Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   De Hollanders komen! Wat doet de regering? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=9724)

Jos Verhulst 23 februari 2004 09:34

De systematische desinformatie in verband met dreigende klimatologische katastrofes heeft een nieuw hoogtepunt bereikt, toen Fortune uitpakte met een 'intern rapport' van het Pentagon, waarin Siberische toestanden worden voorspeld die Europa zullen treffen. Niet binnen twintig of vijftig jaar, maar wel... VOLGEND JAAR!!!

http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=9620

Vandaag doet de 'kwaliteitskrant' De Morgen een duit in het zakje. In een groot artikel op p.3 (23 02 04) lezen we:

"Vanaf 2005 verwachten de experts een toename van het aantal spectaculaire vloedgolven en een stijging van de zeespiegel waardoor miljoenen mensen getroffen worden. Nog twee jaar verder zouden de stormen en vloedgolven een omvang bereiken die grote delen van nederland onbewoonbaar zouden maken. Den Haag zou onder invloed van die stormen volledig leeglopen."

Tegen 2020 zitten we volgens de 'experts' in een Siberisch klimaat, met een gemiddelde temperatuur die ongeveer 4°C lager zou liggen dan vandaag, met extreem koude winters en toch hete zomers. Maar volgend jaar beginnen de vloedgolven dus, en kunnen we de eerste Hollanders al aan de grens verwachten. Drie jaar verder is de migratiedruk vanuit het Noorden niet meer te stuiten. Trouwens, volgens de 'experts' is heel Noord-Europa binnen vijftien jaar onleefbaar zodat we een migratie vanuit het Noorden kunnen verwachten (vanuit het Zuiden trouwens ook). En de territoriale spanningen zullen ertoe leiden dat allerlei landen, zoals Japan en Duitsland, kernwapens gaan maken. Het broeikasgas-effect leidt dus, volgens dit 'plausibele' scenario, tot een drastische afkoeling van Europa, tot het onderlopen van Holland, en tot Duitse atoombommen. En tot het massaal binnenstromen in ons land van Nederlanders, op de vlucht voor de warmte, de koude, en vooral voor het water. En dat alles niet binnen onbepaalde tijd, maar binnenkort. Binnen twaalf maanden begint het! Als dat niet spannend is! Wordt het niet hoog tijd dat onze regering onderhandelingen start met onze Noorderburen, om één en ander - in de mate van het mogelijke - ordelijk te laten verlopen?

http://www.co2science.org/journal/v7/v7n7c1.htm

Dimitri 23 februari 2004 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst
De systematische desinformatie in verband met dreigende klimatologische katastrofes heeft een nieuw hoogtepunt bereikt, toen Fortune uitpakte met een 'intern rapport' van het Pentagon, waarin Siberische toestanden worden voorspeld die Europa zullen treffen. Niet binnen twintig of vijftig jaar, maar wel... VOLGEND JAAR!!!

Tja, ze moeten toch één manier vinden om niet aan Kyoto-akkoorden mee te hoeven doen. :lol: Geloofwaardig is het in ieder geval niet. Een wanhopige poging van de Amerikaanse milieuvervuilers is het wel.

VlaamseBelg 23 februari 2004 09:56

Oei, dan gaan we met z'n allen naar Marokko moeten verhuizen, en daar politiek asiel aanvragen omdat de economie hier in elkaar valt. Hopelijk krijgt het Marokkaans Blok dan niet te veel stemmen, trouwens, heb ik stemrecht daar?

:roll:

Sorry, maar ik geloof er niet te veel van, en zeker niet als de amerikanen er tussen hangen.

Dimitri 23 februari 2004 10:11

Citaat:

Wordt het niet hoog tijd dat onze regering onderhandelingen start met onze Noorderburen, om één en ander - in de mate van het mogelijke - ordelijk te laten verlopen?

Als u dit serieus meent, wordt het hoog tijd dat u niet alles wat geschreven wordt zomaar gelooft. De 'experts' van het Pentagon dienen de belangen van de Republikeinen en hun achterban komt het nu eenmaal niet zo goed uit dat de aarde opwarmt door hun schuld en dat zij allerlei vervelende maatregelen zouden moeten nemen om die opwarming tegen te gaan. Of wilt u met droge ogen beweren dat het Pentagon een onafhankelijke bron is?

Jos Verhulst 23 februari 2004 11:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Citaat:

Tja, ze moeten toch één manier vinden om niet aan Kyoto-akkoorden mee te hoeven doen. :lol: Geloofwaardig is het in ieder geval niet. Een wanhopige poging van de Amerikaanse milieuvervuilers is het wel.

Citaat:

Citaat:

Wordt het niet hoog tijd dat onze regering onderhandelingen start met onze Noorderburen, om één en ander - in de mate van het mogelijke - ordelijk te laten verlopen?

Als u dit serieus meent, wordt het hoog tijd dat u niet alles wat geschreven wordt zomaar gelooft. De 'experts' van het Pentagon dienen de belangen van de Republikeinen en hun achterban komt het nu eenmaal niet zo goed uit dat de aarde opwarmt door hun schuld en dat zij allerlei vervelende maatregelen zouden moeten nemen om die opwarming tegen te gaan. Of wilt u met droge ogen beweren dat het Pentagon een onafhankelijke bron is?

Mag ik er U op wijzen dat dit 'intern rapport' van het Pentagon juist gebruikt wordt door de Kyoto-gelovigen, tégen Bush. Dit rapport, op bestelling van de Pentagon-bureaucratie door enkele 'experten' geschreven, stelt juist dat het allemaal nog veel erger is dan het IPCC beweert en dat grote katastrofes voor de deur staan, en nog wel direct (Rotterdam? Pak maar uw valiezen, de vloedgolf komt eraan!). Om De Morgen nog eens de citeren: "Precies het feit dat het Pentagon moeilijk als een door ecologisten geïnfiltreerde progressieve organisatie kan worden afgeschilderd, maakt het rapport opmerkelijk(...) Het rapport moet dan ook als een donderslag bij heldere hemel zijn aangekomen bij VS-president George W.Bush. Volgens de regering-Bush bestaat het broeikaseffect en de opwarming van de aarde niet". Als het Pentagon de belangen van de Republikeinen en hun achterban dient, dan dient ook de hele Kyoto-heisa de belangen van de Republikeinen en hun achterban (ik hoop dat niet te ingewikkeld wordt). Of dient het Pentagon alleen maar de belangen van Bush en zijn achterban, wanneer die instelling iets zegt dat niet in het kraam van de ecopaniek-industrie past..?

Trajanus 23 februari 2004 11:45

Nou, ik ben benieuwd of Den Haag volgend jaar van de kaart geveegd zal worden. Alhoewel ik George Bush sterkte en verstand toewens... :wink:

Dimitri 23 februari 2004 11:48

Citaat:

Mag ik er U op wijzen dat dit 'intern rapport' van het Pentagon juist gebruikt wordt door de Kyoto-gelovigen, tégen Bush. Dit rapport, op bestelling van de Pentagon-bureaucratie door enkele 'experten' geschreven, stelt juist dat het allemaal nog veel erger is dan het IPCC beweert en dat grote katastrofes voor de deur staan, en nog wel direct (Rotterdam? Pak maar uw valiezen, de vloedgolf komt eraan!).

:lol: Ja, en als we de Club van Rome in 1972 mochten geloven was alle leven op de aarde inmiddels uitgestorven. Ik geloof die onheilsvoorspellingen echt niet, om nog te zwijgen over de vraag of het wel zou kunnen wat beweerd wordt. Het Pentagon is simpelweg geen onafhankelijke organisatie.

Citaat:

Om De Morgen nog eens de citeren: "Precies het feit dat het Pentagon moeilijk als een door ecologisten geïnfiltreerde progressieve organisatie kan worden afgeschilderd, maakt het rapport opmerkelijk(...) Het rapport moet dan ook als een donderslag bij heldere hemel zijn aangekomen bij VS-president George W.Bush. Volgens de regering-Bush bestaat het broeikaseffect en de opwarming van de aarde niet". Als het Pentagon de belangen van de Republikeinen en hun achterban dient, dan dient ook de hele Kyoto-heisa de belangen van de Republikeinen en hun achterban (ik hoop dat niet te ingewikkeld wordt). Of dient het Pentagon alleen maar de belangen van Bush en zijn achterban, wanneer die instelling iets zegt dat niet in het kraam van de ecopaniek-industrie past..?
Dat het broeikaseffect en de opwarming van de aarde niet zouden bestaan is toch fantastisch nieuws voor al die bedrijven die daaraan meewerken?! Dit is een mooi excuus voor de VS om niet te hoeven ingrijpen, het is immers toch niet meer te voorkomen volgens onze 'experts'. Kunt u dat zelf niet inzien of wilt u dat niet inzien?

Jos Verhulst 23 februari 2004 13:14

Citaat:

Dat het broeikaseffect en de opwarming van de aarde niet zouden bestaan is toch fantastisch nieuws voor al die bedrijven die daaraan meewerken?! Dit is een mooi excuus voor de VS om niet te hoeven ingrijpen, het is immers toch niet meer te voorkomen volgens onze 'experts'. Kunt u dat zelf niet inzien of wilt u dat niet inzien?

Dat lijkt mij niet consistent. Je kan niet én geloven dat het broeikaseffect niet bestaat, én tegelijk vinden dat het wel bestaat maar dat het te laat is om in te grijpen.

Overigens is het natuurlijk onnauwkeurig van DM om te beweren dat de Bush-administratie niet in het broeikaseffect gelooft. Iedereen gelooft in het broeikaseffect. Wat ter discussie staat is de bewering, dat de menselijke bijdrage tot de stijging van de CO2-concentratie in de atmosfeer een klimaatswijziging veroorzaakt. Ik vind die bewering ongeloofwaardig, alleen al omdat op de plaats waar je de sterkste T-stijging zou moeten waarnemen (in de lagere troposfeer, enkele km boven het aardoppervlak), geen significante T-stijging vaststelbaar is.

En nog eens: dit rapport wordt tégen Bush gebruikt. De Morgen: "Waarnemers gaan er alvast van uit dat John Kerry, de vermoedelijke Democratische tegenstander van Bush in de race om het Witte Huis, het rapport van het Pentagon zal gebruiken".

Dimitri 23 februari 2004 13:44

Citaat:

Dat lijkt mij niet consistent. Je kan niet én geloven dat het broeikaseffect niet bestaat, én tegelijk vinden dat het wel bestaat maar dat het te laat is om in te grijpen.

Oh, sorry. Na het artikel van de VRT-nieuwsdienst gelezen te hebben, zie ik dat ik het verhaal niet goed begrepen heb. Ik dacht dat men bedoelde dat het klimaat overal sterk zou gaan dalen i.p.v. stijgen en dat daarmee dus het tegenovergestelde beweerd werd van het broeikaseffect en de opwarming van de aarde. Maar ik zie nu dat het enkel gaat om de lokale uitwerking van de klimaatveranderingen in deze regio.

Desalniettemin hou ik mijn bedenkingen bij de juistheid van deze beweringen. Het Pentagon is nu niet bepaald een klimatologisch kenniscentrum en heeft wel vaker loze voorspellingen gedaan.

Overigens denk ik niet dat de gevolgen voor Nederland zo groot zullen zijn. Wij zijn tegenwoordig goed beschermd tegen vloedgolven en orkanen. In de tijd dat de zeespiegel zal stijgen, kunnen de dijken, dammen en duinen gemakkelijk verhoogd worden.

Tantist 23 februari 2004 14:53

Citaat:

De systematische desinformatie in verband met dreigende klimatologische katastrofes heeft een nieuw hoogtepunt bereikt, toen Fortune uitpakte met een 'intern rapport' van het Pentagon, waarin Siberische toestanden worden voorspeld die Europa zullen treffen.

Nu jet het zegt, het sneeuwt buiten :wink:

Raf 23 februari 2004 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist
Citaat:

De systematische desinformatie in verband met dreigende klimatologische katastrofes heeft een nieuw hoogtepunt bereikt, toen Fortune uitpakte met een 'intern rapport' van het Pentagon, waarin Siberische toestanden worden voorspeld die Europa zullen treffen.

Jaja, maar door die klimatologische katastrofes zal het vanaf 2005 ook binnen sneeuwen... Je zal dan wel anders piepen! :wink:

Distel 23 februari 2004 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tantist

Jaja, maar door die klimatologische katastrofes zal het vanaf 2005 ook binnen sneeuwen... Je zal dan wel anders piepen! :wink:

Je zal zo lang niet moeten wachten. Er worden op 13 juni van dit jaar al vriestemperaturen verwacht in sommige partijhoofdkwartieren. 8)

Raf 23 februari 2004 18:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:

Je zal zo lang niet moeten wachten. Er worden op 13 juni van dit jaar al vriestemperaturen verwacht in sommige partijhoofdkwartieren. 8)

Inderdaad, ik kan me de ijselijke koude op de place Madou al voorstellen als blijkt dat het Zwart Blok op 18 mei 2003 zijn plafond bereikte en op 13 juni 2004 ineens met ettelijke procenten achteruit boert...

mad_drone 23 februari 2004 18:43

vanaf volgend jaar begin ik alvast van de liefde te leven. moet ik me geen zorgen van natuurrampen , hongersnoden en kernooorlogen te maken...

The Paulus Experience 23 februari 2004 20:54

hey, zolang we op dit forum maar droog zitten.

euh..

pintje! :idea:

Dimitri 23 februari 2004 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience

euh..

Ik heb nu al besloten dat als het hier ooit onder water loopt, ik in één rechte lijn naar jou toe kom, Paulus. :twisted: :lol:

Bobke 23 februari 2004 21:42

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Paulus Experience

euh..

Ik heb nu al besloten dat als het hier ooit onder water loopt, ik in één rechte lijn naar jou toe kom, Paulus. :twisted: :lol:

’t Zal daar krap worden in zijn paddestoeltje.. :lol:

maddox 24 februari 2004 07:05

Met z'n allen op de Barak Frituur?

ancapa 24 februari 2004 07:50

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Distel

Inderdaad, ik kan me de ijselijke koude op de place Madou al voorstellen als blijkt dat het Zwart Blok op 18 mei 2003 zijn plafond bereikte en op 13 juni 2004 ineens met ettelijke procenten achteruit boert...

Raf wééér één maand en één week tevroeg gepost... 1 april :lol: :lol:

13 juni wéééér een zwarte zondag 8O :lol: :lol: :lol:

Knuppel 25 februari 2004 11:58

Wat mij Opvalt is dat zelfs een discussie over klimatologische veranderingen leidt naar het Vlaams Blok.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be