Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Sarkozy geeft zichzelf opslag (https://forum.politics.be/showthread.php?t=97194)

forumspook 31 oktober 2007 00:58

Sarkozy geeft zichzelf opslag

De heer Sarkozy, de man van "travailler plus, pour gagner plus", heeft zichzelf een lichte opslag gegeven. Van 100.000 euros per jaar, verdient hij vanaf volgende januari 200.000 euros per jaar, dit om het verschil tussen zijn loon en dat van de eerste minister te temperen, deze laatste verdient namelijk 249.000 euros per jaar.
Dat brengt op, politiek! En dit, terwijl men onophoudelijk verder gaat met de sociale verworvenheden van het Franse volk beetje bij beetje af te breken...
Dat komt er van als je President een allochtoon is...

C2C 31 oktober 2007 01:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forumspook (Bericht 3036901)
De heer Sarkozy, de man van "travailler plus, pour gagner plus", heeft zichzelf een lichte opslag gegeven. Van 100.000 euros per jaar, verdient hij vanaf volgende januari 200.000 euros per jaar, dit om het verschil tussen zijn loon en dat van de eerste minister te temperen, deze laatste verdient namelijk 249.000 euros per jaar.
Dat brengt op, politiek! En dit, terwijl men onophoudelijk verder gaat met de sociale verworvenheden van het Franse volk beetje bij beetje af te breken...

Ik vind dat een staatshoofd zoveel mag verdienen.

Maar het moet dat geld dan wel van de rijken halen, en niet van de armen pikken. Wat Sarkozy wel doet.

circe 31 oktober 2007 02:04

Hij zal onderhoudsgeld aan Cécileke (zo heette ze toch?) moeten betalen zeker?

baseballpolitieker 31 oktober 2007 02:13

100.000 euro voor een president? SCHANDALIG! 200.000 euro voor een president, nog altijd schandalig weinig maar is al een verbetering.

forumspook 31 oktober 2007 08:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3036942)
Hij zal onderhoudsgeld aan Cécileke (zo heette ze toch?) moeten betalen zeker?

Tiens, daar had ik niet aan gedacht:-) Ja, is toch toevallig hé? Net als hij gaat scheiden vraagt meneer opslag...

Pavolini 31 oktober 2007 17:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 3036937)

Tiens tiens tiens... daar komt het marxistisch profitariaat van de communistisches elite weer om de hoek kijken. En maar bazelen over meer gelijkheid...

Pavolini 31 oktober 2007 17:45

Iemand als Sarkozy had gewoon geen president mogen worden. Dergelijke figuren zijn op alle vlakken schadelijk. Het is een profiteur én een Amerikanen-poeper.

Savatage 31 oktober 2007 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker (Bericht 3036944)
100.000 euro voor een president? SCHANDALIG! 200.000 euro voor een president, nog altijd schandalig weinig maar is al een verbetering.

Ik verschoot ook van het lage loon, zeker als je bestuurder ben van zo'n groot land.

Den Ardennees 31 oktober 2007 18:52

als ik me niet vergis zal hij met die opslag ongeveer even veel verdienen als premier Verhofstadt. Geloof het of niet, maar uit een studie bleek dat die evenveel verdiend als de regeringsleiders van de ons omringende (maar veel grotere) landen.

Ovidius 31 oktober 2007 18:56

We mogen der van denken wat we willen, wie gaat hem stoppen?

Ambiorix 31 oktober 2007 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 3036937)
.

waarom?

Chipie 31 oktober 2007 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix (Bericht 3038363)
waarom?

:roll: :-D

duveltje382 31 oktober 2007 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3038164)
Ik verschoot ook van het lage loon, zeker als je bestuurder ben van zo'n groot land.

Vind jij dat weinig,200.000€ :roll:

liberalist_NL 31 oktober 2007 20:26

Citaat:

200000 euro, dat is niks. Balkenende verdient 100000, en hij bestuurt een land met 4 keer minder inwoners en heeft daarbinnen een minder belangrijke status dan ''president van de Republiek''.

liberalist_NL 31 oktober 2007 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 (Bericht 3038531)
Vind jij dat weinig,200.000€ :roll:

Je moet wel één uit duizenden zijn om een land goed te besturen.

Bovenbuur 31 oktober 2007 22:12

Citaat:

Mwah, de hoofdzakelijk autochtone Nederlandse politiek heeft zichzelf een tijdje terug ook weer wat rijker gemaakt hoor. Vreemd dat dit soort maatregelen er alleen doorkomen als het politici betreft.

forumspook 31 oktober 2007 23:45

Travailler plus, pour gagner plus...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3038164)

Het minimumloon in dat grote land is 1200 eros per maand bruto, op voorwaarde dat u een full time job hebt.Leefloon= 400 euros.
Presidenten-loon : 20.000 euros, netto. Plus gratis huisvesting, vergoeding van van alles en nog wat, plus confortabele procentjes op alle business die hij van in zijn positie verwezenlijken kan. Steekpenningen in het groot, zullen we maar zeggen.
Sarkozy is een bedrieger en een dief, die geen enkel van zijn beloften houd, een eerste klas zakkenroller, een Robin Hood in het omgekeerd: "Voler aux pauvres, pour donner aux riches"

forumspook 31 oktober 2007 23:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ovidius (Bericht 3038361)
We mogen der van denken wat we willen, wie gaat hem stoppen?

De Franse kiezers, is te hopen, maar op z'n snelst binnen 5 jaar. Tegen dan is de UMP volledig gediskwalificeerd, zal elke geloofwaardigheid verloren hebben. D�*t is dan mischien de enigste goede kant van de hele zaak.

forumspook 31 oktober 2007 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 3038569)
200000 euro, dat is niks. Balkenende verdient 100000, en hij bestuurt een land met 4 keer minder inwoners en heeft daarbinnen een minder belangrijke status dan ''president van de Republiek''.

Wie heeft gezegd dat ik uw Balkenende een goed politicus vind ? Dat is eveneens een onbekwaam zwijn, en een vuile dief.

forumspook 31 oktober 2007 23:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL (Bericht 3038571)
Je moet wel één uit duizenden zijn om een land goed te besturen.

Sarkozy bestuurt het land dus niet goed volgens mij. En de Franse bevolking vragen om opofferingen te doen, wegens de ongunstige periode dat het land doormaakt, dat is één ding. Zichzelf in dezelfde tijd 140 % opslag geven, dat is iets anders. Zo een ongelooflijk lef, het word haast grappig. En geen kat dat iets zegt daarover. Voor zoiets zou men in die rotte banlieus eens van hun bakkes mogen maken, maar nee, daar bewegen ze niet voor.Als hij zegt dat hij grote kuis gaat doen met de brandspuit, dan steken ze alles in brand, maar als hij de Staatskas leeg plundert, blijven ze rustig achter hun playstation zitten met een joint in hun bek.
Pauvre France...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be