Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2007 (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=178)
-   -   een boekje uit 1918, transfers naar Wallonie al altijd geweest (https://forum.politics.be/showthread.php?t=97151)

moedertje 30 oktober 2007 11:24

een boekje uit 1918, transfers naar Wallonie al altijd geweest

Een prachtig historisch pamflet te bekijken op http://luclamine.zegt.nl de titel is 'Waarom, daarom'. Het is in pps. Dus klik op 'daarom' ,of downloaden en openen. Eindelijk de waarheid. Vlaanderen werd door de onstaat belgië altijd onderdrukt.

Bometal 30 oktober 2007 11:35

Schocking 8O

Wanneer komt er eindelijk gerechtigheid ?

Eddy B 30 oktober 2007 11:55

Hoeveel draden worden er nog opgestart met hetzelfde onderwerp?

moedertje 30 oktober 2007 12:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 3035105)
Hoeveel draden worden er nog opgestart met hetzelfde onderwerp?

Is dit niet uniek genoeg voor een nieuw topic?

AVV 30 oktober 2007 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door moedertje (Bericht 3035140)

Inderdaad zou ik zeggen : ne mens wordt er gewoon stil van en nadien héél kwaad!

circe 30 oktober 2007 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door moedertje (Bericht 3035140)

natuurlijk! zoveel mogelijk mensen moeten dit weten.

Alleen: er werden al een stuk of drie draadjes daarover opgestart.

Eddy B 30 oktober 2007 13:16

http://forum.politics.be/showthread.php?t=97093

DUBBEL dus!

HAMC 30 oktober 2007 13:26

Ah kom, dat kleinigheid dat naar de Walen gaat zal het toch ook niet maken. :)

moedertje 30 oktober 2007 13:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 3035286)

En waarom niet? In deze tijden van poltieke crisis, mag dat wel eens bovengehaald worden. En blijkbaar zijn er nog mensen die het fabeltje van de transfers van Wallonië naar vlaanderen geloven. :-( :-( :-(

straatrue 30 oktober 2007 14:01

De Vlaams nationale traditie, waartoe De Wever zich graag rekent, is meer dan gelijk welke andere politieke stroming gekleurd door en geworteld in het verleden. Wie zoveel de nadruk legt op het eigen onverwerkt verleden, heeft niet het recht anderen hun verwerkingsproces te misgunnen.

Bron: http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=MQ1J8PNM

illegal_alien 30 oktober 2007 14:37

boehoe snif, in de kleuterklas heeft die van 2 straten verder mijn lekstok afgepakt :-(

ik ga nu heel zijn familie diaboliseren en zijn kinderen stalken:roll:

Jongens. Get over it! Splitsen NU!!!

Wallonie zal beter af zijn zonder de vlaamsche azijnpissers

Eddy B 30 oktober 2007 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illegal_alien (Bericht 3035487)
boehoe snif, in de kleuterklas heeft die van 2 straten verder mijn lekstok afgepakt :-(

En vooral zonder de geldverslindende Belgicisten! ;)

illegal_alien 30 oktober 2007 15:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B (Bericht 3035598)
En vooral zonder de geldverslindende Belgicisten! ;)

:lol: :lol: :lol:

Brandaan 30 oktober 2007 15:52

Mag ik u allen erop wijzen dat dit boekje simpelweg propaganda is en dat we het dus niet als geloofwaardige bron kunnen gebruiken.

circe 30 oktober 2007 15:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan (Bericht 3035646)
Mag ik u allen erop wijzen dat dit boekje simpelweg propaganda is en dat we het dus niet als geloofwaardige bron kunnen gebruiken.

en waarop baseert U zich dan? welk bewijs?

Eddy B 30 oktober 2007 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illegal_alien (Bericht 3035487)

Ja, want we gaan zowiezo uwe lekstok afpakken... :lol: Het is namelijk die van ONS :twisted:

Brandaan 30 oktober 2007 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3035659)
en waarop baseert U zich dan? welk bewijs?

Kom op zeg, kijk gewoon een beetje kritisch naar dat boekje, het straalt er van alle kanten af. Daarnaast komt het ook nog eens uit oorlogstijd.

Begrijp me niet verkeerd, er zal wel best een grote kern van waarheid in zitten, maar als u (of iemand anders) wilt aantonen dat er toen al grote transfers ed waren, dan zult u toch met een serieuze bron op de proppen moeten komen en niet met een pamfletje waarvan de intentie niet al te neutraal is.

vooruit 30 oktober 2007 16:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan (Bericht 3035674)
Kom op zeg, kijk gewoon een beetje kritisch naar dat boekje, het straalt er van alle kanten af. Daarnaast komt het ook nog eens uit oorlogstijd.

Begrijp me niet verkeerd, er zal wel best een grote kern van waarheid in zitten, maar als u (of iemand anders) wilt aantonen dat er toen al grote transfers ed waren, dan zult u toch met een serieuze bron op de proppen moeten komen en niet met een pamfletje waarvan de intentie niet al te neutraal is.

Er zijn al studies gedaan die bewezen wat dit boekje zegt. Propaganda of niet, het klopt (grotendeels in elk geval).

Verder is het toch mooi om zo een oud boekje eens te bekijken en te zien wat er toen al over geschreven werd.

Kortaf 30 oktober 2007 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan (Bericht 3035674)

Natuurlijk is het propaganda. Die was heel hard nodig in die tijd. En het is in elk geval bevreemdend vast te stellen dat er in die 90 jaar ten gronde niet zoveel veranderd is in de Belgische verhoudingen.

Maar het is wel propaganda gebaseerd op cijfers, niet op romantiek. Wie hem niet wenst te accepteren, kan altijd de cijfers onderzoeken en weerleggen.

Brandaan 30 oktober 2007 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vooruit (Bericht 3035736)
Er zijn al studies gedaan die bewezen wat dit boekje zegt. Propaganda of niet, het klopt (grotendeels in elk geval).

Wees gerust, ik weet dat (op z'n minst) de hoofdlijnen kloppen. Het staat me enkel tegen dat men probeert om vanuit dit boekje conclusies te trekken terwijl dat geschiedkundig gezien onmogelijk en onwenselijk is.
Citaat:

Verder is het toch mooi om zo een oud boekje eens te bekijken en te zien wat er toen al over geschreven werd.
Dat is zeker mooi.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be