de walen, doe jullie ogen open;
voor diene gast teld maar 1 ding, da goed vet betaald ministerpostje.
en ja ik zeg boerkes en kiekens omdat jullie blind en doof zijn en niet verder kijken dan jullie eigen achterdeur. t'moet toch ergens zeer doen zie ik, anders had ge zo niet gereageerd!!!!!!!!!!!!!!

Tegendradigaard 30 oktober 2007 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Waal (Bericht 3034906)
en ja ik zeg boerkes en kiekens omdat jullie blind en doof zijn en niet verder kijken dan jullie eigen achterdeur. t'moet toch ergens zeer doen zie ik, anders had ge zo niet gereageerd!!!!!!!!!!!!!!

O maar ik ben geen achterban van de partijen die aan tafel zitten dus men dient mij niets toe.
En ik heb al langer door dat de Vlaamse politieke leiders zich meestal laten vangen aan een vet betaald ministerpostje. Dat heb ik al meer dan 30 jaar door.
Ik heb geen achterdeur wel ramen en ik kan daar mooi mijn tuin zien en de achterliggende bossen. Ik kijk echt wel verder ...

En ik reageer enkel omdat ik het frappant vond dat jij over respect praat en ondertussen beledigingen neerschrijft. Maar als jij je daar door superieur gaat voelen... je doet maar.

Eddy B 30 oktober 2007 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Waal (Bericht 3034906)

?????
Ik denk eerder dat je gezegdes voor jouw tellen...
Het moet nogal zeer doen België stilaan ontmanteld te zien worden...8-)

Fieseler 30 oktober 2007 11:03

[quote]
Citaat:

Er is nogal wat:

Yep!

Citaat:

Tussen hoop en vrees blijf ik mij verliezen in de meest tegenstrijdige frontberichten...

Ik moet steeds denken aan de berichten van nonkel Dolf:
"Stalingrad is nog steeds in handen én we binden bijna twee miljoen Russische soldaten...maar het belangrijkste is dat er over de Volga geen boot meer vaart richting Moskou"...tja...zo kan je alles uitleggen hé...

Nr.10 30 oktober 2007 18:54

Citaat:

Een begin?
Na zestig jaar ruzie maken.

Nr.10 7 november 2007 04:32

Zestig jaar ná de collaboratie???

Kortaf 7 november 2007 06:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 3052424)
Zestig jaar ná de collaboratie???

van Leopold III?

Jazeker 7 november 2007 10:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 3034548)

Ga toch terug naar de site van Le Soir.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be