Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Overleeft Verhofstadt het migrantenstemrecht? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=9717)

Darwin 22 februari 2004 23:31

Nadat het migrantenstemrecht al de kop van Coveliers en Degucht heeft gekost, blijft het de vraag of Guyke zich aan het koprollen zal kunnen onttrekken.

Als immers bij de volgende verkiezingen rood-blauw niet genoeg zetels kan binnenrijven in Vlaanderen moet immers naar nieuwe formules gezocht worden dan op federaal niveau.

Zo zou het kunnen dat Vlaams Kartel en SP.a samen een meerderheid kunnen vormen, maar dat VLD niet genoeg stemmen meer haalt om samen met SP.a te regeren in Vlaanderen.

Dan is het volgens mij nog maar een kwestie van maanden voor Verhofstadt eveneens zijn kopke op het kapblok zal mogen leggen.

:twisted:

fernand 22 februari 2004 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Nadat het migrantenstemrecht al de kop van Coveliers en Degucht heeft gekost, blijft het de vraag of Guyke zich aan het koprollen zal kunnen onttrekken.

Als immers bij de volgende verkiezingen rood-blauw niet genoeg zetels kan binnenrijven in Vlaanderen moet immers naar nieuwe formules gezocht worden dan op federaal niveau.

Zo zou het kunnen dat Vlaams Kartel en SP.a samen een meerderheid kunnen vormen, maar dat VLD niet genoeg stemmen meer haalt om samen met SP.a te regeren in Vlaanderen.

Dan is het volgens mij nog maar een kwestie van maanden voor Verhofstadt eveneens zijn kopke op het kapblok zal mogen leggen.

:twisted:

Mischien dat hij dan wel zou samengaan met het Vlaams Blok :wink: Kwestie van de prioriteiten he! Om hun programma te kunnen afwerken he! :lol: U begrijpt mij wel zeker?! :wink:

illwill 22 februari 2004 23:48

Verhofstad en co lopen over enkele jaren rond met een hoofddoek en een leiband (ongelovige hond :twisted: ), zolang ze maar niets doen wat het VB wil doen. 8)

maddox 22 februari 2004 23:50

Ze willen allemaal aan de vetpotten zitten, en geen enkele alliantie is te dol.

Maar da's niet nodig, de postjes zijn al lang verdeeld onder de partijen. Er een gezicht opplakken, da's een populariteitspoll die ze wel eens verziekingen noemen.

Karel Hendrik 23 februari 2004 10:23

Ik zie niet in hoe men Verhofstadt nog langer serieus kan nemen.
Wat werd goedgekeurd is een ontwerp (doc. Kamer 578/1) van de regering, hij draagt dus de volle en persoonlijke verantwoordelijkheid voor de nieuwe wet.
Meteen wordt duidelijk waarom De Gucht geen amendement mocht indienen: om het ontwerp dat mee in naam van de eerste minister werd ingediend in het Parlement, niet te wijzigen.

Tegendradigaard 23 februari 2004 12:44

Nadat De Gucht Coveliers onthoofde omdat die zijn werk deed : zoals afgesproken in het regeerakkoord was nl. het vreemdelingenstemrecht overlaten aan de parlementsleden, werd De Gucht zelf slachtoffer van dezelfde fout als Coveliers.

Blijft natuurlijk de vraag : was De Gucht echt zo dom om te denken dat hij meer mocht dan Coveliers ?

Groot Bakkes 23 februari 2004 13:03

Het Vlaams Kartel en het Vlaams Blok pikken alle kiezers van de VLD, VLD haalt maximum 15% op 13 juni.

Tegendradigaard 23 februari 2004 13:12

Ik denk inderdaad dat het Vlaams Kartel en het Vlaams Blok veel kiezers gaan weghalen bij de VLD.

joske 23 februari 2004 18:03

de spleet buiten samen met de stunt. :idea:

C uit W 23 februari 2004 18:31

Ofwel gebeurt er niks, want de VLD weet dat ze lang in de oppositie zullen zitten als ze zouden 'vallen'.
Ofwel nemen ze de Christendemocraten op in de federale.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be