![]() |
Burj Dubai
Ongelofelijk wat die Arabieren daar allemaal maken in hun woestijn. 8O
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 1/4 de van de hoogste kranen ter wereld staat momenteel in Dubai. ![]() ![]() Die bouwen daar gewoon een wereldstad vanuit het niks. 8O http://forum.skyscraperpage.com/show...06899&page=196 |
Het is indrukwekkend, maar van een wereldstad zou ik niet te snel spreken. Daarvoor heb je wel meer nodig dan beton.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wereldstad Ze hebben veel te bieden, maar in hoeverre gaan ze specifieke sociale groepen en stedelijke functies aantrekken? |
Citaat:
|
Ah, dus ze zijn nu ook bezig aan die toren van een kilometer (die kennelijk is ingekort tot "nog maar" 800 meter)?
|
Citaat:
De bovenste verdiepingen hebben trouwens appartementen. Wat een fantastisch zicht moet je hebben op het 180ste! :-D Nu is het hopen dat de Al Burj er ook komt en 1200m realiseert.:-D (Ik volg dat nogal, skyscraperfanaat zijnde.) ![]() ![]() ![]() Daar kan Europa nog wat van leren. ;-) |
Die Al Burj ziet er echter maar eentonig en lomp uit.:-( Terwijl die ernaast slank en elegant is.
|
Ja we hebben hem gezien tjolder, kun je nog méér afbeeldingen ervan plaatsen?:-P
Ik vind het wat een saaie toren, in vergelijking met de Eiffeltoren, of Big Ben. De toren van Barcelona heeft dan weer archihippe kleurtjes in de nacht.8-) Ik denk dat die toren niet snel zal geëvenaard worden.:-) Ik vind het wel een goed project om in de woestijn, onbuikbare grond dus, een wereldstade te bouwen. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik vond de WTC torens ook best knap vanwege hun prominente aanwezigheid, structurele vernieuwing en subtiele decoratie geïntegreerd in de functionele architectuur. Zulke kolossen hebben het nadeel hun architecturale pracht slechts prijs te geven bij nadere inspectie, wat best jammer is. |
Citaat:
![]() ![]() ![]() Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
En Tjolder, skyscrapercity ownt skyscraperpage. 8-)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nog leuker: jetpacks! :-D
|
Citaat:
|
Ik heb dat altijd al een saaie toren gevonden, evenals de petronas torens in Kuala Lumpur.
En als het over indrukwekkende bouwwerken moet gaan, kijk dan eerder is naar Calatrava, de vedette van de moment. ![]() Turning Torso, Malmö, Zweden ![]() 80th South Street, New York, USA ![]() Tenerife Opera House, Tenerife, Spain ![]() City of Arts and Sciences, Valencia, Spain ![]() Milwaukee Museum of Art, Milwaukee, USA |
maken?
Laten maken! |
Je zal daar maar moeten werken als je hoogtevrees hebt.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be